Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η τεχνολογία αλλάζει τις διοργανώσεις όπως τις ξέρουμε


Το 5G θα αυξήσει τη διάδραση των φιλάθλων και θα μετατρέψει τις διοργανώσεις σε αθλητικά υπερθεάματα.

Από καθηλωτικές εμπειρίες θέασης, μέχρι την επέκταση της καριέρας παικτών, οι νέες τεχνολογίες πρόκειται να φέρουν σημαντικές εξελίξεις στον αθλητισμό και να διαμορφώσουν μια νέα… πραγματικότητα για τις αθλητικές διοργανώσεις.

Πώς το 5G θα φέρει επανάσταση στα σπορ σε μεγάλο βαθμό
Η ανάπτυξη των δικτύων 5ης γενιάς υπόσχεται επαναστατικές αλλαγές στο αθλητικό περιβάλλον. Τα νέα ευρυζωνικά δίκτυα δεν προσφέρουν μόνο ταχύτητα αστραπής, αλλά θα είναι πολύ πιο αξιόπιστα και καταλύτες για προηγμένες τεχνολογίες, όπως η επαυξημένη και η εικονική πραγματικότητα, η τεχνητή νοημοσύνη και η συνδεσιμότητα. Φίλαθλοι θεατές, αθλητές, προπονητές, είναι μόνο μερικοί από όσους θα επωφεληθούν απολαμβάνοντας νέες, μοναδικές δυνατότητες που ίσως δεν μπορεί καν να φανταστεί ακόμη ο ανθρώπινος νους.

Σκεφθείτε να γίνεστε… ένα με τον αθλητή και να ζείτε από τον καναπέ του σπιτιού σας τη μαγεία του παιχνιδιού πιο έντονα και από το αν βρισκόσασταν στην καλύτερη θέση του γηπέδου. Ή παρακολουθώντας το ματς από τις κερκίδες να είστε σε θέση να βλέπετε γρήγορα και εύκολα αναλυτικά στατιστικά και άλλες πληροφορίες που θα βελτιώσουν την εμπειρία σας.

Όλα αυτά «ακούγονται» συναρπαστικά και είναι σαφές πως δεν θα μπορούσαν ποτέ να γίνουν πράξη, αν δεν πραγματοποιούσαν οι πάροχοι μεγάλες επενδύσεις με στόχο την ανάπτυξη των δικτύων 5G.

«Τα υπερσύγχρονα δίκτυα νέας γενιάς μπορούν να μεταμορφώσουν την αθλητική βιομηχανία δημιουργώντας τεράστια οφέλη για τους αθλητές και τους διοργανωτές και αναβαθμισμένες εμπειρίες για το φίλαθλο κοινό. Η μετάβαση στο ψηφιακό περιβάλλον και στη χρήση των δικτύων 5G δημιουργεί νέα δυναμική για όλο το οικοσύστημα. Τόσο στις κορυφαίες διοργανώσεις, όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες, το Mundial, το NBA ή το Champions League όσο και στις μικρότερες, τα δίκτυα 5G θα προσφέρουν πολλές δυνατότητες για τη βελτίωσή τους. Θα εξελίξει την εμπειρία και της διαδραστικότητα των θεατών, τον τρόπο λειτουργίας των αθλητικών οργανώσεων και την ποιότητα υπηρεσιών, τις ευκαιρίες εσόδων για τους διοργανωτές, τα προπονητικά προγράμματα των αθλητών, αλλά και το έργο προπονητών και διαιτητών, θα προσφέρει στην αύξηση της ασφάλειας και πολλά άλλα», υπογραμμίζει στο gazzetta.gr ο Γενικός Διευθυντής της ΕΕΚΤ, Γιώργος Στεφανόπουλος.

