Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα
Above the line campaign : Εκστρατεία επικοινωνίας που περιλαμβάνει τη διαφήμιση.
Account : Όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει έναν πελάτη ή μια εργασία.
Below the line campaign : Εκστρατεία επικοινωνίας που περιλαμβάνει αποκλειστικά ενέργειες δημοσίων σχέσεων.
Brief : Οι οδηγίες και οι πληροφορίες που δίνει ο πελάτης στην εταιρεία δημοσίων σχέσεων, για τη δημιουργία προγράμματος επικοινωνίας.
Broadcast : Η επικοινωνία προγραμμάτων ή μηνυμάτων με χρήση τα ΜΜΕ.
Brainstorming : Η δημιουργική διαδικασία κατά την οποία μια ομάδα στελεχών συσκέπτεται και ανταλλάσσει απόψεις.
Business to Business : Επικοινωνία από φορέα προς φορέα.
Business to Consumer : Επικοινωνία από φορέα προς το καταναλωτικό κοινό.
Client : Ο φορέας που εργοδοτεί μια εταιρεία δημοσίων σχέσεων.
Cutting : Απόκομμα από μια εφημερίδα ή περιοδικό που αφορά έναν πελάτη.
Community Relations : Επικοινωνία που αφορά στη δημιουργία σχέσεων μιας επιχείρησης με την τοπική κοινωνία.
Communication : Η μεταφορά πληροφοριών, από ένα φορέα σε ένα άλλο φορέα.
Competition : Οι εταιρίες που λειτουργούν στον ίδιο κλάδο της αγοράς και αναφέρονται στους ίδιους καταναλωτές.
Contract : Η συμφωνία μεταξύ της εταιρείας δημοσίων σχέσεων και του πελάτη.
Copy : Το κείμενο που συγγράφει μια εταιρεία δημοσίων σχέσεων για ένα δελτίο τύπου.
Copy – Writing : Η δημιουργία κειμένων.
Corporate Communications : Η επικοινωνιακή δραστηριότητα ενός φορέα που έχει σχεδιαστεί με βάση τους στρατηγικούς στόχους.
Corporate social responsibility : Η ηθική υποχρέωση του φορέα να συνδυάζει τη συνεισφορά στην οικονομική ανάπτυξη με την υπεύθυνη χρήση των περιβαλλοντικών και κοινωνικών πόρων.
Crisis Management : Ο σχεδιασμός και η υποστήριξη για την αντιμετώπιση του επικοινωνιακού μέρους ενδεχόμενης κρίσης ενός φορέα.
Cue sheet : Σημειώσεις για τη βοήθεια ενός στελέχους που θα μιλήσει στα ΜΜΕ και η προετοιμασία του για την συνέντευξη τύπου.
Online PR : Η επικοινωνία με το κοινό μέσω internet και γενικότερα με τη χρήση νέων τεχνολογιών.
Editorial : Υπογεγραμμένο κείμενο που δημοσιεύεται στον τύπο και εκφράζει προσωπική άποψη.
Embargo : Ενημέρωση για τα ΜΜΕ ώστε να μη δημοσιοποιήσουν μια είδηση μέχρι την ημερομηνία που αναγράφεται στο δελτίο τύπου.
Evaluation : Η μέτρηση της επίτευξης των στόχων που έχουν τεθεί από την εταιρεία δημοσίων σχέσεων και τον πελάτη.
Event management : Ο σχεδιασμός και η διαχείριση μιας εκδήλωσης.
Exclusive : Είδηση που δίνεται μόνο σε ένα ΜΜΕ.
Fees : Χρεώσεις των εταιριών δημοσίων σχέσεων στους πελάτες τους.
Financial PR : Επικοινωνία που αφορά στην ανάπτυξη των σχέσεων μιας επιχείρησης με τους μετόχους της.
Full service : Οι υπηρεσίες της επικοινωνίας που μια εταιρία δημοσίων σχέσεων προσφέρει.
Industry relations : Επικοινωνία που αφορά στην ανάπτυξη σχέσεων με άλλες επιχειρήσεις του κλάδου.
Integrated campaign : Επικοινωνιακή εκστρατεία που χρησιμοποιεί πολλαπλές τεχνικές προβολής και προώθησης.
Internal communications : Η αμφίδρομη διάδοση πληροφορίας και η μεθοδευμένη επικοινωνία μιας εταιρείας προς τους εργαζόμενους σε αυτήν.
Investor relations : Το πρόγραμμα επικοινωνίας εταιριών με τους θεσμικούς επενδυτές και τους μετόχους.
Lobbying : Επικοινωνία που αφορά στην ανάπτυξη των σχέσεων του φορέα με κρατικούς, θεσμικούς και νομοθετικούς φορείς.
Logo : Γράφημα ή σύμβολο που ανήκει σε μια επιχείρηση.
Media :¨Τα μέσα μαζικής επικοινωνίας για τη διάδοση πληροφοριών.
Media monitoring : Παρακολούθηση των ΜΜΕ, για τις αναφορές που σχετίζονται με τον φορέα.
Media presentation : Εκπαίδευση στελεχών, ώστε να εκπροσωπούν με αποτελεσματικό τρόπο τον φορέα.
Media relations : Επικοινωνία που αφορά στην ανάπτυξη σχέσεων ενός φορέα με στόχο τη θετική δημοσιότητα.
Messages : Φράσεις ή λέξεις-κλειδιά που αποτυπώνουν την επικοινωνιακή στρατηγική.
News or press release : Γραπτή ή ηλεκτρονική ενημέρωση που περιέχει πληροφορίες για λογαριασμό του φορέα με στόχο τη δημοσιότητα.
Press conference : Ζωντανή ενημέρωση δημοσιογράφων μετά από πρόσκληση του φορέα.
Press pack : Πακέτο πληροφόρησης που δίνεται από τον φορέα στα ΜΜΕ.
Press office : Το γραφείο που διαχειρίζεται τη δημοσιότητα και τις σχέσεις με τα μέσα ενός φορέα.
Public relations : Οι Δημόσιες Σχέσεις ασχολούνται με τη διαμόρφωση της φήμης ενός φορέα. Δηλαδή, την αντίληψη των άλλων για αυτόν.
Publicity : Η διάδοση πληροφοριών για τη δράση ενός φορέα μέσα από τα ΜΜΕ.
Sponsorship : Η επικοινωνιακή προσπάθεια που καταβάλει ένας φορέας για την παροχή χρηματικής υποστήριξης, για ένα γεγονός.
Viral Campaign : Εκστρατεία επικοινωνίας που χρησιμοποιεί τη δυνατότητα που έχει το διαδίκτιο να επιτυγχάνει ταχεία διάδοση μηνυμάτων.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου