Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το γλωσσάριο των Δημοσίων Σχέσεων



 Above the line campaign :  Εκστρατεία επικοινωνίας που περιλαμβάνει τη διαφήμιση.

Account :  Όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει έναν πελάτη ή μια εργασία.

Below the line campaign :  Εκστρατεία επικοινωνίας που περιλαμβάνει αποκλειστικά ενέργειες δημοσίων σχέσεων.
Brief  :  Οι οδηγίες και οι πληροφορίες που δίνει ο πελάτης στην εταιρεία δημοσίων σχέσεων, για τη δημιουργία προγράμματος επικοινωνίας. 

Broadcast  : Η επικοινωνία προγραμμάτων ή μηνυμάτων με χρήση τα ΜΜΕ.

Brainstorming :  Η δημιουργική διαδικασία κατά την οποία μια ομάδα στελεχών συσκέπτεται και ανταλλάσσει απόψεις.

Business to Business :  Επικοινωνία από φορέα προς φορέα.

Business to Consumer : Επικοινωνία από φορέα προς το καταναλωτικό κοινό. 

Client : Ο φορέας που εργοδοτεί μια εταιρεία δημοσίων σχέσεων.

Cutting : Απόκομμα από μια εφημερίδα ή περιοδικό που αφορά έναν πελάτη.

Community Relations :  Επικοινωνία που αφορά στη δημιουργία σχέσεων μιας επιχείρησης με την τοπική κοινωνία. 

Communication :  Η μεταφορά πληροφοριών, από ένα φορέα σε ένα άλλο φορέα.

Competition : Οι εταιρίες που λειτουργούν στον ίδιο κλάδο της αγοράς και αναφέρονται στους ίδιους καταναλωτές. 

Contract : Η συμφωνία μεταξύ της εταιρείας δημοσίων σχέσεων και του πελάτη.

Copy : Το κείμενο που συγγράφει μια εταιρεία δημοσίων σχέσεων για ένα δελτίο τύπου.

CopyWriting : Η δημιουργία κειμένων.

Corporate Communications : Η επικοινωνιακή δραστηριότητα ενός φορέα που έχει σχεδιαστεί με βάση τους στρατηγικούς στόχους.

Corporate social responsibility : Η ηθική υποχρέωση του φορέα να συνδυάζει τη συνεισφορά στην οικονομική ανάπτυξη με την υπεύθυνη χρήση των περιβαλλοντικών και κοινωνικών πόρων.

Crisis Management : Ο σχεδιασμός και η υποστήριξη για την αντιμετώπιση του επικοινωνιακού μέρους ενδεχόμενης κρίσης ενός φορέα.

Cue sheet : Σημειώσεις για τη βοήθεια ενός στελέχους που θα μιλήσει στα ΜΜΕ και η προετοιμασία του για την συνέντευξη τύπου.

Online PR : Η επικοινωνία με το κοινό μέσω internet και γενικότερα με τη χρήση νέων τεχνολογιών.

Editorial : Υπογεγραμμένο κείμενο που δημοσιεύεται στον τύπο και εκφράζει προσωπική άποψη. 

Embargo : Ενημέρωση για τα ΜΜΕ ώστε να μη δημοσιοποιήσουν μια είδηση μέχρι την ημερομηνία που αναγράφεται στο δελτίο τύπου. 

Evaluation : Η μέτρηση της επίτευξης των στόχων που έχουν τεθεί από την εταιρεία δημοσίων σχέσεων και τον πελάτη.

Event management :  Ο σχεδιασμός και η διαχείριση μιας εκδήλωσης.

Exclusive : Είδηση που δίνεται μόνο σε ένα ΜΜΕ.

Fees : Χρεώσεις των εταιριών δημοσίων σχέσεων στους πελάτες τους.

Financial PR : Επικοινωνία που αφορά στην ανάπτυξη των σχέσεων μιας επιχείρησης με τους μετόχους της.

Full service : Οι υπηρεσίες της επικοινωνίας που μια εταιρία δημοσίων σχέσεων προσφέρει.

Industry relations : Επικοινωνία που αφορά στην ανάπτυξη σχέσεων με άλλες επιχειρήσεις του κλάδου.

Integrated campaign : Επικοινωνιακή εκστρατεία που χρησιμοποιεί πολλαπλές τεχνικές προβολής και προώθησης.

Internal communications : Η αμφίδρομη διάδοση πληροφορίας και η μεθοδευμένη επικοινωνία μιας εταιρείας προς τους εργαζόμενους σε αυτήν.

Investor relations : Το πρόγραμμα επικοινωνίας εταιριών με τους θεσμικούς επενδυτές και τους μετόχους.

