Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πέντε τομείς σταδιοδρομίας που δεν υπήρχαν πριν από μια δεκαετία

Καθώς επιταχύνεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων με τη συμβολή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αναδύονται νέοι τομείς σταδιοδρομίας θα είναι αρκετά προσοδοφόροι στο μέλλον. Εδώ παραθέτουμε ορισμένους από τους τομείς αυτούς:

1. Επιστήμονας δεδομένων

Η έννοια του τεράστιου όγκου δεδομένων παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάδυση αυτού του νέου τομέα σταδιοδρομίας. Η δυνατότητα αποθήκευσης δεδομένων σε μέσα με απεριόριστο χώρο δίνει μεγάλο πλεονέκτημα σε όσους επιθυμούν να ασχοληθούν με την εξόρυξή τους. Για την περίπτωση αυτή δημιουργήθηκε ένα εντελώς νέο επάγγελμα—ο επιστήμονας δεδομένων. Όσοι έχουν σπουδάσει στατιστική, βιοστατιστική, φυσική και πληροφορική μπορούν να εργαστούν ως επιστήμονες δεδομένων ιδίως σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Ισραήλ και η Ινδία. Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η RJMetrics σε 236 εκατομμύρια προφίλ στο LinkedIn, σε όλη την υφήλιο υπάρχουν αυτή τη στιγμή 11.400 άτομα με τον τίτλο του επιστήμονα δεδομένων ενώ δεν υπήρχε κανείς πριν από πέντε χρόνια. Το γεγονός ότι ορισμένες εταιρείες προσφέρουν αρχικό ετήσιο μισθό ύψους 200.000 δολαρίων ΗΠΑ αποτελεί μία ακόμη ένδειξη ότι ο τομέας αυτός θα αρχίσει να συγκεντρώνει πολλά ταλέντα.

2. Σχεδιαστής εφαρμογών

Τώρα που τα έξυπνα τηλέφωνα αποτελούν σημαντικό κομμάτι της καθημερινής μας ζωής, η επαγγελματική ενασχόληση με τη σχεδίαση εφαρμογών ακούγεται λίγο παρωχημένη. Όμως, λάβετε υπόψη σας ότι στο παρελθόν δεν υπήρχαν 1 εκατομμύριο εφαρμογές και ότι τότε το επάγγελμα αυτό ονομαζόταν «προγραμματιστής λογισμικού». Επομένως, ο σχεδιαστής εφαρμογών είναι σε θέση να δημιουργεί απεριόριστους συνδυασμούς και να παράγει νέες δυνατότητες καινοτομίας με κάθε νέα εφαρμογή.

3. Υπεύθυνος ιχνηλάτησης σχολίων

Να άλλο ένα επάγγελμα που θα δείτε αν θελήσετε να περιηγηθείτε για λίγο στο LinkedIn. Ο λόγος για τον οποίο δεν υπήρχε πριν από μια δεκαετία είναι ότι με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει πλέον αλλάξει εντελώς η έννοια των δημοσίων σχέσεων. Ο συγκεκριμένος επαγγελματίας οφείλει να ιχνηλατεί επιμελέστατα τα σχόλια και τις απόψεις του κόσμου για μια φίρμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να παρέχει λύσεις (για παράπονα, προβλήματα προς επίλυση κλπ) όποτε χρειαστεί. Όσοι επιλέξουν αυτόν τον τομέα σταδιοδρομίας οφείλουν να έχουν κατάρτιση στο μάρκετινγκ αλλά και να γνωρίζουν καλά τη δυναμική των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

4. Πράσινοι αρχιτέκτονες

Για πολλές πόλεις το νέο βήμα στον αστικό μετασχηματισμό θα είναι η χρήση πράσινων κτισμάτων υψηλής ενεργειακής απόδοσης τα οποία δεν θα σπαταλούν πόρους. Ωστόσο, για τη σχεδίαση των κτισμάτων ή των χώρων αυτών απαιτούνται διαφορετικές δεξιότητες από αυτές που αποκτούμε με σπουδές κλασικής αρχιτεκτονικής και πολεοδομίας. Οι δημιουργοί πράσινων κτισμάτων θα αναδειχθούν ύστερα από σπουδές υβριδικής αρχιτεκτονικής όπου θα περιλαμβάνονται βασικές αρχές από τις επιστήμες του περιβάλλοντος. Μιας και ο αριθμός των γραφείων πράσινης αρχιτεκτονικής αυξάνεται σε πολλά οικονομικά κέντρα από το Ντουμπάι ως το Σικάγο, οι «πράσινοι αρχιτέκτονες» θα αφήσουν το δικό τους αποτύπωμα στη σχεδίαση κτισμάτων.

