Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Επετειακή έκδοση για τα 70 χρόνια ελληνικού animation



Ένα απολαυστικό λεύκωμα κυκλοφόρησε στα τέλη του 2016, ως φόρος τιμής στα 70 χρόνια
ζωής που συμπλήρωσαν το 2015 τα ελληνικά κινούμενα σχέδια. Πρόκειται για το «70 χρόνια δημιουργίας ελληνικών κινούμενων σχεδίων», που αναδεικνύει μοναδικά όλη την πορεία από το πρώτο ελληνικό έργο εμψύχωσης του Σταμάτη Πολενάκη, το 1945, το σατιρικό, αντιφασιστικό «Ο Ντούτσε αφηγείται» μέχρι σήμερα.

Από τότε έχουν συμβεί πολλά. Ειδικά την τελευταία δεκαετία, το ελληνικό animation γνωρίζει πρωτοφανή ανάπτυξη και κατάφερε να βάλει τον εαυτό του στο χάρτη των τεχνών, χάρις στο πείσμα αλλά και το ταλέντο νέων δημιουργών, που αποφάσισαν να πειραματιστούν με τη συγκεκριμένη τέχνη, η οποία αποτέλεσε γι’ αυτούς ιδανικό πεδίο έκφρασης. 


Στις 220 σελίδες του λευκώματος αποτυπώνεται αυτή η συναρπαστική διαδρομή, από το μηδέν στη σημερινή ακμή του είδους: πολλά ελληνικά animation βραβεύονται σε ξένα φεστιβάλ, ενώ η ελληνική παραγωγή μετρά κάθε χρόνια αρκετούς τίτλους. Η έκδοση είναι το αποτέλεσμα της σύμπραξης ανάμεσα στην Ελληνική Ένωση Κινουμένων Σχεδίων – ΑΣΙΦΑ Ελλάς και τη διαδικτυακή πύλη Greekanimation.com με την υποστήριξη επαγγελματικών φορέων του οπτικοακουστικού χώρου, πολιτιστικών ιδρυμάτων και των φεστιβάλ κινουμένων σχεδίων στην Ελλάδα, και με δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. 

Οι χαιρετισμοί του Γενικού Γραμματέα Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λευτέρη Κρέτσου και του Προέδρου της ΑΣΙΦΑ Ελλάς Βασίλη Καραμητσάνη αναδεικνύουν τη στρατηγική σημασία του έργου ενώ τα κείμενα του επίτιμου Προέδρου της ΑΣΙΦΑ Ελλάς Ιωάννη Βασιλειάδη, του σκηνοθέτη Στράτου Στασινού και της οργανωτικής επιτροπής της Δράσης 70 Χρόνια Δημιουργίας Ελληνικών Κινουμένων Σχεδίων (Αναστασία Δημητρά, Παναγιώτης Κυριακουλάκος, Άγγελος Ρούβας) καταγράφουν το παρελθόν, το παρόν και το εγγύς μέλλον του ελληνικού animation μέσα από ατομικές και συλλογικές πρωτοβουλίες που διαμόρφωσαν το τοπίο και γαλούχησαν την ελληνική κοινότητα δημιουργών κινουμένων σχεδίων. 

Στη συνέχεια ο αναγνώστης μπορεί να περιηγηθεί στα έργα δημιουργών κινουμένων σχεδίων ανά δεκαετία μέσα από ένα κείμενο του σκηνοθέτη-ερευνητή Άγγελου Ρούβα, που εστιάζει στους δημιουργούς και στις φεστιβαλικές και εκδοτικές δραστηριότητες κάθε δεκαετίας. Μπορεί επίσης να μελετήσει περιπτώσεις δημιουργικότητας και επιχειρηματικότητας στα κινούμενα σχέδια μέσα από κείμενα και συνεντεύξεις των πρωταγωνιστών, που βίωσαν γεγονότα και καταστάσεις προσπαθώντας να παραγάγουν κινούμενα σχέδια στην Ελλάδα. 

Το βίντεο από την παρουσίαση του λευκώματος:


Πηγή: gr.euronews.com/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...