Lobbying : Επικοινωνία που αφορά στην ανάπτυξη των σχέσεων του φορέα με κρατικούς, θεσμικούς και νομοθετικούς φορείς.

Logo : Γράφημα ή σύμβολο που ανήκει σε μια επιχείρηση.

Media :¨Τα μέσα μαζικής επικοινωνίας για τη διάδοση πληροφοριών.

Media monitoring : Παρακολούθηση των ΜΜΕ, για τις αναφορές που σχετίζονται με τον φορέα.

Media presentation : Εκπαίδευση στελεχών, ώστε να εκπροσωπούν με αποτελεσματικό τρόπο τον φορέα.

Media relations : Επικοινωνία που αφορά στην ανάπτυξη σχέσεων ενός φορέα με στόχο τη θετική δημοσιότητα.

Messages : Φράσεις ή λέξεις-κλειδιά που αποτυπώνουν την επικοινωνιακή στρατηγική.

News or press release : Γραπτή ή ηλεκτρονική ενημέρωση που περιέχει πληροφορίες για λογαριασμό του φορέα με στόχο τη δημοσιότητα.

Press conference : Ζωντανή ενημέρωση δημοσιογράφων μετά από πρόσκληση του φορέα.

Press pack : Πακέτο πληροφόρησης που δίνεται από τον φορέα στα ΜΜΕ.

Press office : Το γραφείο που διαχειρίζεται τη δημοσιότητα και τις σχέσεις με τα μέσα ενός φορέα.

Public relations : Οι Δημόσιες Σχέσεις ασχολούνται με τη διαμόρφωση της φήμης ενός φορέα. Δηλαδή, την αντίληψη των άλλων για αυτόν.

Publicity : Η διάδοση πληροφοριών για τη δράση ενός φορέα μέσα από τα ΜΜΕ.

Sponsorship : Η επικοινωνιακή προσπάθεια που καταβάλει ένας φορέας για την παροχή χρηματικής υποστήριξης, για ένα γεγονός.

Viral Campaign : Εκστρατεία επικοινωνίας που χρησιμοποιεί τη δυνατότητα που έχει το διαδίκτιο να επιτυγχάνει ταχεία διάδοση μηνυμάτων.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως .

1965 Κώδικας των Αθηνών . Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ . Η ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . To 1960 ιδρύθηκε η ΕΕΔΣ – Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων , το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα . Ο “πατριάρχης” (πρωτεργάτης) των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα , ο Μάνος Παυλίδης διετέλεσε πρόεδρος της IPRA (International Public Relations Association ) , από το 1973 έως το 1976 , ενώ το 1964 είχε εκλεγεί στη θέση του Γραμματέα . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο συνέδριο της IPRA ( International Public Relations Association ) και εδώ υπογράφηκε ο περίφημος Κώδικας των Αθηνών , ο Διεθνής Κώδικας Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων που εφαρμόζεται αδιάλειπτα από τότε από όλα τα επιστημονικά σωματεία των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Δηλαδή όλοι οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως εφαρμόζουν και ασπάζονται τον Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας ,...

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Δημόσια Ιστορία και Έντυπος Τύπος

  Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Με τον όρο Δημόσια Ιστορία , αναφέρετε η καταγραφή και η διατήρηση των ιστορικών πληροφοριών έπειτα από προσωπικές εμπειρίες των ανθρώπων. Επίσης αναφέρεται στην αφήγηση για θέματα εθνικά, δημοσίων Προσώπων και για ορισμένες περιόδους των χωρών του κόσμου. Η Δημόσια Ιστορία αναφέρεται στην ¨Ιστορική Συντήρηση¨, ¨Επιστημονικά Αρχεία¨, ¨Προφορική Ιστορία¨, και σε άλλους τομείς. Το Πανεπιστήμιο της Βαλτιμόρης διδάσκει τη Δημόσια Ιστορία ως  ‘ η παρουσίαση της ιστορικής γνώσης σε ένα ευρύ κοινό-ακροατήριο. Η Δημόσια Ιστορία εμφανίζεται με πολλές μορφές, παραδείγματος  χάρη, τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, ιστορικά έργα και τέλος, συλλογή & καταγραφή έργου’. Το Πανεπιστήμιο του Wisconsin αλλά και ο Robert Kelley   - Ιστορικός αναφέρουν ότι, ‘ η Δημόσια Ιστορία πιο συχνά αναφέρεται στην απασχόληση των ιστορικών προς την Ιστορία. Συνδέοντάς την με την εργασία έξω από τον ακαδημαϊκό χώρο’. Η ...

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...