5. Ανεξάρτητοι συνεργάτες

Ναι, και στο παρελθόν υπήρχε η δυνατότητα να ασχοληθείς με πολλά επαγγέλματα ως ανεξάρτητος συνεργάτης. Όμως ο αριθμός όσων επέλεξαν την ιδιότητα του ελεύθερου επαγγελματία ως μακροπρόθεσμη επιλογή σταδιοδρομίας αυξήθηκε κατά πολύ με την ψηφιοποίηση και τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό καταδεικνύεται και από την αύξηση του αριθμού των ανεξάρτητων συνεργατών στις ΗΠΑ. Ο αριθμός των 15,5 εκατομμυρίων ελεύθερων επαγγελματιών που είναι δηλωμένοι στο σύστημα στατιστικών στοιχείων του Γραφείου Εργασίας των ΗΠΑ αναμένεται να φτάσει στα 60 εκατομμύρια το 2020 και να αποτελέσει το 40% του εργατικού δυναμικού της χώρας. Όσοι είναι καλά ενημερωμένοι για την τάση αυτή άρχισαν να δημιουργούν πλατφόρμες που δίνουν τη δυνατότητα επικοινωνίας μεταξύ εργοδοτών και ελεύθερων επαγγελματιών. Η πλατφόρμα Contently που έχει έδρα τη Νέα Υόρκη και δίνει σε εταιρείες τη δυνατότητα να βρουν συγγραφείς και δημοσιογράφους είναι μία από τις εν λόγω πλατφόρμες όπου οι εταιρείες αναθέτουν όλο και περισσότερες δουλειές σε ανεξάρτητους συνεργάτες. Επιπλέον, φοιτητές που παρακολουθούν μεταπτυχιακά προγράμματα στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ) στο πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ δημιούργησαν την πλατφόρμα HourlyNerd που επιτρέπει την επικοινωνία μεταξύ εταιρειών και ταλαντούχων επιχειρηματικών συμβούλων.

Ασχολείστε με κάποιο από τα επαγγέλματα αυτά; Ποιοι νέοι τομείς σταδιοδρομίας πιστεύετε ότι θα αναδυθούν την επόμενη δεκαετία;



πηγή: www.uedigital.com

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως .

1965 Κώδικας των Αθηνών . Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ . Η ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . To 1960 ιδρύθηκε η ΕΕΔΣ – Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων , το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα . Ο “πατριάρχης” (πρωτεργάτης) των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα , ο Μάνος Παυλίδης διετέλεσε πρόεδρος της IPRA (International Public Relations Association ) , από το 1973 έως το 1976 , ενώ το 1964 είχε εκλεγεί στη θέση του Γραμματέα . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο συνέδριο της IPRA ( International Public Relations Association ) και εδώ υπογράφηκε ο περίφημος Κώδικας των Αθηνών , ο Διεθνής Κώδικας Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων που εφαρμόζεται αδιάλειπτα από τότε από όλα τα επιστημονικά σωματεία των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Δηλαδή όλοι οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως εφαρμόζουν και ασπάζονται τον Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας ,...

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...

Δημόσια Ιστορία και Έντυπος Τύπος

  Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Με τον όρο Δημόσια Ιστορία , αναφέρετε η καταγραφή και η διατήρηση των ιστορικών πληροφοριών έπειτα από προσωπικές εμπειρίες των ανθρώπων. Επίσης αναφέρεται στην αφήγηση για θέματα εθνικά, δημοσίων Προσώπων και για ορισμένες περιόδους των χωρών του κόσμου. Η Δημόσια Ιστορία αναφέρεται στην ¨Ιστορική Συντήρηση¨, ¨Επιστημονικά Αρχεία¨, ¨Προφορική Ιστορία¨, και σε άλλους τομείς. Το Πανεπιστήμιο της Βαλτιμόρης διδάσκει τη Δημόσια Ιστορία ως  ‘ η παρουσίαση της ιστορικής γνώσης σε ένα ευρύ κοινό-ακροατήριο. Η Δημόσια Ιστορία εμφανίζεται με πολλές μορφές, παραδείγματος  χάρη, τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, ιστορικά έργα και τέλος, συλλογή & καταγραφή έργου’. Το Πανεπιστήμιο του Wisconsin αλλά και ο Robert Kelley   - Ιστορικός αναφέρουν ότι, ‘ η Δημόσια Ιστορία πιο συχνά αναφέρεται στην απασχόληση των ιστορικών προς την Ιστορία. Συνδέοντάς την με την εργασία έξω από τον ακαδημαϊκό χώρο’. Η ...