Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οι πιο ακριβοπληρωμένοι... μετά θάνατον celebrities


Γράφει ο Abigail Freeman

Ο Roald Dahl, έστω και αργά, κέρδισε τελικά "τον πρώτο λαχνό του λαχείου”. Ο δημιουργός του έργου "Ο Τσάρλι και το εργοστάσιο σοκολάτας” βιώσε αρκετές επιτυχίες κατά τη διάρκεια της ζωής του -έγραψε 43 βιβλία τα οποία διασκευάστηκαν σε 16 κινηματογραφικές ταινίες-, ωστόσο μόνο μετά τον θάνατό του η περιουσία του εκτοξεύθηκε.

Τον Σεπτέμβριο, 31 χρόνια μετά τον θάνατο του Dahl από καρκίνο, σε ηλικία 74 ετών, το Netflix κατέβαλε, σύμφωνα με πληροφορίες, το ποσό των 684 εκατ. ευρώ για την Roald Dahl Story Company. Ο γίγαντας της ροής περιεχομένου σχεδιάζει την παραγωγή πλήθους ψυχαγωγικών προγραμμάτων που θα βασίζονται στο έργο του Βρετανού συγγραφέα, στα οποία περιλαμβάνονται "Ο Τσάρλι και το εργοστάσιο σοκολάτας”, "Ο Τζίμης και το γιγαντοροδάκινο”, η "Ματίλντα” και πολλά ακόμη.

Η τελευταία αυτή συμφωνία προκύπτει από το deal που υπέγραψαν οι δύο πλευρές το 2018 για την παραγωγή σειράς κινουμένων σχεδίων για την τηλεόραση, βασισμένες στους χαρακτήρες Oompa Loompa, τους εργάτες με το πορτοκαλί πρόσωπο και τα πράσινα μαλλιά στο εργοστάσιο σοκολάτας του Willy Wonka, ύψους 1 δισ. δολαρίων. Με έναν προϋπολογισμό αυτού του ύψους, ήταν εύλογο για το Netflix να αποκτήσει όλη τη "βιβλιοθήκη” του Dahl.

Η πλατφόρμα ροής περιεχομένου έχει πλέον τον απόλυτο έλεγχο των έργων του Dahl, που έχουν πουλήσει περισσότερα από 300 εκατομμύρια βιβλία και έχουν εμπνεύσει δημοφιλείς κινηματογραφικές ταινίες, όπως οι δύο ταινίες με τον Τσάρλι που μαζί απέφεραν περισσότερα από 1 δισ. δολάρια. Και σχεδιάζει να δημιουργήσει βιντεοπαιχνίδια που θα βασίζονται στα έργα του Dahl, θεατρικές παραστάσεις, καταναλωτικά προϊόντα και πολλά ακόμη.

Η πώληση της Roald Dahl Story Company εξασφαλίζει στον διάσημο συγγραφέα παιδικών βιβλίων την κορυφαία θέση στη λίστα του Forbes "Dead Celebrities” 2021, με τις πιο ακριβοπληρωμένες διασημότητες που έχουν αποδημήσει, με κέρδη ύψους 513 εκατ. δολαρίων. (Σύμφωνα με τις λογιστικές καταστάσεις της εταιρείας στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι κληρονόμοι του Dahl κατείχαν τουλάχιστον το 75% της Roald Dahl Story Company πριν την εξαγορά της).

Τη δεύτερη θέση στη φετινή λίστα καταλαμβάνει ο Prince, με κέρδη 120 εκατ. δολαρίων, χάρη στη συμφωνία που έκλεισαν τα αδέλφια του για την πώληση ποσοστού περίπου 43% της περιουσίας του διάσημου τραγουδιστή, που περιλαμβάνει μέρος της δισκογραφίας του με επιτυχίες όπως το "When Doves Cry” και το "Little Red Corvette,” στην εταιρεία έκδοσης και διαχείρισης μουσικών έργων Primary Wave.

