Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εισαγωγικό Σεμινάριο Αειφόρου (Permaculture) και Βιοδυναμικής Καλλιέργειας


27 Απριλιου-2 Μαίου 2013
Διάρκεια: 6 ημέρες
Τοποθεσία: Χανιά, Περιβόλια Κτήμα Μουφτίνα


H ομάδα πηλΟίκο σε συνεργασία με την πολ/κό μηχανικό Εύα Καλογιαννάκη διοργανώνει στα Χανιά εργαστήριο σχεδιασμού αειφόρου καλλιέργειας (περμακουλτούρας) και βιοδυναμικής γεωργίας με εισηγητές τους Μιχάλη Μανιαδάκη, Μάριο Δεσύλλα και τον Alfred Decker.


H αειφόρος καλλιέργεια (permaculture=permanent+agriculture) είναι μια ριζοσπαστική μέθοδος σχεδιασμού με στόχο τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου αυτοσυντηρούμενου αγροτικού συστήματος με ελάχιστοποιημένη την ανθρώπινη παρέμβαση που συμπεριλαμβάνει τη γεωργία, την κτηνοτροφία, τη φυσική δόμηση, τη φυσική δόμηση, τη συλλογή βρόχινου νερού, τις εναλλακτικές μορφές ενέργειας κ.ά.

Στη Βιοδυναμική Γεωργία (Biologic-Dynamic Agriculture) ο άνθρωπος, τα φυτά, τα ζώα, οι μικροοργανισμοί, αλληλοσχετίζονται και αλληλοεξαρτώνται, με ισχυρές, αλλά και με λεπτοφυείς δυνάμεις, δημιουργώντας ένα ενναίο, ζωντανό οργανισμό. Ο γεωργός, συμμετέχει συνειδητά, ως ακρογωνιαίος λίθος, "ψυχή τε και σώματι", στοχεύοντας, στη δημιουργία, αυτάρκειας, αυτοδυναμίας, δικής του και του κτήματος, γόνιμου εδάφους και τελικά στην παραγωγή, πραγματικά υψηλής ποιότητας τροφίμων.


Καθημερινό πρόγραμμα σεμιναρίου:
09:00  -  11:00    Θεωρία
11:30  -  13:00    Πρακτική
16:00  -  18:00    Θεωρία

Πρόγραμμα:

1η μέρα
Εισαγωγή στην Αειφορική καλλιέργεια (Permaculture)
Αρχές σύμφωνα με τους B.Mollison-D.Holmgren
Οι σχέσεις συνεργασίας στο Φυτικό και Ζωικό βασίλειο
Πρακτική άσκηση πάνω στην παρατήρηση

2η μέρα

Υγιές έδαφος
Κομποστοποίηση
Φυτοπροστασία
Ανυψωμένα παρτέρια (Raised beds)

3η μέρα

Σχεδιασμός αγροκτήματος, με βάση τις Αρχές της Permaculture.
      Στόχος  η  αειφορία με ελάχιστη ανθρώπινη παρέμβαση και η καλύτερη      αξιοποίηση των φυσικών πόρων όπως το νερό

4η μέρα

Εισαγωγή στη Βιοδυναμική Γεωργία (Βασική Φιλοσοφία και Εφαρμογές)
Τα Βιοδυναμικά Παρασκευάσματα
Καλλιεργητικό Ημερολόγιο

5η μέρα
Κοινωνική διάσταση της περμακουλτούρας
Βρώσιμος Δασόκηπος ή Δάσος Τροφής (Food forest)
·         Δημιουργία Δασόκηπου