Πώς θα είναι, λοιπόν, ο αθλητισμός του μέλλοντος και πού θα συμβάλουν η τεχνολογία και τα δίκτυα νέας γενιάς;

Τα γήπεδα του μέλλοντος
Οι διοργανωτές γνωρίζουν πως όσα περισσότερα προσφέρουν στους φιλάθλους, τόσο πιο δελεαστικό θα είναι το «προϊόν» τους. Σήμερα, οι φίλαθλοι χρησιμοποιούν τα ευρυζωνικά δίκτυα για αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την πρόσβασή τους σε websites, για να μπορούν να βλέπουν περισσότερες πληροφορίες για το εκάστοτε ματς.

Τα δίκτυα 5G αλλάζουν την εμπειρία μέσα στο στάδιο καθώς εξασφαλίζουν προηγμένες υπηρεσίες και τεχνολογικές καινοτομίες. Η υψηλή χωρητικότητα, ο χαμηλός λανθάνων χρόνος και η ταχύτητα δημιουργούν επιπρόσθετα επίπεδα ψυχαγωγίας που θα συναρπάσουν ακόμα και τους πιο απαιτητικούς θεατές.

Για παράδειγμα, το 5G μπορεί να επεκτείνει την εμπειρία των φιλάθλων, δημιουργώντας νέες δυνατότητες με τη σύνδεση αισθητήρων σε μπάλες, στόχους, ακόμη και παίκτες και προσφέροντας πληροφορίες και στατιστικά σε πραγματικούς χρόνους με εξαιρετικά χαμηλή καθυστέρηση. Δεν θα ήταν συναρπαστικό να μαθαίνουμε την ίδια στιγμή, μέσα από το κινητό μας τηλέφωνο, με πόση δύναμη πραγματοποίησε το σουτ ένας παίκτης, πόσα φάλτσα έδωσε στην μπάλα και ποια ήταν η ταχύτητά της;

Ακόμη, θα δοθεί η δυνατότητα να αυξηθούν οι βιντεοκάμερες στον χώρο του γηπέδου, κάτι που θα μπορέσουν οι διοργανωτές να εκμεταλλευτούν για να προσφέρουν περισσότερες παροχές στους φιλάθλους. Θα τους επιτρέπεται, για παράδειγμα, να συνδεθούν μέσω της κινητής συσκευής τους σε μια από τις πολλές 360ο κάμερες που θα υπάρχουν στα γήπεδα και να κάνουν zoom ή να τις κατευθύνουν. Θα μπορούν να «μεταφερθούν» στον αγωνιστικό χώρο και να βγουν φωτογραφία με τον αγαπημένο τους αθλητή γιορτάζοντας «αγκαλιά» τον θρίαμβο ενός γκολ ή καλαθιού, να «ντυθούν» στα χρώματα της ομάδας και να μοιραστούν τις στιγμές με τους διαδικτυακούς τους φίλους.

Επιπλέον, ο θεατής θα μπορεί να κάνει από τη θέση του παραγγελίες ποτών ή σνακ μέσα από ειδικές εφαρμογές και δε θα χρειαστεί να χάσει λεπτό ζωντανής μετάδοσης. Τέλος, λοιπόν, στις ατέλειωτες ουρές στα κυλικεία και στη συνεχή συμφόρηση στους διαδρόμους των γηπέδων.

Οι νέες εμπειρίες δημιουργούν προϋποθέσεις για μεγαλύτερη παραμονή των φιλάθλων στους αθλητικούς χώρους και περισσότερα έσοδα για τους αθλητικούς συλλόγους ή τους διοργανωτές.

Φέρνοντας τη ζωντανή εμπειρία στο σπίτι
Η εμπειρία στο γήπεδο είναι σαφώς υψίστης σημασίας, ωστόσο, το ίδιο σημαντική είναι και η ενίσχυση των εμπειριών των φιλάθλων που παρακολουθούν τις διοργανώσεις από το σπίτι τους. Οι τηλεοπτικοί παραγωγοί εξασφαλίζουν καλύτερο και πλουσιότερο περιεχόμενο, το οποίο μπορούν να το διαθέτουν γρηγορότερα και ευκολότερα. Για να μη μιλήσουμε και για το livestreaming που θα είναι εξαιρετικά αξιόπιστο χάρις στην ποιότητα και την ταχύτητα των τηλεπικοινωνιακών δικτύων.

