Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ανθρώπινη ψυχολογία χρήζει θεραπείας


Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης

Πριν από λίγες ημέρες τερματίσαμε μια αρκετά δύσκολη χρονιά ως νικητές. Το 2014 ισχυρίζονται κάποιοι πως θα αποτελέσει τηναρχή για τη λύση του οικονομικού αδιέξοδου που έχουμε βρεθεί τα τελευταία χρόνια. Να το πιστέψουμε? Θα έλεγα πως καλό θα ήταν να μην πιστέψουμε σε τίποτα άλλο εκτός από τον εαυτό μας. 

Ως αισιόδοξος άνθρωπος θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας ένα μυστικό. Υπάρχει"ιατρική συνταγή" που πρέπει να ακολουθήσει ο κάθε ένας μας, με σκοπό να μην επηρεάζεται από της δυσκολίες της εποχής. 

Η Ψυχολογία της υγείας αποτελεί το κλάδο της εφαρμοσμένης ψυχολογίας όπου ερευνά την πρακτική αναφορικά με το ρόλο της ψυχολογίας στην υγεία και την ασθένεια. Έχει ως άμεσο στόχο την κατανόηση της συμπεριφοράς των ανθρώπων τόσο ως άτομα, όσο και ως ομάδες. Πιο συγκεκριμένα ψυχολογική αποκορύφωση της ψυχολογικής ασθένειας είναι η κατάθλιψη, η οποία γίνεται εμφανείς μέσα από προκαθορισμένα δείγματα ανθρώπινης συμπεριφοράς. Όμως αν φροντίζουμε να κάνουμε πράγματα τα οποία μας γεμίζουν κι όχι μόνο πράγματα τα οποία πρέπει ή μας επιτρέπει ο ελεύθερος χρόνος, δεν θα υποκύψουμε ποτέ…
Δείγματα συμπεριφοράς 
· Χαμηλή διάθεση που συνοδεύεται από έντονο κλάμα χωρίς να συνοδεύεται από συγκεκριμένη κατάσταση, και συναισθήματα 
έντασης, ευερεθιστότητας και ανησυχίας,
· Αίσθηση κούρασης και έλλειψης ενέργειας χωρίς έντονες δραστηριότητες, με χαμηλή συγκέντρωση και δυνατότητα μνήμης
· Χαμηλή ή έλλειψη διάθεσης με συναισθήματα ενοχών και χαμηλής αυτό-εκτίμησης

Είναι λοιπόν στο χέρι το δικό μας αν θα μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε στις ανάγκες της εποχής. Δεν χρειάζεται να περιμένουμε κάποιους άλλους να πάρουν αποφάσεις η να δράσουν για εμάς. Υπάρχει λύση να επιβιώσουμε υπό όποιες συνθήκες κι αν προκύψουν. Η μόνη διέξοδος από την κατάθλιψή είναι η δημιουργικότητα και η σωστή επικοινωνία.


Ως άνθρωποι μπορούμε και πρέπει να ζητήσουμε η να προσφέρουμε στήριξη όπου χρειαστεί. Είμαστε επικοινωνιακά οντά κι αυτό δεν μπορεί και δεν πρέπει να αντικατασταθεί από κανένα κοινωνικό δίκτυο, όσους «φίλους» κι αν έχουμε συγκεντρώσει. Σήμερα το μεγαλύτερο ποσοστό ανά τη γη χρησιμοποιεί τα Social media. Είμαι σίγουρος ότι, οι περισσότεροι από εμάς έχουμε γνωστούς που έχουν κλειστεί η και ακόμα αντικαταστήσει την αληθινή φιλία, με πολλούς αριθμητικά ψεύτικους φίλους. Όσο αθώο κι αν φαίνεται όταν δίνετε χώρο σε ψεύτικες φιλίες, υποτιμάτε την επικοινωνιακή ικανότητα του εαυτού σας. Είναι δύσκολο αν δεν μπορείτε να διατηρήσετε αληθινούς φίλους, να μπορέσετε να αντιμετωπίσετε τις πραγματικές καταστάσεις που προκύπτουν στην καθημερινότητα σας. Ακολουθώντας αυτή την οδό, παραμένετε στάσιμοι στο προσωπικό σας χαρακτήρα και γίνεστε ευάλωτοι στο σήμερα. 


Προσπαθήστε να χτίσετε αληθινές φιλίες με λίγα και αξιότιμα άτομα. Εξελιχτείτε ως άνθρωποι υιοθετώντας στοιχεία που σας γοητεύουν στους γύρο σας. Επίσης μην ξεχνάτε ότι, η φιλία απαιτεί χρόνο και θυσίες, εκ των πραγμάτων δεν υπάρχει η δυνατότητα να έχετε πολλούς πραγματικούς φίλους.


Βάλτε τη φαντασία σας να συναντήσει τις γνώσεις σας και να εκτοξεύσουν το ταλέντο σας. Όλοι κρύβουμε μέσα μας πράγματα τα οποία αφήνουμε στην αφάνεια. Υπάρχουν πολλά πράγματα που βλέπουμε και θαυμάζουμε γύρο μας, αλλά ποτέ δεν προσπαθούμε να τα πλησιάσουμε. Δεν θα πω ότι μπορούμε να κάνουμε τα πάντα, αλλά μπορώ να υποστηρίξω ότι μπορούμε να προσπαθήσουμε για τα πάντα και σίγουρα όλα μπορούμε να τα φτάσουμε σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο. Δημιουργείστε και μοιραστείτε όλα αυτά που μπορείτε να φανταστείτε. 


Η εποχή της αλληλεγγύης είναι εδώ. Ο στενός δεσμός που ενώνει τα άτομα ενός συνόλου, μας περιτριγυρίζει υπό τη μορφή της κρίσης και της διαφθοράς. Ενώ το σύνολο είναι οι άνθρωποι που έχουμε γύρο μας. Μπορούμε να δώσουμε σε όλους χωρίς να περιμένουμε να πάρουμε, άλλωστε η λύση των ανταλλαγών είναι πολύ κοντά στο σήμερα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...