Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

10 βήματα για να χτίσετε μια καλή σχέση με τον προϊστάμενό σας

Από την Λιάνα Γεωργουλοπούλου
 
ergo2Μια επαγγελματική καριέρα πολλές φορές καθορίζεται από τις καλές σχέσεις και ισχυρές επαφές στον τομέα μας. Η οικοδόμηση σταθερών σχέσεων με τον προϊστάμενό μας είναι ικανή να μας παρουσιάσει ευκαιρίες εξέλιξης και να μας αναδείξει το κλειδί ευτυχίας και αρμονίας στην εργασία. Αποτελώντας ένα αληθινό στήριγμα στις δύσκολες επαγγελματικές καταστάσεις, η συνεργασία του εργαζόμενου με τον προϊστάμενο βασίζεται στην υποστήριξη, την εμπιστοσύνη και την ειλικρίνεια μέσα στα νομικά και ηθικά όρια. Πώς μπορεί όμως μια επαγγελματική σχέση να αποκτήσει ισχυρά θεμέλια, έστω και καθυστερημένα;
 
Περισσότερες εργασίες από τις τυπικές
Οι υπεύθυνοι σε ένα επάγγελμα εκτιμούν τους εργαζόμενους που δεν κοιτούν απλά τη δουλειά τους αλλά αναζητούν νέα καθήκοντα για την ανάπτυξη μιας επιχείρησης. Το να είμαστε διαρκώς ενεργοί, να παίρνουμε πρωτοβουλίες και να προτείνουμε λύσεις αποτελούν στοιχεία που θα μας ανεβάσουν στα μάτια του προϊστάμενού μας.
 
Εργασία χωρίς «κουτσομπολιό»
Τα αρνητικά μας σχόλια για τον προϊστάμενό της δουλειάς μας δεν πρέπει να «μοιράζονται» στους συναδέλφους μας, καθώς εκτός από αντιεπαγγελματικό κρίνεται και ιδιαίτερα επικίνδυνο για τη σχέση μας μαζί του. Το πιο πιθανό είναι να φτάσει τελικώς στα αυτιά του, με αποτέλεσμα να καταστραφεί η καριέρα και η φήμη μας.

ergo1
Μια συμβουλή μπορεί να βοηθήσει
Οι συμβουλές από τον υπεύθυνο στην εργασία μας μπορεί να αποτελέσουν ιδιαίτερα χρήσιμες για την καριέρα, ενώ ταυτόχρονα μερικές φορές προβάλλουν την εκτίμηση και την εμπιστοσύνη μας στο πρόσωπό του. Άλλωστε είναι πολύ ωφέλιμο να δεχόμαστε την εμπειρία ενός ανθρώπου σε ανώτερη θέση και να μαθαίνουμε από τα λάθη μας.
 
Υπευθυνότητα στην εργασία
Σημαντικό σημείο θεωρείται η συγκέντρωση στη δουλειά μας και όχι το σερφάρισμα στο διαδίκτυο ή η απεριόριστη κουβέντα με τους συναδέλφους μας. Η υπευθυνότητα στην εργασία μπορεί να μας κάνει ισχυρούς και αρκετά ευτυχισμένους με το αποτέλεσμα της δουλειάς μας.
 
Η θετική στάση στο γραφείο
Η θετική στάση μας στο χώρο εργασίας μπορεί να συμβάλλει στην ενίσχυση του ηθικού του «αφεντικού» και των συναδέλφων μας. Τα παράπονα και η μιζέρια μας μετατρέπουν σε αρνητικούς και ιδιαίτερα αντιπαθητικούς εργαζόμενους.
 
Λύσεις μέσα από συζήτηση
ergo2 Οι διαφωνίες είναι πολύ λογικές μέσα στο πλαίσιο της εργασίας, αρκεί να μην γίνονται επίτηδες και με άσχημο σκοπό. Οι διαφωνίες μπορεί να αποδειχθούν παραγωγικές ενώ οι διχόνοιες ιδιαίτερα αρνητικές. Είναι πολύ σημαντικό να μην κρατάμε κακίες και να ξεπερνάμε κάθε εμπόδιο μέσα από τη συζήτηση και την κατανόηση.
 
Η συνέπεια και η αποτελεσματικότητα μετράνε πολύ
Η συνέπεια και η αποτελεσματικότητα αποτελούν τα κλειδιά για μια καλή σχέση με τον διευθυντή μας, καθώς χωρίς αυτά δεν υπάρχει εμπιστοσύνη και εκτίμηση. Όταν έχουμε ολοκληρώσει τη δουλειά στην ώρα μας και το αποτέλεσμα είναι αξιόλογο, τότε η σχέση μας με τον προϊστάμενό μας βελτιώνεται στο έπακρον.
 
ergo3Αποφυγή δικαιολογιών
Το να παραδεχόμαστε τα λάθη μας, μας οδηγεί σε πιο ισχυρές και αποτελεσματικές σχέσεις με τον προϊστάμενο και τους συναδέλφους μας. Το ψέμα οδηγεί σε ψέμα και οι συνέπειες τους μπορούν να μετατραπούν σε καταστροφικές για την καριέρα μας. Οι δικαιολογίες όταν πραγματοποιούνται σε συχνή βάση καταντούν πάντα γραφικές.
 
Γνωριμία με τη ζωή του
Οικογένεια, χόμπι, προβλήματα της καθημερινότητας. Επειδή όλα αποτελούν κομμάτι της ζωής, καλό είναι να κρατάμε μια κοντινή, φιλική σχέση με το «αφεντικό» μας εκτός δουλειάς. Το να μοιραζόμαστε τις εμπειρίες μας, τη χαρά και τη λύπη θα μας φέρει πιο κοντά με τον προϊστάμενό μας και θα αναπτυχθεί μια περαιτέρω εμπιστοσύνη και εκτίμηση.
 
 
Καλές σχέσεις με τους συναδέλφους μας
ergo4 Οι καλές σχέσεις με τους συναδέλφους μας, εκτός από ένα χαρούμενο εργασιακό περιβάλλον, μπορούν να προκαλέσουν μια ευχάριστη είδηση για το αφεντικό μας. Όταν μας σέβονται οι συνεργάτες μας ταυτόχρονα μας εκτιμά και το αφεντικό μας, δείχνοντάς μας εμπιστοσύνη, που μπορεί να οδηγήσει εξέλιξη της σταδιοδρομίας μας.
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...