Ο Michael Jackson -που κατείχαν τα σκήπτρα της λίστας για οκτώ συνεχείς χρονιές, από το 2013 έως το 2020- βρίσκεται στην τρίτη θέση, με 75 εκατ. δολάρια, από την πώληση μειοψηφικού ποσοστού της δισκογραφίας του με κλασικά ποπ τραγούδια που άρχισε να συλλέγει ενόσω ήταν ακόμη εν ζωή. Ο δημιουργός του "Peanuts”, Charles Schulz (με 40 εκατ. δολάρια) και ο Dr. Seuss (με 35 εκατ. δολάρια) ολοκληρώνουν την κορυφαία πεντάδα.

Όλοι τους έχουν επωφεληθεί από την εντεινόμενη κούρσα παραγωγής περιεχομένου που τα τελευταία χρόνια έχει αυξήσει τις περιουσίες διαχρονικών δημιουργών - ζώντων και τεθνεώτων. Για παράδειγμα, η συμφωνία αδειοδότησης που υπέγραψε το Netflix με την Dr. Seuss Enterprises σχεδόν διπλασίασε τα μέσα ετήσια κέρδη του αείμνηστου συγγραφέα τα τελευταία πέντε χρόνια.

Συνολικά, οι νεκροί celebrities της φετινής λίστας του Forbes αποκόμισαν συνδυαστικά 960 εατ. δολάρια, ποσό υπερτριπλάσιο του περσινού.

Πέραν του Dahl, στους νεοεμφανιζόμενους της φετινής λίστας περιλαμβάνονται οι Luther Vandross, Bing Crosby, και ο τραγουδοποιός Gerry Goffin ("(You Make Me Feel Like) A Natural Woman”, "The Loco-Motion”), οι οποίοι επωφελήθηκαν μετά θάνατον από την προθυμία της εταιρείας Primary Wave να πληρώσει αδρά για τα δικαιώματα εκμετάλλευσης του έργου τους. Φημολογείται ότι η επόμενη αγορά θα είναι η δισκογραφία του David Bowie’s, με προσφορές που θα αγγίξουν τα 200 εκατ. δολάρια.

Η φετινή λίστα είχε, όμως, και αποχωρήσεις, με τους Kobe Bryant και Freddie Mercury να εξέρχονται μόλις έναν χρόνο μετά την είσοδό τους σε αυτήν, και τη Marilyn Monroe να τους ακολουθεί, καθώς τα προβλεπόμενα έσοδα από τις άδειες εκμετάλλευσης του "ονόματός” της υποσκελίστηκαν από το κύμα εξαγορών.

"Ο λόγος που αυτές οι οικογένειας συνεργάζονται μαζί μας είναι διότι θέλουν να επαναλανσάρουμε τις φίρμες και αυτά τα απίστευτα μουσικά έργα στη νέα γενιά”, σημειώνει ο Larry Mestel, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Primary Wave, η οποία είναι υπεύθυνη για την πρώτη εμφάνιση του Bing Crosby στη λίστα "Dead Celebrities” χάρη στην εξαγορά μέρους των κορυφαίων ηχογραφήσεων του δημοφιλούς τραγουδιστή, καθώς και των δικαιωμάτων χρήσης του ονόματός του και του προσώπου του έναντι τιμήματος 30 εκατ. δολαρίων. "Το κλειδί είναι να κάνεις έξυπνες αγορές και στη συνέχεια με σωστές ιδέες μάρκετινγκ να αυξάνεις την αξία τους”, προσθέτει ο Mestel.