Δεν είναι τυχαίο που λένε πως το 5G φέρνει το γήπεδο στο σπίτι! Φανταστείτε ότι θα παρακολουθείτε ένα κορυφαίο ματς μέσω της εικονικής πραγματικότητας. Θα κάθεστε στον καναπέ σας, με τα VR γυαλιά σας και θα βλέπετε τον επιθετικό να περνάει έναν-έναν τους αντιπάλους. Θα είναι σαν να βρίσκεστε εκεί, στην καλύτερη θέση του γηπέδου. Επίσης, σκεφτείτε πώς θα είναι να… κάνετε βόλτες δίπλα από τις γραμμές του γηπέδου την ώρα του ματς ή να «στέκεστε» πίσω από τον τερματοφύλακα κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης ενός πέναλτι. Ή ακόμη και να φοράτε κάποιο ειδικό ρούχο το οποίο να δίνει τη δυνατότητα να νιώθετε κάθε χτύπημα σε κάθε μπλοκάρισμα (σ.σ. αδιανόητο, ε; ).

Παίρνοντας τον έλεγχο
Η αύξηση των καμερών στο γήπεδο, θα δώσει επίσης τη δυνατότητα στα κανάλια να καλύπτουν τους αγώνες από πολλές διαφορετικές γωνίες και να έχουν πολύ καλύτερο έλεγχο στις μεταδόσεις τους.

Παράλληλα, εφόσον θα υποστηρίζονται πολλαπλές ροές, οι τηλεθεατές θα μπορούν να πάρουν τον έλεγχο και να επιλέξουν την προτιμώμενη προβολή τους. Ή θα μπορούν να πατούν παύση έπειτα από ένα γκολ ή μια αμφισβητούμενη φάση και να δουν το replay από πολλές γωνίες της επιλογής τους.

Περισσότερες ευκαιρίες για τους αθλητές
Πέρα από τη θέληση και το ταλέντο, για να γίνεις επαγγελματίας αθλητής χρειάζονται και πολλά παραπάνω. Σκληρή δουλειά και καλή προπόνηση. Η πρόσβαση, ωστόσο, σε καλούς προπονητές και μέσα τα οποία είναι αναγκαία για τη διενέργεια προπονήσεων δεν είναι για όλους η ίδια.

Ο χαμηλός λανθάνων χρόνος των δικτύων 5G δίνει τη δυνατότητα στους αθλητές να συνδέονται με προπονητές που βρίσκονται σε κάθε γωνιά του κόσμου και να πραγματοποιούν online προπονήσεις με τη χρήση της εικονικής & επαυξημένης πραγματικότητας (VR & AR). Παράλληλα, καθίσταται αποτελεσματικότερη η μεταφορά των δεδομένων που συλλέγονται από wearables σε πραγματικό χρόνο, βοηθώντας στην αποφυγή τραυματισμών και οδηγώντας σε καλύτερες αναλύσεις της απόδοσής τους, είτε πρόκειται για σωματική (πχ. καρδιακοί παλμοί, βήματα, χτυπήματα, ταχύτητα, κόπωση κλπ.), είτε για ψυχική (πχ. αναγνώριση διάθεσης, ένταση κ.ά.) τόσο κατά τη διάρκεια των αγώνων όσο και των προπονήσεων.

Αυτό σημαίνει πως με τη χρήση του 5G ένας νεαρός τενίστας που ζει σε απομακρυσμένο σημείο, θα έχει την ίδια ευκαιρία να γίνει επαγγελματίας με έναν άλλο που ζει σε κεντρική πόλη. Επίσης, οι αθλητές θα μπορούν να προπονούνται σε εικονικούς στίβους πριν τους κανονικούς αγώνες

Εντυπωσιακή είναι η εξέλιξη που φέρνει το 5G στους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτων όπως η Formula 1, με μετάδοση σε πραγματικό χρόνο πολλαπλών δεδομένων, από τις θερμοκρασίες του κινητήρα έως το κράτημα των ελαστικών και γενικότερα στοιχεία, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν τόσο τις ομάδες όσο και τις κατασκευάστριες εταιρείες για ακόμα καλύτερες επιδόσεις.

