Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δεύτερη η Κρήτη στις αυτοκτονίες

Ραγδαία είναι η αύξηση των αυτοκτονιών στην Κρήτη, σε σχέση με πέρυσι, γεγονός που "πλασάρει" το νησί στη θλιβερή δεύτερη θέση μετά τη Θεσσαλία, σε ό,τι αφορά τον αριθμό των αυτοκτονιών. 

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2013 αυτοκτόνησαν 29 συνάνθρωποι μας στην Κρήτη, όταν πέρυσι στη διάρκεια του 2012 έδωσαν τέλος 41 άνθρωποι στο νησί. Μέσα δηλαδή σε ενάμιση χρόνο χάθηκαν 70 (!) συμπολίτες μας, οι οποίοι δεν άντεξαν την ψυχολογική πίεση.

Οι περισσότερες αυτοκτονίες καταγράφονται στο Ηράκλειο με την πλειονότητα των αυτόχειρων να είναι άνδρες, πολλοί εκ των οποίων οικογενειάρχες.

Με βάση τα στατιστικά στοιχεία, εκφράζονται φόβοι για διπλασιασμό του ποσοστού των αυτοκτονιών στην Κρήτη μέχρι το τέλος του 2013. Ωστόσο οι αυτοκτονίες δεν οφείλονται ποτέ σε ένα αίτιο. Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, προκύπτουν από έναν συνδυασμό παραγόντων που είχαν να κάνουν με τα οικονομικά προβλήματα, τα δάνεια, την ανεργία, την εύθραστη ψυχοσύνθεση αλλά και τα προσωπικά και οικογενειακά προβλήματα.

Η Κρήτη βρίσκεται στη δεύτερη θέση μετά την Θεσσαλία στην αύξηση των περιπτώσεων αυτοκτονίας, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν πρόσφατα σ' εκδήλωση με θέμα "Οικονομική κρίση και αυτοκτονικότητα" που οργανώθηκε στο Επιμελητήριο Ηρακλείου, με ομιλητές ψυχιάτρους και κλινικούς ψυχολόγους.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που παρουσίασε ο αναπληρωτής καθηγητής Ψυχιατρικής Πανεπιστημίου Κρήτης κ. Παναγιώτης Μπίτσιος, το 21% των θανάτων σε ανθρώπους κάτω των 35 ετών διεθνώς οφείλεται στην αυτοκτονία. Ο κ. Μπίτσιος διευκρίνισε ότι από το 1995 έως το 2010 στην Ελλάδα καταγράφονταν 3 αυτοκτονίες ανά 100.000 κατοίκους και αναφέρθηκε σε επιστημονικές μελέτες, οι οποίες δείχνουν ότι 1% αύξηση της ανεργίας συνοδεύεται από αύξηση 0,8% των αυτοκτονιών.

Τόνισε επίσης ότι τα ποσοστά αυτοκτονίας σε χώρες που έχουν λάβει προληπτικά μέτρα, όπως η Αυ- στραλία, έχουν μειωθεί κατά το ήμισυ.

Ο κλινικός ψυχολόγος Νίκος Παπανικολάου κατά την ομιλία του αναφέρθηκε στα τέσσερα στάδια του φυσιολογικού πένθους (σάστισμα, θυμός-άρνηση, κατάθλιψη, αποδοχή) και επισήμανε τον καθοριστικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει το φιλικό και οικογενειακό περιβάλλον του επίδοξου αυτόχειρα στην αποτροπή της αυτοκτονίας, αν αντιληφθεί εγκαίρως την κρισιμότητα της κατάστασης και επικοινωνήσει με κάποιον ειδικό. Όπως επισήμανε ο κ. Παπανικολάου η Κρήτη βρίσκεται στη δεύτερη θέση, μετά τη Θεσσαλία, στην αύξηση των κρουσμάτων αυτοκτονίας.

Πηγή: http://www.patris.gr/frontpage

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως .

1965 Κώδικας των Αθηνών . Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ . Η ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . To 1960 ιδρύθηκε η ΕΕΔΣ – Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων , το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα . Ο “πατριάρχης” (πρωτεργάτης) των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα , ο Μάνος Παυλίδης διετέλεσε πρόεδρος της IPRA (International Public Relations Association ) , από το 1973 έως το 1976 , ενώ το 1964 είχε εκλεγεί στη θέση του Γραμματέα . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο συνέδριο της IPRA ( International Public Relations Association ) και εδώ υπογράφηκε ο περίφημος Κώδικας των Αθηνών , ο Διεθνής Κώδικας Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων που εφαρμόζεται αδιάλειπτα από τότε από όλα τα επιστημονικά σωματεία των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Δηλαδή όλοι οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως εφαρμόζουν και ασπάζονται τον Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας ,...

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...

Δημόσια Ιστορία και Έντυπος Τύπος

  Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Με τον όρο Δημόσια Ιστορία , αναφέρετε η καταγραφή και η διατήρηση των ιστορικών πληροφοριών έπειτα από προσωπικές εμπειρίες των ανθρώπων. Επίσης αναφέρεται στην αφήγηση για θέματα εθνικά, δημοσίων Προσώπων και για ορισμένες περιόδους των χωρών του κόσμου. Η Δημόσια Ιστορία αναφέρεται στην ¨Ιστορική Συντήρηση¨, ¨Επιστημονικά Αρχεία¨, ¨Προφορική Ιστορία¨, και σε άλλους τομείς. Το Πανεπιστήμιο της Βαλτιμόρης διδάσκει τη Δημόσια Ιστορία ως  ‘ η παρουσίαση της ιστορικής γνώσης σε ένα ευρύ κοινό-ακροατήριο. Η Δημόσια Ιστορία εμφανίζεται με πολλές μορφές, παραδείγματος  χάρη, τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, ιστορικά έργα και τέλος, συλλογή & καταγραφή έργου’. Το Πανεπιστήμιο του Wisconsin αλλά και ο Robert Kelley   - Ιστορικός αναφέρουν ότι, ‘ η Δημόσια Ιστορία πιο συχνά αναφέρεται στην απασχόληση των ιστορικών προς την Ιστορία. Συνδέοντάς την με την εργασία έξω από τον ακαδημαϊκό χώρο’. Η ...