Το όραμα του Mestel και των κληρονόμων του Crosby εκτείνεται πολύ πιο μακριά από το "White Christmas,” το δημοφιλές τραγούδι του 1942 της ταινίας "Holiday Inn”, το οποίο κατέχει το παγκόσμιο ρεκόρ Γκίνες ως το σινγκλ με τις υψηλότερες πωλήσεις όλων των εποχών, καθώς εκτιμάται ότι έχει πουλήσει 50 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως.
Οι πιο ακριβοπληρωμένοι μετά θάνατον διάσημοι

Νο.1 ROALD DAHL
513 εκατ. δολάρια
Απεβίωσε: 23 Νοεμβρίου 1990 (σε ηλικία 74 ετών)
Αιτία: Καρκίνος

Νο.2 PRINCE
120 εκατ. δολάρια
Απεβίωσε: 21 Απριλίου 2016 (σε ηλικία 57 ετών)
Αιτία: Υπερβολική δόση

Νο.3 MICHAEL JACKSON
75 εκατ. δολάρια
Απεβίωσε: 25 Ιουνίου 2009 (σε ηλικία 50 ετών)
Αιτία: Υπερβολική δόση/Ανθρωποκτονία

Νο.4 CHARLES SCHULZ
40 εκατ. δολάρια
Απεβίωσε: 12 Φεβρουαρίου 2000 (σε ηλικία 77 ετών)
Αιτία: Καρκίνος

Νο.5 Dr. SEUSS
35 εκατ. δολάρια
Απεβίωσε: 24 Σεπτεμβρίου 1991 (σε ηλικία 87 ετών)
Αιτία: Καρκίνος

Νο.6 BING CROSBY
33 εκατ. δολάρια
Απεβίωσε: 14 Οκτωβρίου 1977 (σε ηλικία 75 ετών)
Αιτία: Καρκίνος

Νο.7 ELVIS PRESLEY
30 εκατ. δολάρια
Απεβίωσε: 16 Αυγούστου 1977 (σε ηλικία 42 ετών)
Αιτία: Καρδιακή προσβολή

Νο.8 ARNOLD PALMER
27 εκατ. δολάρια
Απεβίωσε: 25 Σεπτεμβρίου 2016 (σε ηλικία 87 ετών)
Αιτία: Καρδιακή νόσος

Νο.9 GERRY GOFFIN
23 εακτ. δολάρια
Απεβίωσε: 19 Ιουνίου 2014 (σε ηλικία 75 ετών)
Αιτία: Φυσικός θάνατος

Νο.10 LUTHER VANDROSS
21 εκατ. δολάρια
Απεβίωσε: 1 Ιουλίου 2005 (σε ηλικία 54 ετών)
Αιτία: Εγκεφαλικό

Νο. 11 BOB MARLEY
16 εκατ. δολάρια
Απεβίωσε: 11 Μαΐου 1981 (σε ηλικία 36 ετών)
Αιτία: Καρκίνος

Νο.12 JUICE WRLD
15 εκατ. δολάρια
Απεβίωσε: 8 Δεκεμβρίου 2019 (σε ηλικία 21 ετών)
Αιτία: Υπερβολική δόση

Νο.13 JOHN LENNON
12 εκατ. δολάρια
Απεβίωσε: 8 Δεκεμβρίου 1980 (σε ηλικία 40 ετών)
Αιτία: Ανθρωποκτονία


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Το Δελτίο Τύπου είναι ενημέρωση

Απο τον Γιώργο Παπατριαντφύλλου Οι παρερμηνείες σχετικά με το τι είναι το Δελτίο Τύπου είναι πάρα πολλές . Σύμφωνα με Βρεττανίδα επικοινωνιολόγο και καθηγήτρια Δημοσίων Σχέσεων : “ Πολλοί λένε πως ασχολούνται με τις Δημόσιες Σχέσεις , λίγοι είναι σε θέση να εξηγήσουν τι είναι οι Δημόσιες Σχέσεις  Ακριβώς στην ίδια λογική πολλοί λένε πως είναι επαγγελματίες στην επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και γνωρίζουν να συντάσουν Δελτίο Τύπου και να σχεδιάζουν τα λοιπά “εργαλεία” δημοσιότητας αλλά το μόνο που καταφέρνουν είναι να δημιουργούν μία κακή εικόνα για την επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και τα μέσα που αυτή χρησιμοποιεί .

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