Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΗΠΑ- αμβλώσεις: Τι σημαίνει για τις τεχνολογικές εταιρείες η απαγόρευσή του


Η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου των Ηνωμένων Πολιτειών να ανατρέψει την απόφαση-ορόσημο του 1973 που αναγνώριζε το συνταγματικό δικαίωμα της γυναίκας στην άμβλωση και τη νομιμοποίησε σε εθνικό επίπεδο, εκτός από τα προφανή προβλήματα, εγείρει και πολλά ερωτηματικά αναφορικά με τα προσωπικά δεδομένα και το πώς οι εταιρείες τεχνολογίας θα πρέπει να προστατεύουν τα δεδομένα των χρηστών που «αναζητούν αμβλώσεις».

Οι δικαστές έκριναν ότι η υπόθεση Roe v. Wade του 1973 η οποία επέτρεψε τις αμβλώσεις που πραγματοποιούνται πριν το έμβρυο περιέλθει σε κατάσταση που μπορεί να ζήσει εκτός της μήτρας, μεταξύ 24 και 28 εβδομάδων εγκυμοσύνης, ήταν λανθασμένη διότι το Σύνταγμα των ΗΠΑ δεν κάνει καμία ειδική αναφορά στο δικαίωμα στην άμβλωση.

Οι ειδικοί σε θέματα απορρήτου δεδομένων που ανησυχούν για τις συνέπειες της δικαστικής απόφασης λένε ότι υπάρχουν τρόποι με τους οποίους τόσο οι εταιρείες τεχνολογίας όσο και οι χρήστες τους μπορούν να προσπαθήσουν να προστατεύσουν καλύτερα τις πληροφορίες τους στην νέα αυτή εποχή.

Επίσης, υπάρχουν και βήματα που μπορούν να κάνουν οι καταναλωτές για να ελαχιστοποιήσουν την έκθεσή τους στα δεδομένα.

Το απόρρητο των χρηστών
Όπως αναφέρει το CNBC, οι εταιρείες τεχνολογίας μπορεί να χρειαστεί να αντιμετωπίσουν ζητήματα σχετικά με το απόρρητο των χρηστών που σχετίζονται με την αναπαραγωγική υγειονομική περίθαλψη είτε το θέλουν είτε όχι. Αυτό θα μπορούσε να συμβεί εάν διαταχθεί από ένα δικαστήριο να παραδώσουν συγκεκριμένους τύπους δεδομένων, όπως πληροφορίες τοποθεσίας χρηστών σε κλινική αμβλώσεων, ιστορικά αναζήτησης ή μηνύματα κειμένου.

Ακόμη και πριν γίνει επίσημη η απόφαση, οι νομοθέτες κάλεσαν την Google και την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου να διασφαλίσουν ότι τα δεδομένα για τους διαδικτυακούς καταναλωτές που αναζητούν τέτοια φροντίδα θα προστατεύονται σε περίπτωση που ανατραπεί η απόφαση-ορόσημο Roe εναντίον Wade.

Σε δύσκολη θέση οι μηχανές αναζήτησης
Η επίσημη απόφαση βάζει τις διαδικτυακές πλατφόρμες σε δύσκολη θέση. Αν και οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας έχουν μιλήσει για πολιτικά ζητήματα που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους, η πορεία σε ένα τόσο αμφιλεγόμενο ζήτημα όπως τα δικαιώματα των αμβλώσεων μπορεί να πυροδοτήσει σημαντικές αντιδράσεις.

Οι συνήγοροι των ατόμων που έχουν ζητήσει αμβλώσεις ή εκείνων που διώκονται μετά από απώλεια εγκυμοσύνης λένε ότι έχουν ήδη αντιμετωπίσει ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικής ζωής σε πολιτείες με περιοριστικούς νόμους για τις αμβλώσεις.

«Έχουμε ήδη δει, αλλά αναμένουμε ότι οι εταιρείες τεχνολογίας θα κληθούν για τα ιστορικά αναζήτησης και τις πληροφορίες αναζήτησης των ανθρώπων», δήλωσε η Dana Sussman, αναπληρώτρια εκτελεστική διευθύντρια του National Advocates for Pregnant Women, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού που παρέχει νομική υπεράσπιση εγκύων.

Στη Γερουσία
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο μια ομάδα Δημοκρατικών με επικεφαλής τον γερουσιαστή Ron Wyden και τη βουλευτή Anna Eshoo έγραψε στην Google τον περασμένο μήνα τις ανησυχίες ότι «η τρέχουσα πρακτική της να συλλέγει και να διατηρεί εκτεταμένα αρχεία για την τοποθεσία του κινητού τηλεφώνου θα του επιτρέψουν να γίνει εργαλείο για ακροδεξιούς εξτρεμιστές που θέλουν να πατάξουν τους ανθρώπους που αναζητούν φροντίδα αναπαραγωγικής υγείας. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η Google αποθηκεύει πληροφορίες ιστορικής τοποθεσίας για εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες smartphone, τις οποίες μοιράζεται τακτικά με κυβερνητικές υπηρεσίες».

Ο κίνδυνος της ψηφιακής τεχνολογίας
Ο Sussman επεσήμανε δύο υποθέσεις που θα μπορούσαν να προμηνύουν τους τρόπους με τους οποίους οι εισαγγελείς στη νέα εποχή θα επιδιώξουν να χρησιμοποιήσουν τις ψηφιακές επικοινωνίες ως αποδεικτικά στοιχεία σε υποθέσεις ποινικοποίησης της άμβλωσης.

Η πρώτη είναι αυτή της Purvi Patel, η οποία το 2015 καταδικάστηκε σε 20 χρόνια φυλάκιση αφού κατηγορήθηκε για εμβρυοκτονία και παραμέληση παιδιού, αφού φέρεται να προκάλεσε τη δική της άμβλωση. Η Patel είχε πει στους γιατρούς σε ένα δωμάτιο επειγόντων περιστατικών στην Ιντιάνα ότι είχε αποβολή. Η εισαγγελία χρησιμοποίησε ως αποδεικτικά στοιχεία εναντίον της, ηλεκτρικά μηνύματα μεταξύ της Patel και μιας φίλης της, τα οποία ανέφεραν παραγγελία χαπιών που είχαν σκοπό να προκαλέσουν έκτρωση.

Η δεύτερη περίπτωση είναι αυτή της Latice Fisher , η οποία το 2018 κατηγορήθηκε από δικαστήριο του Μισισιπή για δολοφονία δεύτερου βαθμού, αφού γέννησε, όπως είπαν οι δικηγόροι της, ένα νεκρό μωρό. Οι εισαγγελείς χρησιμοποίησαν το ιστορικό αναζήτησης της Fisher, το οποίο περιελάμβανε έρευνες για χάπια άμβλωσης και πρόκληση αποβολής, σύμφωνα με αναφορές εκείνη την εποχή, ως αποδεικτικό στοιχείο εναντίον της. Ο εισαγγελέας αργότερα απέσυρε την κατηγορία.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...