Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

2045: Η χρονιά όπου ο άνθρωπος θα γίνει αθάνατος

Από τον Μιχάλη Χελιδονόπουλο
 
Κατά το παρελθόν έχουμε ακούσει πολλές εικασίες για το μέλλον του ανθρώπου και για το μέλλον του πλανήτη μας. Όλες σχεδόν οι εικασίες ή προφητείες ή όπως βολεύει τον καθένα να τις χαρακτηρίζει, είχαν ένα αρνητικό πρόσημο το οποίο καθιστούσε το μέλλον του ανθρώπινου είδους δυσοίωνο, πιθανότατα εξαιτίας της παγκόσμιας κρίσης που επικρατεί. Οι πιο γνωστές προφητίες ήταν το ‘’2000 το τέλος του κόσμου’’, ‘’Η αποκάλυψη του Ιωάννη’’ και το ‘’Ημερολόγιο των Μάγιας το οποίο σταματάει το 2012’’.

Τώρα τελευταία φαίνεται πως στην μόδα είναι το φαινόμενο ‘’Singularity’’. Πρόκειται για μια θεωρεία η οποία αντικρούει όλες τις προαναφερθήσες προφητείες πρεσβεύοντας ότι το 2045 θα έχουμε την ‘’απόλυτη ολοκλήρωση’’ του ανθρώπινου είδους, μέσω της εξέλιξης της τεχνολογίας. Πρόκειται για μία θεωρεία η οποία απασχολεί όλο και περισσότερο κόσμο, ειδικότερα τους χρήστες του διαδικτύου. Άλλοι προσπαθούν να το εξηγήσουν και να αποδείξουν ότι ισχύει και άλλοι απλά ‘’τρολλάρουν’’.

Το ‘’Singularity’’ δεν είναι απλά μια ιδέα. Προσελκύει τους ανθρώπους, και αυτοί αισθάνονται έναν δεσμό με έναν άλλο. Μαζί αποτελούν ένα κίνημα, μια υποκουλτούρα. Ο Kurzweil το ονομάζει κοινότητα. Μόλις αποφασίσετε να πάρετε το ‘’Singularity’’ σοβαρά, θα διαπιστώσετε ότι έχετε γίνει μέρος του. Είστε σε μια μικρή αλλά έντονη κυψέλη η οποία διανέμεται παγκοσμίως από ομοϊδεάτες στοχαστές γνωστούς ως Singularitarians.

Δεν είναι όλοι τους Kurzweilians (υποστηρικτές του Kurzweil), το αντίθετο μάλιστα. Υπάρχει χώρος στο εσωτερικό του Singularitarianism για σημαντικές διαφορές απόψεων σχετικά με το τι σημαίνει Singularity, πότε και πώς θα ή δεν θα συμβεί. Αλλά οι Singularitarians μοιράζονται μια κοσμοθεωρία. Σκέφτονται από την άποψη τoυ βάθους του χρόνου, όπου πιστεύουν πως η δύναμη της τεχνολογίας μπορεί να διαμορφώσει την ιστορία. Έχουν μεγάλο ενδιαφέρον για τη συμβατική σοφία του ‘’τίποτα’’, και δεν μπορούν να πιστέψουν ότι περπατάνε γύρω, ζουν τη ζωή τους και βλέποντας την τηλεόραση σαν επανάσταση της τεχνητό-νοημοσύνης δεν θα έρθει η τεχνολογική επανάσταση η οποία θα εκραγεί και θα αλλάξει τα πάντα. Δεν έχουν κανένα φόβο να φανούν γελοίοι. Η αποστροφή του πολίτη για τις φαινομενικά παράλογες ιδέες είναι μόνο ένα παράδειγμα της παράλογης προκατάληψης, και δεν έχει κανένας Singularitarian φορτηγό με παραλογισμό. Όταν περάσετε στον νοητικό χώρο θα περάσετε μέσα από μια ακραία κλίση στην κοσμοθεωρία, ένα σκληρό οντολογικό ψαλίδι που χωρίζει Singularitarians από την κοινή πορεία της ανθρωπότητας, όπου αναμένονται αναταράξεις.

Το Singularity είναι μια πολύ γρήγορη έκρηξη νοημοσύνης. Κάθε χρόνο, προχωράει και πιο γρήγορα. Οι στόχοι του singularity είναι οι εξής : Όλες οι ασθένειες θα θεραπεύονται, μιλάμε για την τέλεια αθανασία, την αιώνια νεότητα για όλους. Τα πάντα θα είναι ελεύθερα, χωρίς φτώχεια. Θα εξερευνηθεί και θα αποικηθεί το διάστημα. Το σώμα και το μυαλό μας θα πρέπει να βελτιωθούν μέσω της γενετικής τροποποίησης αλλά και της τεχνολογικής. Όλα έχουν να κάνουν με την Τεχνητή Νοημοσύνη, την βιοτεχνολογία, την νανοτεχνολογία, τα nanobots, την ρομποτική, τα 3D την εκτύπωση, την χειραγώγηση του DNA και τα βλαστικά κύτταρα. Το singularity είναι μια φοβερή ουτοπία, για την απόλυτη ευτυχία.

Προθεσμία για τη δική μας ιδιομορφία είναι το έτος 2045. Μάλιστα υπάρχουν πολλές ομάδες και οργανώσεις οι οποίες συμβάλλουν ώστε αυτή η ουτοπία να πραγματοποιηθεί με σύνθημα ‘’Είμαστε το μέλλον’’. Σκοπός τους είναι το singularity να συμβεί νωρίτερα αντί για αργότερα. 
 
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...

Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως .

1965 Κώδικας των Αθηνών . Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ . Η ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . To 1960 ιδρύθηκε η ΕΕΔΣ – Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων , το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα . Ο “πατριάρχης” (πρωτεργάτης) των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα , ο Μάνος Παυλίδης διετέλεσε πρόεδρος της IPRA (International Public Relations Association ) , από το 1973 έως το 1976 , ενώ το 1964 είχε εκλεγεί στη θέση του Γραμματέα . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο συνέδριο της IPRA ( International Public Relations Association ) και εδώ υπογράφηκε ο περίφημος Κώδικας των Αθηνών , ο Διεθνής Κώδικας Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων που εφαρμόζεται αδιάλειπτα από τότε από όλα τα επιστημονικά σωματεία των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Δηλαδή όλοι οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως εφαρμόζουν και ασπάζονται τον Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας ,...

Δημόσια Ιστορία και Έντυπος Τύπος

  Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Με τον όρο Δημόσια Ιστορία , αναφέρετε η καταγραφή και η διατήρηση των ιστορικών πληροφοριών έπειτα από προσωπικές εμπειρίες των ανθρώπων. Επίσης αναφέρεται στην αφήγηση για θέματα εθνικά, δημοσίων Προσώπων και για ορισμένες περιόδους των χωρών του κόσμου. Η Δημόσια Ιστορία αναφέρεται στην ¨Ιστορική Συντήρηση¨, ¨Επιστημονικά Αρχεία¨, ¨Προφορική Ιστορία¨, και σε άλλους τομείς. Το Πανεπιστήμιο της Βαλτιμόρης διδάσκει τη Δημόσια Ιστορία ως  ‘ η παρουσίαση της ιστορικής γνώσης σε ένα ευρύ κοινό-ακροατήριο. Η Δημόσια Ιστορία εμφανίζεται με πολλές μορφές, παραδείγματος  χάρη, τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, ιστορικά έργα και τέλος, συλλογή & καταγραφή έργου’. Το Πανεπιστήμιο του Wisconsin αλλά και ο Robert Kelley   - Ιστορικός αναφέρουν ότι, ‘ η Δημόσια Ιστορία πιο συχνά αναφέρεται στην απασχόληση των ιστορικών προς την Ιστορία. Συνδέοντάς την με την εργασία έξω από τον ακαδημαϊκό χώρο’. Η ...