Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

2045: Η χρονιά όπου ο άνθρωπος θα γίνει αθάνατος

Από τον Μιχάλη Χελιδονόπουλο
 
Κατά το παρελθόν έχουμε ακούσει πολλές εικασίες για το μέλλον του ανθρώπου και για το μέλλον του πλανήτη μας. Όλες σχεδόν οι εικασίες ή προφητείες ή όπως βολεύει τον καθένα να τις χαρακτηρίζει, είχαν ένα αρνητικό πρόσημο το οποίο καθιστούσε το μέλλον του ανθρώπινου είδους δυσοίωνο, πιθανότατα εξαιτίας της παγκόσμιας κρίσης που επικρατεί. Οι πιο γνωστές προφητίες ήταν το ‘’2000 το τέλος του κόσμου’’, ‘’Η αποκάλυψη του Ιωάννη’’ και το ‘’Ημερολόγιο των Μάγιας το οποίο σταματάει το 2012’’.

Τώρα τελευταία φαίνεται πως στην μόδα είναι το φαινόμενο ‘’Singularity’’. Πρόκειται για μια θεωρεία η οποία αντικρούει όλες τις προαναφερθήσες προφητείες πρεσβεύοντας ότι το 2045 θα έχουμε την ‘’απόλυτη ολοκλήρωση’’ του ανθρώπινου είδους, μέσω της εξέλιξης της τεχνολογίας. Πρόκειται για μία θεωρεία η οποία απασχολεί όλο και περισσότερο κόσμο, ειδικότερα τους χρήστες του διαδικτύου. Άλλοι προσπαθούν να το εξηγήσουν και να αποδείξουν ότι ισχύει και άλλοι απλά ‘’τρολλάρουν’’.

Το ‘’Singularity’’ δεν είναι απλά μια ιδέα. Προσελκύει τους ανθρώπους, και αυτοί αισθάνονται έναν δεσμό με έναν άλλο. Μαζί αποτελούν ένα κίνημα, μια υποκουλτούρα. Ο Kurzweil το ονομάζει κοινότητα. Μόλις αποφασίσετε να πάρετε το ‘’Singularity’’ σοβαρά, θα διαπιστώσετε ότι έχετε γίνει μέρος του. Είστε σε μια μικρή αλλά έντονη κυψέλη η οποία διανέμεται παγκοσμίως από ομοϊδεάτες στοχαστές γνωστούς ως Singularitarians.

Δεν είναι όλοι τους Kurzweilians (υποστηρικτές του Kurzweil), το αντίθετο μάλιστα. Υπάρχει χώρος στο εσωτερικό του Singularitarianism για σημαντικές διαφορές απόψεων σχετικά με το τι σημαίνει Singularity, πότε και πώς θα ή δεν θα συμβεί. Αλλά οι Singularitarians μοιράζονται μια κοσμοθεωρία. Σκέφτονται από την άποψη τoυ βάθους του χρόνου, όπου πιστεύουν πως η δύναμη της τεχνολογίας μπορεί να διαμορφώσει την ιστορία. Έχουν μεγάλο ενδιαφέρον για τη συμβατική σοφία του ‘’τίποτα’’, και δεν μπορούν να πιστέψουν ότι περπατάνε γύρω, ζουν τη ζωή τους και βλέποντας την τηλεόραση σαν επανάσταση της τεχνητό-νοημοσύνης δεν θα έρθει η τεχνολογική επανάσταση η οποία θα εκραγεί και θα αλλάξει τα πάντα. Δεν έχουν κανένα φόβο να φανούν γελοίοι. Η αποστροφή του πολίτη για τις φαινομενικά παράλογες ιδέες είναι μόνο ένα παράδειγμα της παράλογης προκατάληψης, και δεν έχει κανένας Singularitarian φορτηγό με παραλογισμό. Όταν περάσετε στον νοητικό χώρο θα περάσετε μέσα από μια ακραία κλίση στην κοσμοθεωρία, ένα σκληρό οντολογικό ψαλίδι που χωρίζει Singularitarians από την κοινή πορεία της ανθρωπότητας, όπου αναμένονται αναταράξεις.

Το Singularity είναι μια πολύ γρήγορη έκρηξη νοημοσύνης. Κάθε χρόνο, προχωράει και πιο γρήγορα. Οι στόχοι του singularity είναι οι εξής : Όλες οι ασθένειες θα θεραπεύονται, μιλάμε για την τέλεια αθανασία, την αιώνια νεότητα για όλους. Τα πάντα θα είναι ελεύθερα, χωρίς φτώχεια. Θα εξερευνηθεί και θα αποικηθεί το διάστημα. Το σώμα και το μυαλό μας θα πρέπει να βελτιωθούν μέσω της γενετικής τροποποίησης αλλά και της τεχνολογικής. Όλα έχουν να κάνουν με την Τεχνητή Νοημοσύνη, την βιοτεχνολογία, την νανοτεχνολογία, τα nanobots, την ρομποτική, τα 3D την εκτύπωση, την χειραγώγηση του DNA και τα βλαστικά κύτταρα. Το singularity είναι μια φοβερή ουτοπία, για την απόλυτη ευτυχία.

Προθεσμία για τη δική μας ιδιομορφία είναι το έτος 2045. Μάλιστα υπάρχουν πολλές ομάδες και οργανώσεις οι οποίες συμβάλλουν ώστε αυτή η ουτοπία να πραγματοποιηθεί με σύνθημα ‘’Είμαστε το μέλλον’’. Σκοπός τους είναι το singularity να συμβεί νωρίτερα αντί για αργότερα. 
 
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...