Μεγαλύτερη ασφάλεια για αθλητές και θεατές
Τα αναλυτικά στοιχεία που θα συλλέγονται μέσω των προηγμένων τεχνολογικών μέσων σε συνδυασμό με τα δίκτυα 5G, θα δίνουν τη δυνατότητα στους διοργανωτές και στις ομάδες να προβλέπουν τραυματισμούς και προβλήματα υγείας των αθλητών και των αθλητριών προτού καν συμβούν. Επιπλέον, τυχόν προβλήματα υγείας θα μπορούν να αντιμετωπίζονται ακόμη και εξ αποστάσεως, αυξάνοντας την προσβασιμότητα της δυνητικά σωτήριας θεραπείας σε περισσότερους αθλητές και αθλήτριες αλλά και θεατές.

Για παράδειγμα, ήδη στο ράγκμπι στις ΗΠΑ τοποθετούνται αισθητήρες στους παίκτες οι οποίοι χρησιμοποιούνται για την ανίχνευση πιθανής διάσεισης. Αυτό μπορεί να εφαρμοστεί και για την ανίχνευση άλλων πιθανών τραυματισμών ή για τη συνεχή παρακολούθηση της καρδιάς των αθλητών κατά τη διάρκεια των αγώνων ή των προπονήσεων. Μέσω των δικτύων 5G και των συσκευών IoT (Internet of Things) θα μπορούν να συλλέγονται σημαντικές πληροφορίες άμεσα και έτσι θα παρέχεται μεγαλύτερη ασφάλεια στους αθλητές κατά τη διάρκεια των αγώνων και των προπονήσεων. Η χρήση αντίστοιχων αισθητήρων για αθλητές κάνει την εμφάνισή της και στη χώρα μας!

Επίσης, τα ψηφιακά συστήματα στους αθλητικούς χώρους μπορούν να βελτιώσουν την οργάνωση των διοργανώσεων, από την έκδοση ηλεκτρονικών εισιτηρίων, τους ρομποτικούς βοηθούς στους χώρους, τη θερμομέτρηση των θεατών κατά την είσοδο (μην ξεχνάτε, ζούμε και στην εποχή της COVID-19), την αποτελεσματικότερη διαχείριση κρίσεων μέσα από προσομοίωση σεναρίων, όπως μια διαδικασία εκκένωσης ή ένα νέο σύστημα αναμονής και την καλύτερη και επικοινωνία μεταξύ διοργανωτών, εθελοντών και άλλων παραγόντων στον χώρο.

Σίγουρα το μέλλον του αθλητισμού θα είναι συναρπαστικό και οι μελλοντικές καινοτομίες μόλις τώρα αρχίζουν. Το 5G θα αποτελέσει καταλύτη για πολλές από τις νέες συναρπαστικές εμπειρίες που μπορεί τώρα να αποτελούν σενάρια επιστημονικής φαντασίας, αλλά δεν είμαστε πολύ μακριά από την εποχή που θα γίνουν πραγματικότητα.


πηγή

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ

Διαφήμιση ή Πρόκληση?

Από τον Μιχάλη Χελιδονόπουλο Ο μεγάλος εκφραστής της Επικοινωνίας είναι η Διαφήμιση. Τα μηνύματα που θέλεις να περάσεις, τα μεταμορφώνεις σε εικόνες και δημιουργείς ένα τηλεοπτικό spot. Εκεί μιλάς για το προϊόν σου, προσπαθείς να προσελκύσεις τον πελάτη σου και σίγουρα χτίζεις την εικόνα της μάρκας σου. Η μεγάλη πρόκληση για τους Διαφημιστές είναι η ίδια η...πρόκληση. Η πρόκληση για να προσέξει ο καταναλωτής το προϊόν και τη μάρκα.