Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Έρευνα: Πώς αντιλαμβάνεται ο κάθε λαός την εθνική ταυτότητα- πώς ορίζεται στην Ελλάδα ο «αληθινός» Έλληνας.

Εν μέσω μιας περιόδου που χαρακτηρίζεται από έντονη γεωπολιτική αναταραχή, μεγάλες μεταναστευτικές ροές, καθώς και άνοδο του λαϊκισμού και των εθνικιστικών τάσεων, ιδιαίτερο ενδιαφέρον αποκτά το ζήτημα του ορισμού της εθνικής ταυτότητας- ή, για την ακρίβεια, το πώς την αντιλαμβάνεται ο λαός της κάθε χώρας. Το συγκεκριμένο είναι το θέμα έρευνας του Pew Research Centre στις ΗΠΑ, η οποία αφορά σε 14 χώρες, με 14.514 ερωτηθέντες, κατά το χρονικό διάστημα 4 Απριλίου- 29 Μαΐου 2016: Ποια είναι τα κριτήρια με τα οποία κρίνεται κάποιος Αμερικανός, Βρετανός, Γερμανός, Έλληνας κλπ στην κάθε χώρα. Τα ερωτήματα που υποβλήθηκαν στους ερωτηθέντες είχαν να κάνουν με τη γλώσσα, τα ήθη και έθιμα, τη θρησκεία και τη χώρα γέννησης.
Σύμφωνα με την έρευνα, γενικότερα δεν φαίνεται να δίνεται και πολύ μεγάλη σημασία στον τόπο γέννησης από πολλούς: Μόνο το 13% των Αυστραλών, το 21% των Καναδών, το 32% των Αμερικανών και, κατά μέσο όρο, το 33% των Ευρωπαίων θεωρούν πως είναι πολύ σημαντικό για κάποιον να έχει γεννηθεί στη χώρα για να θεωρείται «αληθινός» πολίτης της. Υπάρχουν όμως και εξαιρέσεις, και η Ελλάδα είναι μεταξύ αυτών: Ειδικότερα, στη χώρα μας το 50% θεωρεί ότι είναι πολύ σημαντικό να έχει γεννηθεί κάποιος στην Ελλάδα για να είναι/ θεωρείται Έλληνας. Αντίστοιχα είναι τα ποσοστά στην Ουγγαρία (52%) και στην Ιαπωνία (50%). 


Όσον αφορά στη γλώσσα, θεωρείται επίσης εξαιρετικά σημαντικό κριτήριο για να θεωρείται κάποιος Έλληνας, με 76%. Για την ακρίβεια, φαίνεται μάλλον το κυρίαρχο κριτήριο στην έρευνα, σε όλες τις χώρες. Ενδεικτικά, τα ποσοστά για τις χώρες τις οποίες αφορά η έρευνα έχουν ως εξής: Ολλανδία 84%, Ουγγαρία 81%, Μ. Βρετανία 81%, Γερμανία 79%, Γαλλία 77%, Ελλάδα 76%, Ιαπωνία 70%, ΗΠΑ 70%, Αυστραλία 69%, Πολωνία 67%, Σουηδία 66%, Ισπανία 62%, Καναδάς 59%, Ιταλία 59%.
 
Περνώντας στο πόσο σημαντικά θεωρούνται τα ήθη και έθιμα για να θεωρηθεί πως κάποιος έχει στα αλήθεια την εθνική ταυτότητα της χώρας, στην κορυφή της κατάταξης βρίσκονται η Ουγγαρία (68%) και η χώρα μας (66%)- χώρες οι οποίες έχουν επηρεαστεί ιδιαίτερα από τη μεταναστευτική κρίση. Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει για τη Γερμανία, η οποία έχει αποτελέσει προορισμό μεγάλου αριθμού μεταναστών και προσφύγων (το αντίστοιχο ποσοστό είναι 29%). Ακολουθεί το σχετικό γράφημα.



Περνώντας στο κριτήριο της πίστης, γενικότερα, στις 13 χώρες που μελετήθηκαν, ο μέσος όρος ήταν 15% για αυτούς που απάντησαν πως το θρήσκευμα είναι σημαντικό για την εθνική ταυτότητα. Ωστόσο, η χώρα μας εδώ αποτελεί μεγάλη εξαίρεση, καθώς βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης, με 54%. Ακολουθούν η Πολωνία (34%), οι ΗΠΑ (32%), η Ιταλία (30%), η Ουγγαρία (29%), η Μ. Βρετανία (18%), ο Καναδάς (15%), η Αυστραλία (13%), η Γερμανία (11%), η Γαλλία (10%), η Ισπανία (9%), η Ολλανδία (8%) και η Σουηδία με μόλις 7% (στην Ιαπωνία δεν ετέθη το ερώτημα).
 Πηγή: Κώστας Μαυραγάνης
 huffingtonpost.gr


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Το Δελτίο Τύπου είναι ενημέρωση

Απο τον Γιώργο Παπατριαντφύλλου Οι παρερμηνείες σχετικά με το τι είναι το Δελτίο Τύπου είναι πάρα πολλές . Σύμφωνα με Βρεττανίδα επικοινωνιολόγο και καθηγήτρια Δημοσίων Σχέσεων : “ Πολλοί λένε πως ασχολούνται με τις Δημόσιες Σχέσεις , λίγοι είναι σε θέση να εξηγήσουν τι είναι οι Δημόσιες Σχέσεις  Ακριβώς στην ίδια λογική πολλοί λένε πως είναι επαγγελματίες στην επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και γνωρίζουν να συντάσουν Δελτίο Τύπου και να σχεδιάζουν τα λοιπά “εργαλεία” δημοσιότητας αλλά το μόνο που καταφέρνουν είναι να δημιουργούν μία κακή εικόνα για την επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και τα μέσα που αυτή χρησιμοποιεί .

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη