Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Την έκθεση «Μαρία Κάλλας: Ο μύθος ζει» εγκαινίασε ο Πρ.Παυλόπουλος


Με αφορμή τα 40 χρόνια από τον θάνατό της Μαρίας Κάλλας, το Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β&Μ Θεοχαράκη, παρουσιάζει μια μοναδική έκθεση με περισσότερα από 200 προσωπικά της αντικείμενα, δημιουργώντας μια αφήγηση της ιστορίας και της προσφοράς της θρυλικής τραγωδού και λυρικής τραγουδίστριας, της οποίας ο μύθος ζει και αποκτά όλο και μεγαλύτερη ένταση και λάμψη.

Την έκθεση με τίτλο «Μαρία Κάλλας: Ο μύθος ζει» σε επιμέλεια των Φώτη Παπαθανασίου και Νίκου Χαραλαμπόπουλου, εγκαινίασε σήμερα το βράδυ ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος.


«Ποτέ δεν πρέπει να ξεχνάμε το πώς συνδέθηκε για πάντα η Μαρία Κάλλας με τον τόπο μας. Και δεν την έχουμε συνδέσει μόνο εμείς. Την έχει συνδέσει η υφήλιος. Αυτό το χρέος λοιπόν, οφείλουμε να το εκπληρώσουμε ως το τέλος» ανέφερε στον χαιρετισμό του ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

Εκκινώντας από τον τίτλο της έκθεσης, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας αναφέρθηκε στον «μύθο» της Μαρίας Κάλλας: «Το διαμέτρημα μιας προσωπικότητας προσδιορίζεται και από το πόσο γρήγορα περνά μετά τον θάνατο, από την ιστορία στον μύθο: Όσο μεγαλύτερη η προσωπικότητα, τόσο πιο γρήγορα συντελείται η μετάστασή της από τον χώρο της ιστορίας στην επικράτεια του μύθου. Η Μαρία Κάλλας αποτελεί απτό και εμβληματικό παράδειγμα της αλήθειας αυτού του κανόνα. Τα ιστορικά στοιχεία για την Κάλλας άρχισαν ήδη να θαμπώνουν, καθώς τα καταυγάζει η λάμψη του μύθου της. Ενός μύθου που διαμορφώνεται ανεπαίσθητα πάνω σε δύο, κατά βάση, αντηρίδες. Την πρώτη συνθέτει η σταδιακή συνειδητοποίηση και αναγνώριση του τεράστιου -στην ουσία κυριολεκτικώς μοναδικού - ταλέντου της. Την δε δεύτερη προσδιορίζει η βαθιά - και «επώδυνη» προϊόντος του χρόνου - νοσταλγία της «Ντίβας». Εκείνης, που η φωνή της, φωνή και της Πατρίδας της της Ελλάδας όπου έζησε ένα αδιανόητο κράμα ευτυχίας και δυστυχίας, αγκαλιάζει μελωδικά και αδιάλειπτα την οικουμένη» αν « Η φωνή της Μαρίας Κάλλας είναι η φωνή της Ελλάδας . Και μπορεί η ίδια να έχει φύγει από τη ζωή αλλά η λάμψη της ακόμα και εύχομαι για χρόνια που δεν μπορούμε και δεν πρέπει να υπολογίζουμε να καταυγάζει πάντα» κατέληξε.

«Η Μαρία Κάλλας υπερβαίνει τα όρια της τέχνης της, όπως υπερβαίνει και τα συνήθη όρια μιας ανθρώπινης ζωής. Ανήκει στο χώρο του μύθου» ανέφερε στον χαιρετισμό του ο πρόεδρος του Ιδρύματος Βασίλης Θεοχαράκης μιλώντας για μία «μεγάλη λυρική καλλιτέχνιδα που ερμήνευσε με μοναδικό τρόπο δεκάδες ρόλους», μία «κορυφαία τραγωδό που άλλαξε για πάντα το επίπεδο των απαιτήσεων που έχουμε από μία τραγουδίστρια της όπερας» και για ένα «υπόδειγμα Ελληνίδας που μας εκπροσώπησε και μας εκπροσωπεί και σήμερα, 40 χρόνια μετά το θάνατό της στα πέρατα του κόσμου».

