Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πέντε τομείς σταδιοδρομίας που δεν υπήρχαν πριν από μια δεκαετία

Καθώς επιταχύνεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων με τη συμβολή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αναδύονται νέοι τομείς σταδιοδρομίας θα είναι αρκετά προσοδοφόροι στο μέλλον. Εδώ παραθέτουμε ορισμένους από τους τομείς αυτούς:

1. Επιστήμονας δεδομένων

Η έννοια του τεράστιου όγκου δεδομένων παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάδυση αυτού του νέου τομέα σταδιοδρομίας. Η δυνατότητα αποθήκευσης δεδομένων σε μέσα με απεριόριστο χώρο δίνει μεγάλο πλεονέκτημα σε όσους επιθυμούν να ασχοληθούν με την εξόρυξή τους. Για την περίπτωση αυτή δημιουργήθηκε ένα εντελώς νέο επάγγελμα—ο επιστήμονας δεδομένων. Όσοι έχουν σπουδάσει στατιστική, βιοστατιστική, φυσική και πληροφορική μπορούν να εργαστούν ως επιστήμονες δεδομένων ιδίως σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Ισραήλ και η Ινδία. Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η RJMetrics σε 236 εκατομμύρια προφίλ στο LinkedIn, σε όλη την υφήλιο υπάρχουν αυτή τη στιγμή 11.400 άτομα με τον τίτλο του επιστήμονα δεδομένων ενώ δεν υπήρχε κανείς πριν από πέντε χρόνια. Το γεγονός ότι ορισμένες εταιρείες προσφέρουν αρχικό ετήσιο μισθό ύψους 200.000 δολαρίων ΗΠΑ αποτελεί μία ακόμη ένδειξη ότι ο τομέας αυτός θα αρχίσει να συγκεντρώνει πολλά ταλέντα.

2. Σχεδιαστής εφαρμογών

Τώρα που τα έξυπνα τηλέφωνα αποτελούν σημαντικό κομμάτι της καθημερινής μας ζωής, η επαγγελματική ενασχόληση με τη σχεδίαση εφαρμογών ακούγεται λίγο παρωχημένη. Όμως, λάβετε υπόψη σας ότι στο παρελθόν δεν υπήρχαν 1 εκατομμύριο εφαρμογές και ότι τότε το επάγγελμα αυτό ονομαζόταν «προγραμματιστής λογισμικού». Επομένως, ο σχεδιαστής εφαρμογών είναι σε θέση να δημιουργεί απεριόριστους συνδυασμούς και να παράγει νέες δυνατότητες καινοτομίας με κάθε νέα εφαρμογή.

3. Υπεύθυνος ιχνηλάτησης σχολίων

Να άλλο ένα επάγγελμα που θα δείτε αν θελήσετε να περιηγηθείτε για λίγο στο LinkedIn. Ο λόγος για τον οποίο δεν υπήρχε πριν από μια δεκαετία είναι ότι με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει πλέον αλλάξει εντελώς η έννοια των δημοσίων σχέσεων. Ο συγκεκριμένος επαγγελματίας οφείλει να ιχνηλατεί επιμελέστατα τα σχόλια και τις απόψεις του κόσμου για μια φίρμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να παρέχει λύσεις (για παράπονα, προβλήματα προς επίλυση κλπ) όποτε χρειαστεί. Όσοι επιλέξουν αυτόν τον τομέα σταδιοδρομίας οφείλουν να έχουν κατάρτιση στο μάρκετινγκ αλλά και να γνωρίζουν καλά τη δυναμική των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

4. Πράσινοι αρχιτέκτονες

Για πολλές πόλεις το νέο βήμα στον αστικό μετασχηματισμό θα είναι η χρήση πράσινων κτισμάτων υψηλής ενεργειακής απόδοσης τα οποία δεν θα σπαταλούν πόρους. Ωστόσο, για τη σχεδίαση των κτισμάτων ή των χώρων αυτών απαιτούνται διαφορετικές δεξιότητες από αυτές που αποκτούμε με σπουδές κλασικής αρχιτεκτονικής και πολεοδομίας. Οι δημιουργοί πράσινων κτισμάτων θα αναδειχθούν ύστερα από σπουδές υβριδικής αρχιτεκτονικής όπου θα περιλαμβάνονται βασικές αρχές από τις επιστήμες του περιβάλλοντος. Μιας και ο αριθμός των γραφείων πράσινης αρχιτεκτονικής αυξάνεται σε πολλά οικονομικά κέντρα από το Ντουμπάι ως το Σικάγο, οι «πράσινοι αρχιτέκτονες» θα αφήσουν το δικό τους αποτύπωμα στη σχεδίαση κτισμάτων.

