Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πέντε τομείς σταδιοδρομίας που δεν υπήρχαν πριν από μια δεκαετία

Καθώς επιταχύνεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων με τη συμβολή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αναδύονται νέοι τομείς σταδιοδρομίας θα είναι αρκετά προσοδοφόροι στο μέλλον. Εδώ παραθέτουμε ορισμένους από τους τομείς αυτούς:

1. Επιστήμονας δεδομένων

Η έννοια του τεράστιου όγκου δεδομένων παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάδυση αυτού του νέου τομέα σταδιοδρομίας. Η δυνατότητα αποθήκευσης δεδομένων σε μέσα με απεριόριστο χώρο δίνει μεγάλο πλεονέκτημα σε όσους επιθυμούν να ασχοληθούν με την εξόρυξή τους. Για την περίπτωση αυτή δημιουργήθηκε ένα εντελώς νέο επάγγελμα—ο επιστήμονας δεδομένων. Όσοι έχουν σπουδάσει στατιστική, βιοστατιστική, φυσική και πληροφορική μπορούν να εργαστούν ως επιστήμονες δεδομένων ιδίως σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Ισραήλ και η Ινδία. Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η RJMetrics σε 236 εκατομμύρια προφίλ στο LinkedIn, σε όλη την υφήλιο υπάρχουν αυτή τη στιγμή 11.400 άτομα με τον τίτλο του επιστήμονα δεδομένων ενώ δεν υπήρχε κανείς πριν από πέντε χρόνια. Το γεγονός ότι ορισμένες εταιρείες προσφέρουν αρχικό ετήσιο μισθό ύψους 200.000 δολαρίων ΗΠΑ αποτελεί μία ακόμη ένδειξη ότι ο τομέας αυτός θα αρχίσει να συγκεντρώνει πολλά ταλέντα.

2. Σχεδιαστής εφαρμογών

Τώρα που τα έξυπνα τηλέφωνα αποτελούν σημαντικό κομμάτι της καθημερινής μας ζωής, η επαγγελματική ενασχόληση με τη σχεδίαση εφαρμογών ακούγεται λίγο παρωχημένη. Όμως, λάβετε υπόψη σας ότι στο παρελθόν δεν υπήρχαν 1 εκατομμύριο εφαρμογές και ότι τότε το επάγγελμα αυτό ονομαζόταν «προγραμματιστής λογισμικού». Επομένως, ο σχεδιαστής εφαρμογών είναι σε θέση να δημιουργεί απεριόριστους συνδυασμούς και να παράγει νέες δυνατότητες καινοτομίας με κάθε νέα εφαρμογή.

3. Υπεύθυνος ιχνηλάτησης σχολίων

Να άλλο ένα επάγγελμα που θα δείτε αν θελήσετε να περιηγηθείτε για λίγο στο LinkedIn. Ο λόγος για τον οποίο δεν υπήρχε πριν από μια δεκαετία είναι ότι με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει πλέον αλλάξει εντελώς η έννοια των δημοσίων σχέσεων. Ο συγκεκριμένος επαγγελματίας οφείλει να ιχνηλατεί επιμελέστατα τα σχόλια και τις απόψεις του κόσμου για μια φίρμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να παρέχει λύσεις (για παράπονα, προβλήματα προς επίλυση κλπ) όποτε χρειαστεί. Όσοι επιλέξουν αυτόν τον τομέα σταδιοδρομίας οφείλουν να έχουν κατάρτιση στο μάρκετινγκ αλλά και να γνωρίζουν καλά τη δυναμική των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

4. Πράσινοι αρχιτέκτονες

Για πολλές πόλεις το νέο βήμα στον αστικό μετασχηματισμό θα είναι η χρήση πράσινων κτισμάτων υψηλής ενεργειακής απόδοσης τα οποία δεν θα σπαταλούν πόρους. Ωστόσο, για τη σχεδίαση των κτισμάτων ή των χώρων αυτών απαιτούνται διαφορετικές δεξιότητες από αυτές που αποκτούμε με σπουδές κλασικής αρχιτεκτονικής και πολεοδομίας. Οι δημιουργοί πράσινων κτισμάτων θα αναδειχθούν ύστερα από σπουδές υβριδικής αρχιτεκτονικής όπου θα περιλαμβάνονται βασικές αρχές από τις επιστήμες του περιβάλλοντος. Μιας και ο αριθμός των γραφείων πράσινης αρχιτεκτονικής αυξάνεται σε πολλά οικονομικά κέντρα από το Ντουμπάι ως το Σικάγο, οι «πράσινοι αρχιτέκτονες» θα αφήσουν το δικό τους αποτύπωμα στη σχεδίαση κτισμάτων.

5. Ανεξάρτητοι συνεργάτες

Ναι, και στο παρελθόν υπήρχε η δυνατότητα να ασχοληθείς με πολλά επαγγέλματα ως ανεξάρτητος συνεργάτης. Όμως ο αριθμός όσων επέλεξαν την ιδιότητα του ελεύθερου επαγγελματία ως μακροπρόθεσμη επιλογή σταδιοδρομίας αυξήθηκε κατά πολύ με την ψηφιοποίηση και τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό καταδεικνύεται και από την αύξηση του αριθμού των ανεξάρτητων συνεργατών στις ΗΠΑ. Ο αριθμός των 15,5 εκατομμυρίων ελεύθερων επαγγελματιών που είναι δηλωμένοι στο σύστημα στατιστικών στοιχείων του Γραφείου Εργασίας των ΗΠΑ αναμένεται να φτάσει στα 60 εκατομμύρια το 2020 και να αποτελέσει το 40% του εργατικού δυναμικού της χώρας. Όσοι είναι καλά ενημερωμένοι για την τάση αυτή άρχισαν να δημιουργούν πλατφόρμες που δίνουν τη δυνατότητα επικοινωνίας μεταξύ εργοδοτών και ελεύθερων επαγγελματιών. Η πλατφόρμα Contently που έχει έδρα τη Νέα Υόρκη και δίνει σε εταιρείες τη δυνατότητα να βρουν συγγραφείς και δημοσιογράφους είναι μία από τις εν λόγω πλατφόρμες όπου οι εταιρείες αναθέτουν όλο και περισσότερες δουλειές σε ανεξάρτητους συνεργάτες. Επιπλέον, φοιτητές που παρακολουθούν μεταπτυχιακά προγράμματα στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ) στο πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ δημιούργησαν την πλατφόρμα HourlyNerd που επιτρέπει την επικοινωνία μεταξύ εταιρειών και ταλαντούχων επιχειρηματικών συμβούλων.

Ασχολείστε με κάποιο από τα επαγγέλματα αυτά; Ποιοι νέοι τομείς σταδιοδρομίας πιστεύετε ότι θα αναδυθούν την επόμενη δεκαετία;



πηγή: www.uedigital.com

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...