Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δεύτερη η Κρήτη στις αυτοκτονίες

Ραγδαία είναι η αύξηση των αυτοκτονιών στην Κρήτη, σε σχέση με πέρυσι, γεγονός που "πλασάρει" το νησί στη θλιβερή δεύτερη θέση μετά τη Θεσσαλία, σε ό,τι αφορά τον αριθμό των αυτοκτονιών. 

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2013 αυτοκτόνησαν 29 συνάνθρωποι μας στην Κρήτη, όταν πέρυσι στη διάρκεια του 2012 έδωσαν τέλος 41 άνθρωποι στο νησί. Μέσα δηλαδή σε ενάμιση χρόνο χάθηκαν 70 (!) συμπολίτες μας, οι οποίοι δεν άντεξαν την ψυχολογική πίεση.

Οι περισσότερες αυτοκτονίες καταγράφονται στο Ηράκλειο με την πλειονότητα των αυτόχειρων να είναι άνδρες, πολλοί εκ των οποίων οικογενειάρχες.

Με βάση τα στατιστικά στοιχεία, εκφράζονται φόβοι για διπλασιασμό του ποσοστού των αυτοκτονιών στην Κρήτη μέχρι το τέλος του 2013. Ωστόσο οι αυτοκτονίες δεν οφείλονται ποτέ σε ένα αίτιο. Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, προκύπτουν από έναν συνδυασμό παραγόντων που είχαν να κάνουν με τα οικονομικά προβλήματα, τα δάνεια, την ανεργία, την εύθραστη ψυχοσύνθεση αλλά και τα προσωπικά και οικογενειακά προβλήματα.

Η Κρήτη βρίσκεται στη δεύτερη θέση μετά την Θεσσαλία στην αύξηση των περιπτώσεων αυτοκτονίας, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν πρόσφατα σ' εκδήλωση με θέμα "Οικονομική κρίση και αυτοκτονικότητα" που οργανώθηκε στο Επιμελητήριο Ηρακλείου, με ομιλητές ψυχιάτρους και κλινικούς ψυχολόγους.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που παρουσίασε ο αναπληρωτής καθηγητής Ψυχιατρικής Πανεπιστημίου Κρήτης κ. Παναγιώτης Μπίτσιος, το 21% των θανάτων σε ανθρώπους κάτω των 35 ετών διεθνώς οφείλεται στην αυτοκτονία. Ο κ. Μπίτσιος διευκρίνισε ότι από το 1995 έως το 2010 στην Ελλάδα καταγράφονταν 3 αυτοκτονίες ανά 100.000 κατοίκους και αναφέρθηκε σε επιστημονικές μελέτες, οι οποίες δείχνουν ότι 1% αύξηση της ανεργίας συνοδεύεται από αύξηση 0,8% των αυτοκτονιών.

Τόνισε επίσης ότι τα ποσοστά αυτοκτονίας σε χώρες που έχουν λάβει προληπτικά μέτρα, όπως η Αυ- στραλία, έχουν μειωθεί κατά το ήμισυ.

Ο κλινικός ψυχολόγος Νίκος Παπανικολάου κατά την ομιλία του αναφέρθηκε στα τέσσερα στάδια του φυσιολογικού πένθους (σάστισμα, θυμός-άρνηση, κατάθλιψη, αποδοχή) και επισήμανε τον καθοριστικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει το φιλικό και οικογενειακό περιβάλλον του επίδοξου αυτόχειρα στην αποτροπή της αυτοκτονίας, αν αντιληφθεί εγκαίρως την κρισιμότητα της κατάστασης και επικοινωνήσει με κάποιον ειδικό. Όπως επισήμανε ο κ. Παπανικολάου η Κρήτη βρίσκεται στη δεύτερη θέση, μετά τη Θεσσαλία, στην αύξηση των κρουσμάτων αυτοκτονίας.

Πηγή: http://www.patris.gr/frontpage

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...