5. Ανεξάρτητοι συνεργάτες

Ναι, και στο παρελθόν υπήρχε η δυνατότητα να ασχοληθείς με πολλά επαγγέλματα ως ανεξάρτητος συνεργάτης. Όμως ο αριθμός όσων επέλεξαν την ιδιότητα του ελεύθερου επαγγελματία ως μακροπρόθεσμη επιλογή σταδιοδρομίας αυξήθηκε κατά πολύ με την ψηφιοποίηση και τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό καταδεικνύεται και από την αύξηση του αριθμού των ανεξάρτητων συνεργατών στις ΗΠΑ. Ο αριθμός των 15,5 εκατομμυρίων ελεύθερων επαγγελματιών που είναι δηλωμένοι στο σύστημα στατιστικών στοιχείων του Γραφείου Εργασίας των ΗΠΑ αναμένεται να φτάσει στα 60 εκατομμύρια το 2020 και να αποτελέσει το 40% του εργατικού δυναμικού της χώρας. Όσοι είναι καλά ενημερωμένοι για την τάση αυτή άρχισαν να δημιουργούν πλατφόρμες που δίνουν τη δυνατότητα επικοινωνίας μεταξύ εργοδοτών και ελεύθερων επαγγελματιών. Η πλατφόρμα Contently που έχει έδρα τη Νέα Υόρκη και δίνει σε εταιρείες τη δυνατότητα να βρουν συγγραφείς και δημοσιογράφους είναι μία από τις εν λόγω πλατφόρμες όπου οι εταιρείες αναθέτουν όλο και περισσότερες δουλειές σε ανεξάρτητους συνεργάτες. Επιπλέον, φοιτητές που παρακολουθούν μεταπτυχιακά προγράμματα στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ) στο πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ δημιούργησαν την πλατφόρμα HourlyNerd που επιτρέπει την επικοινωνία μεταξύ εταιρειών και ταλαντούχων επιχειρηματικών συμβούλων.

Ασχολείστε με κάποιο από τα επαγγέλματα αυτά; Ποιοι νέοι τομείς σταδιοδρομίας πιστεύετε ότι θα αναδυθούν την επόμενη δεκαετία;



πηγή: www.uedigital.com

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...

Τι κρύβεται πίσω από το ναι των Ηγετών της χώρας;

Κυρίες και κύριε, συγγενείς, φίλοι και συμπολίτες, χθες τα μεσάνυχτα υπερψηφίστηκε το νέο μνημόνιο με 199 ΝΑΙ από τους βουλευτές της χώρας, χωρίς να υπάρχουν ενδοιασμοί για τους χιλιάδες διαδηλωτές ανά την Ελλάδα, που συγκεντρώθηκαν για να εκφράσουν ο καθένας με τον δικό του τρόπο, την αντίθεσή τους προ στην υπερψήφιση του νέου μνημονίου. Το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters δημοσίευσε την υπερψήφιση του νομοσχεδίου, πριν καν ανακοινωθούν τα αποτελέσματα μέσα στην βουλή.

Κρητικό παζάρι στην Αθήνα

Έκθεση με τίτλο: «ΚΡΗΤΗ: η Μεγάλη Συνάντηση» οργανώνεται στην Αθήνα 24 έως 27 Μαΐου στις εγκαταστάσεις του Tae Kwon Do στο Φάληρο. Η έκθεση θα είναι μικτή, κοινού και εμπορική, µε ιδιαίτερη έμφαση στις Business to Business επαφές ανάμεσα σε Κρήτες επιχειρηματίες και εταιρείες της ημεδαπής και της αλλοδαπής και θα καλύπτει έκταση 3.700 τ.μ. Θα πραγματοποιηθεί σε έναν ενιαίο χώρο, σε δυο τμήματα, ένα τμήμα προσβάσιμο σε όλους τους επισκέπτες και ένα μόνο για τους επαγγελματίες.