Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το γλωσσάριο των Δημοσίων Σχέσεων



 Above the line campaign :  Εκστρατεία επικοινωνίας που περιλαμβάνει τη διαφήμιση.

Account :  Όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει έναν πελάτη ή μια εργασία.

Below the line campaign :  Εκστρατεία επικοινωνίας που περιλαμβάνει αποκλειστικά ενέργειες δημοσίων σχέσεων.
Brief  :  Οι οδηγίες και οι πληροφορίες που δίνει ο πελάτης στην εταιρεία δημοσίων σχέσεων, για τη δημιουργία προγράμματος επικοινωνίας. 

Broadcast  : Η επικοινωνία προγραμμάτων ή μηνυμάτων με χρήση τα ΜΜΕ.

Brainstorming :  Η δημιουργική διαδικασία κατά την οποία μια ομάδα στελεχών συσκέπτεται και ανταλλάσσει απόψεις.

Business to Business :  Επικοινωνία από φορέα προς φορέα.

Business to Consumer : Επικοινωνία από φορέα προς το καταναλωτικό κοινό. 

Client : Ο φορέας που εργοδοτεί μια εταιρεία δημοσίων σχέσεων.

Cutting : Απόκομμα από μια εφημερίδα ή περιοδικό που αφορά έναν πελάτη.

Community Relations :  Επικοινωνία που αφορά στη δημιουργία σχέσεων μιας επιχείρησης με την τοπική κοινωνία. 

Communication :  Η μεταφορά πληροφοριών, από ένα φορέα σε ένα άλλο φορέα.

Competition : Οι εταιρίες που λειτουργούν στον ίδιο κλάδο της αγοράς και αναφέρονται στους ίδιους καταναλωτές. 

Contract : Η συμφωνία μεταξύ της εταιρείας δημοσίων σχέσεων και του πελάτη.

Copy : Το κείμενο που συγγράφει μια εταιρεία δημοσίων σχέσεων για ένα δελτίο τύπου.

CopyWriting : Η δημιουργία κειμένων.

Corporate Communications : Η επικοινωνιακή δραστηριότητα ενός φορέα που έχει σχεδιαστεί με βάση τους στρατηγικούς στόχους.

Corporate social responsibility : Η ηθική υποχρέωση του φορέα να συνδυάζει τη συνεισφορά στην οικονομική ανάπτυξη με την υπεύθυνη χρήση των περιβαλλοντικών και κοινωνικών πόρων.

Crisis Management : Ο σχεδιασμός και η υποστήριξη για την αντιμετώπιση του επικοινωνιακού μέρους ενδεχόμενης κρίσης ενός φορέα.

Cue sheet : Σημειώσεις για τη βοήθεια ενός στελέχους που θα μιλήσει στα ΜΜΕ και η προετοιμασία του για την συνέντευξη τύπου.

Online PR : Η επικοινωνία με το κοινό μέσω internet και γενικότερα με τη χρήση νέων τεχνολογιών.

Editorial : Υπογεγραμμένο κείμενο που δημοσιεύεται στον τύπο και εκφράζει προσωπική άποψη. 

Embargo : Ενημέρωση για τα ΜΜΕ ώστε να μη δημοσιοποιήσουν μια είδηση μέχρι την ημερομηνία που αναγράφεται στο δελτίο τύπου. 

Evaluation : Η μέτρηση της επίτευξης των στόχων που έχουν τεθεί από την εταιρεία δημοσίων σχέσεων και τον πελάτη.

Event management :  Ο σχεδιασμός και η διαχείριση μιας εκδήλωσης.

Exclusive : Είδηση που δίνεται μόνο σε ένα ΜΜΕ.

Fees : Χρεώσεις των εταιριών δημοσίων σχέσεων στους πελάτες τους.

Financial PR : Επικοινωνία που αφορά στην ανάπτυξη των σχέσεων μιας επιχείρησης με τους μετόχους της.

Full service : Οι υπηρεσίες της επικοινωνίας που μια εταιρία δημοσίων σχέσεων προσφέρει.

Industry relations : Επικοινωνία που αφορά στην ανάπτυξη σχέσεων με άλλες επιχειρήσεις του κλάδου.

Integrated campaign : Επικοινωνιακή εκστρατεία που χρησιμοποιεί πολλαπλές τεχνικές προβολής και προώθησης.

Internal communications : Η αμφίδρομη διάδοση πληροφορίας και η μεθοδευμένη επικοινωνία μιας εταιρείας προς τους εργαζόμενους σε αυτήν.

Investor relations : Το πρόγραμμα επικοινωνίας εταιριών με τους θεσμικούς επενδυτές και τους μετόχους.

Lobbying : Επικοινωνία που αφορά στην ανάπτυξη των σχέσεων του φορέα με κρατικούς, θεσμικούς και νομοθετικούς φορείς.

Logo : Γράφημα ή σύμβολο που ανήκει σε μια επιχείρηση.

Media :¨Τα μέσα μαζικής επικοινωνίας για τη διάδοση πληροφοριών.

Media monitoring : Παρακολούθηση των ΜΜΕ, για τις αναφορές που σχετίζονται με τον φορέα.

Media presentation : Εκπαίδευση στελεχών, ώστε να εκπροσωπούν με αποτελεσματικό τρόπο τον φορέα.

Media relations : Επικοινωνία που αφορά στην ανάπτυξη σχέσεων ενός φορέα με στόχο τη θετική δημοσιότητα.

Messages : Φράσεις ή λέξεις-κλειδιά που αποτυπώνουν την επικοινωνιακή στρατηγική.

News or press release : Γραπτή ή ηλεκτρονική ενημέρωση που περιέχει πληροφορίες για λογαριασμό του φορέα με στόχο τη δημοσιότητα.

Press conference : Ζωντανή ενημέρωση δημοσιογράφων μετά από πρόσκληση του φορέα.

Press pack : Πακέτο πληροφόρησης που δίνεται από τον φορέα στα ΜΜΕ.

Press office : Το γραφείο που διαχειρίζεται τη δημοσιότητα και τις σχέσεις με τα μέσα ενός φορέα.

Public relations : Οι Δημόσιες Σχέσεις ασχολούνται με τη διαμόρφωση της φήμης ενός φορέα. Δηλαδή, την αντίληψη των άλλων για αυτόν.

Publicity : Η διάδοση πληροφοριών για τη δράση ενός φορέα μέσα από τα ΜΜΕ.

Sponsorship : Η επικοινωνιακή προσπάθεια που καταβάλει ένας φορέας για την παροχή χρηματικής υποστήριξης, για ένα γεγονός.

Viral Campaign : Εκστρατεία επικοινωνίας που χρησιμοποιεί τη δυνατότητα που έχει το διαδίκτιο να επιτυγχάνει ταχεία διάδοση μηνυμάτων.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...