 6η μέρα
 Πρακτική  Άσκηση Σχεδιασμός



Εισηγητές:
ALFRED DECKER
 Από το 1997 ασχολείται ενεργά με την αεικαλλιέργεια. Τα τελευταία χρόνια ζει στην Βαρκελώνη όπου ξεκίνησε την ομάδα “Permacultura Barcelona” http://permacultura-bcn.org/ και πρωτοστατεί στην οργάνωση 2 κοινόχρηστων αστικών δασόκηπων Can Mas Deu και Ecodharma. Πρόσφατα ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στο Centre of Alternative Technology, Wales με θέμα:  Αρχιτεκτονική, Περιβάλλον και Ενέργεια. Το 2012 έγινε μέλος του Ευρωπαικού Συμβουλίου Αειφορίας (permaculturecouncil.eu) οπως επίσης και της ευρωπαικής ομοσπονδίας καθηγητών αεικαλλιέργειας. 
Μέχρι τώρα έχει διδάξει περμακουλτούρα σε πολλές χώρες του κόσμου.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΑΝΙΑΔΑΚΗΣ
 Έχει σπουδάσει Τεχνικός Ανθοκομίας και είναι ιδρυτής της εταιρίας, Οικολογικής Αστικής Εδώδιμης Κηπουρικής και Αειφορικού Σχεδιασμού Κτημάτων,
«Στην πόλη ....περιβόλι», όπου έχει ολοκληρώσει τα τελευταία χρόνια, αρκετά ιδιωτικά έργα.(www.eco-perivoli.gr).
 Έχει εκπαιδευτεί στη Βιοδυναμική Καλλιέργεια, ζώντας και δουλεύοντας στο Βιοδυναμικό - Ομοιδυναμικό αγρόκτημα,Οικο-κοινότητα, στη Βόρεια Ιταλία (Codroipo) “L’ Albero della Vita” και είναι μέλος του «Εν Δυνάμει» της Ελληνικής ομάδας για την ανάπτυξη της.
Επίσης έχει ασχοληθεί και δράσει με τη Φυσική καλλιέργεια (Fukuoka).
Έχει εκπαιδευτεί στη Permaculture απο τον D. Doherty του Permaculture Research Institute of Australia.
Έχει πραγματοποιήσει, πρότυπα προγράμματα «Θεραπευτικής Κηπουρικής», σε κέντρα Ψυχικής υγείας.
Είναι εισηγητής για θέματα Οικολογίας σε σχετικά Σεμινάρια και Συνέδρια.
Αρθρογραφεί μόνιμα  σε έντυπα ευρείας κυκλοφορίας, Bionews, «Όλα για τον κήπο».

ΜΑΡΙΟΣ ΔΕΣΥΛΛΑΣ
Με το που τέλειωσε τις σπουδές του στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, "μπήκε" στις γραμμές του βιολογικού κινήματος (ΣΟΓΕ, περιοδικό Βιοκαλλιέργειες). Ξεκίνησε το πρώτο οργανωμένο project βιοκαλλιέργειας ελιάς στην Ελλάδα (Μάνη –Blaeuel, 1988-1991). Βοήθησε πολλά μικρά & μεγάλα αγροκτήματα να κάνουν το «πέρασμα» στη βιολογική γεωργία και έχει δώσει ομιλίες σε όλη τη χώρα, σε γεωπόνους, φοιτητές, αγρότες, ερασιτέχνες αλλά και παιδιά. Ιδρυτικό μέλος του Οργανισμού Πιστοποίησης ΔΗΩ (1993). Συγγραφέας για το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο του βιβλίου «Στοιχεία Βιολογικής Γεωργίας» (1999).
Από το 2001 αφιερώνει τη δραστηριότητά του στην έρευνα, εφαρμογή και διάδοση της βιοδυναμικής (R. Steiner) και ομοιοδυναμικής γεωργίας (Ε. Nastati) /ομάδα «εν δυνάμει». Έχει μόνιμη στήλη για τη β-δ στο περιοδικό «Κηπουρός». Διδάσκει και παρέχει επαγγελματικά συμβουλές σε αγροκτήματα που θέλουν να την εφαρμόσουν στην πράξη.Από το 2008 εντάσσει στα παραπάνω και την Περμακουλτούρα (Permaculture /Αεικαλλιέργεια), συνεργαζόμενος κυρίως με τους Rod Everett και Mill Millichap (έχει ολοκληρώσει 2 PDC, το ένα ως βοηθός εισηγητής).