Ο μεγαλύτερος αριθμός των αντικειμένων της έκθεσης προέρχεται από την εντυπωσιακή συλλογή του Νίκου Χαραλαμπόπουλου, μια μεγάλης συναισθηματικής αξίας συλλογή, που ο συλλέκτης κατόρθωσε να συγκεντρώσει στη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών και η οποία διατρέχει τα σημαντικότερα χρόνια της ζωής της μεγάλης αοιδού: από την παρτιτούρα  της «Traviata», έναν από τους πρώτους μεγάλους διεθνείς ρόλους της, όπου η Κάλλας, προκειμένου να αποστηθίσει ευκολότερα τον ρόλο της, είχε γράψει πάνω στο λιμπρέτο την ελληνική μετάφρασή του, μαζί με μέρος από το κοστούμι του ίδιου ρόλου, μέχρι το τελευταίο της κόσμημα, τον αγαπημένο της χρυσό σταυρό, που φόρεσαν στη σωρό της, προκειμένου να καεί μαζί της, αλλά που, τελευταία στιγμή, αφαίρεσε κάποιο συγγενικό της πρόσωπο.

«Η ζωή κάθε συλλέκτη έχει πολλές καθημερινές, μικρές και μεγάλες χαρές. Κάθε επιτυχής ανακάλυψη, κάθε επιτυχής συναλλαγή με τον κάτοχο του αντικειμένου του πόθου και κάθε καινούρια προσθήκη αποτελούν μικρές καθημερινές κατακτήσεις και ως εκ τούτου πηγή χαράς και ικανοποίησης. Η μεγαλύτερη όμως ικανοποίηση είναι να μπορεί κανείς να μοιράζεται τη συλλογή του με άλλους και από την άποψη αυτή η χαρά μου είναι πολύ μεγάλη σήμερα που μπορώ να σας καλωσορίζω στα εγκαίνια της έκθεσης για την Μαρία Κάλλας» δήλωσε ο Νίκος Χαραλαμπόπουλος. «Αν το κοινό νιώσει λίγη από την απόλαυση που νιώσαμε και όλοι εμείς που στήσαμε την έκθεση, τότε η έκθεση αυτή θα έχει πετύχει το στόχο της».
Η συλλογή του Ν. Χαραλαμπόπουλου περιλαμβάνει σχετιζόμενα με την τέχνη της μεγάλης ντίβας αντικείμενα, όπως ποστίς από τα μαλλιά της, το οποίο φόρεσε σε διάφορους ρόλους της επί σκηνής, τα γάντια της εμβληματικής «Traviata» του Βισκόντι, παρτιτούρες, αλλά και τα βιβλία ρόλων, φορέματα από ρεσιτάλ της (μαζί και μέρος της τουαλέτας που φόρεσε στο ρεσιτάλ που έδωσε στο Ηρώδειο, μαζί με την εσάρπα της) και από τα κοσμικά πάρτι των χρόνων του Ωνάση, τσάντες, καπέλα κοσμήματα, πίνακες, έπιπλα κ.ά.

Ακόμη, εκτίθενται, για πρώτη φορά, η ταυτότητά της, το διαβατήριό της, τα μαλλιά της που χάρισε στον αγαπημένο της μπάτλερ, το πιστοποιητικό θανάτου της, το πρώτο της αυτόγραφο που υπέγραψε σε ηλικία 15 ετών μαζί με το τελευταίο της που υπέγραψε την παραμονή του θανάτου της, η ατζέντα της με ιδιόχειρα γραμμένες τις διευθύνσεις και τα τηλέφωνα όλων των προσωπικοτήτων με τις οποίες σχετιζόταν, άλμπουμ με πολλές προσωπικές της φωτογραφίες, καθώς και επιστολές του αρχείου της από γνωστούς μαέστρους και σκηνοθέτες που συνεργάστηκε, αλλά και πρόσωπα που συναναστράφηκε, όπως η Γκρέις Κέλι, η Δούκισσα του Ουίνδσορ, ο Λώρενς Ολίβιε κ.ά..

Τέλος, εκτίθενται και αρκετά ενθυμήματα της ίδιας της Κάλλας, όπως ένα μαντήλι της μεγάλης σοπράνο του προηγούμενου αιώνα, Μαρίας Μαλιμπράν, την οποία θαύμαζε η Κάλλας, το αγαπημένο φλιτζάνι του Αριστοτέλη Ωνάση, αντικείμενα από τη θαλαμηγό του «Χριστίνα», προγράμματα από παραστάσεις κ.λπ. Την έκθεση συμπληρώνουν η περούκα της Μήδειας, η γούνα της και προσωπικές φωτογραφίες και επιστολές από την Τεχνόπολη του δήμου Αθηναίων.

Την έκθεση που θα διαρκέσει έως τις 29 Οκτωβρίου, συνοδεύει ομότιτλος κατάλογος με κείμενα των Φώτη Παπαθανασίου και Νίκου Χαραλαμπόπουλου, ο οποίος περιλαμβάνει CD με τις καλύτερες άριες της Μαρίας Κάλλας.


Πηγή: Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...