Τοποθεσία
   Το σεμινάριο θα διεξαχθεί στο "Μετόχι Μουφτίνα", ένα από τα λίγα στο νομό Χανίων διατηρημένα στην αρχική τους έκταση και τον αρχικό τους χαρακτήρα μετόχια. Βρίσκεται στο χωριό Περιβόλια, 4 περίπου χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της πόλης των Χανίων. Στο κτήμα καλλιέργούνται αιωνόβια ελαιόδεντρα, ελιές καλαμών, οπωροφόρα, εσπεριδοειδή και  υπαίθρια κηπευτικά.

Διαμονή
   Θα γίνει σε σκηνές σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο του κτήματος για κατασκηνωση. Οι συμμετεχοντες πρεπει να φέρουν τις δικές τους σκηνές και υπνόσακους.

Διατροφή
   Το σεμινάριο θα περιλαμβάνει πλήρη διατροφή  με 3 γεύματα και δεκατιανό που θα επιμεληθεί επαγγελματίας μάγειρας με εμπειρία σε διεθνή και ελληνική κουζίνα. Υπάρχει  επιλογή ανάμεσα σε χορτοφαγικό ή νηστίσιμο μενού.

   Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να έχουν μαζί τους ρούχα και παπούτσια εργασίας, καπέλο και γάντια, ατομικό φακό και είδη προσωπικής υγιειινής.

Κόστος συμμετοχής: 150€  (+ ΦΠΑ)
Προκαταβολή 50 €

Πληροφορίες δηλώσεις - συμμετοχής: www.piliko.gr
αίτησεις συμμετοχής:  pilikoteam@gmail.com.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...

Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως .

1965 Κώδικας των Αθηνών . Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ . Η ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . To 1960 ιδρύθηκε η ΕΕΔΣ – Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων , το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα . Ο “πατριάρχης” (πρωτεργάτης) των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα , ο Μάνος Παυλίδης διετέλεσε πρόεδρος της IPRA (International Public Relations Association ) , από το 1973 έως το 1976 , ενώ το 1964 είχε εκλεγεί στη θέση του Γραμματέα . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο συνέδριο της IPRA ( International Public Relations Association ) και εδώ υπογράφηκε ο περίφημος Κώδικας των Αθηνών , ο Διεθνής Κώδικας Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων που εφαρμόζεται αδιάλειπτα από τότε από όλα τα επιστημονικά σωματεία των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Δηλαδή όλοι οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως εφαρμόζουν και ασπάζονται τον Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας ,...

Δημόσια Ιστορία και Έντυπος Τύπος

  Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Με τον όρο Δημόσια Ιστορία , αναφέρετε η καταγραφή και η διατήρηση των ιστορικών πληροφοριών έπειτα από προσωπικές εμπειρίες των ανθρώπων. Επίσης αναφέρεται στην αφήγηση για θέματα εθνικά, δημοσίων Προσώπων και για ορισμένες περιόδους των χωρών του κόσμου. Η Δημόσια Ιστορία αναφέρεται στην ¨Ιστορική Συντήρηση¨, ¨Επιστημονικά Αρχεία¨, ¨Προφορική Ιστορία¨, και σε άλλους τομείς. Το Πανεπιστήμιο της Βαλτιμόρης διδάσκει τη Δημόσια Ιστορία ως  ‘ η παρουσίαση της ιστορικής γνώσης σε ένα ευρύ κοινό-ακροατήριο. Η Δημόσια Ιστορία εμφανίζεται με πολλές μορφές, παραδείγματος  χάρη, τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, ιστορικά έργα και τέλος, συλλογή & καταγραφή έργου’. Το Πανεπιστήμιο του Wisconsin αλλά και ο Robert Kelley   - Ιστορικός αναφέρουν ότι, ‘ η Δημόσια Ιστορία πιο συχνά αναφέρεται στην απασχόληση των ιστορικών προς την Ιστορία. Συνδέοντάς την με την εργασία έξω από τον ακαδημαϊκό χώρο’. Η ...