Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Απο την Όλγα Παπατριανταφύλλου


Θα φανταζόσασταν ποτέ ότι μόνο το 1/3 των ανθρώπων μπορεί να αναγνωρίσει τα δυνατά του σημεία και ότι μόνο το 17% τα χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση;

Συνήθως οι άνθρωποι πιστεύουμε ότι όταν διορθώνουμε ένα αδύνατο σημείο, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να γίνουμε πιο δυνατοί και περισσότερο οργανωτικοί. Τα πράγματα όμως δεν είναι ακριβώς έτσι. Όταν επικεντρωνόμαστε στις αδυναμίες μας στην καλύτερη περίπτωση γινόμαστε μέτριοι αλλά δεν γινόμαστε τέλειοι. Για παράδειγμα όταν ένα παιδί δεν είναι καλό στα μαθηματικά, αλλά τα πάει καλά στη ζωγραφική συχνά το βοηθούμε στα μαθηματικά και αγνοούμε τη ζωγραφική. Η λογική ότι τα δυνατά μας σημεία είναι δεδομένα δεν είναι σωστή γιατί τότε αυτά δεν ωριμάζουν, δεν αναπτύσσονται και τελικά δεν χρησιμοποιούμε όλο το δυναμικό μας. Ερευνες δείχνουν ότι θα πρέπει να επικεντρωνόμαστε 80% σε αυτό που κάνουμε καλά και 20% σε αυτό που θέλουμε να βελτιώσουμε.

Τα strengths, που στην ουσία είναι η ικανότητα να παρέχουμε συστηματικά σχεδόν τέλεια απόδοση, μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πολλά πλαίσια με μεγάλη επιτυχία όπως στην εκπαίδευση, στους οργανισμούς, στο coaching κλπ. Όσοι χρησιμοποιούν τα δυνατά τους σημεία είναι περισσότερο δεσμευμένοι, ενώ μελέτες δείχνουν ότι η απόδοση μπορεί να αυξηθεί 36% όταν οι managers επικεντρώνονται στα strengths ενώ όταν επικεντρώνονται στις αδυναμίες η απόδοση πέφτει κατά περίπου 27% . Oταν οι managers δημιουργούν ένα περιβάλλον όπου οι εργαζόμενοι μπορούν να χρησιμοποιούν τα δυνατά τους σημεία υπάρχει μεγαλύτερη παραγωγικότητα και μικρότερο turnover.

Τα οφέλη

Σε κάθε περίπτωση τα οφέλη από την αξιοποίηση των δυνατών σημείων είναι πολλά:
Αυξάνεται η αυτοεπίγνωση και η αίσθηση του εαυτού μας
Κατανοούμε τι μας κάνει μοναδικούς
Έχουμε περισσότερη ενέργεια και ανθεκτικότητα στις δυσκολίες
Συνδεόμαστε και επικοινωνούμε πιο αποτελεσματικά με τους γύρω μας
Έχουμε περισσότερες πιθανότητες να επιτύχουμε τους στόχους μας.
Μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και μεγαλύτερη δέσμευση στην εργασία

Τα βήματα για να βάλουμε τα strengths στην καθημερινότητά μας

Το πρώτο βήμα είναι να ανακαλύψουμε ποια είναι τα δυνατά μας σημεία μέσα από εξειδικευμένα ερωτηματολόγια όπως το Values In Action ή το Strengthfinder που επικεντρώνεται στα ταλέντα.

Η διαφορά μεταξύ ταλέντων και δυνατών σημείων είναι ότι το ταλέντο είναι κάτι που υπάρχει εκ γενετής και είναι προκαθορισμένο. Τα δυνατά σημεία είναι η «διύλιση» των ταλέντων μέσα από γνώση και δεξιότητες. Για παράδειγμα κάποιος μπορεί να έχει καλή φωνή (ταλέντο) αλλά αν δεν το αξιοποιήσει και δεν έχει συστηματικά μια καλή απόδοση (strengths) τότε το ταλέντο χάνεται.

Το δεύτερο βήμα και ίσως το πιο σημαντικό είναι η ανάπτυξη τους. Δηλαδή με ποιον τρόπο τα χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητα, σε ποιες καταστάσεις, αν τα χρησιμοποιούμε αρκετά και σε τι ποσότητα.

Τέλος το τρίτο βήμα είναι να κατανοήσουμε με ποιον τρόπο συγκεκριμένα μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε στην εργασία μας, ώστε να είμαστε περισσότερο αποδοτικοί. Ενας τρόπος για να γίνει αυτό είναι να θυμηθούμε στιγμές επιτυχίας μας και να «αποκωδικοποιήσουμε» ποια δυνατά σημεία ήταν παρόντα εκείνες τις στιγμές.

Τα strengths είναι μια δυναμική διεργασία και εξαρτάται από το πλαίσιο και το περιεχόμενο, συνδέονται με τις αξίες μας και τον κοινωνικό περίγυρο. Για το λόγο αυτό δεν θα πρέπει να τα βλέπουμε μεμονωμένα αλλά να τα εντάσσουμε σε ένα πλαίσιο ανάπτυξης του ατόμου. Η κάθε περίσταση μας δείχνει ποια strengths να χρησιμοποιήσουμε και σε ποιο βαθμό. Ο χρυσός κανόνας για τα strengths σύμφωνα με τον Alex Linley, expert στη θετική ψυχολογία και τις εφαρμογές της είναι: «Ο σωστός βαθμός, ο σωστός συνδυασμός στην κατάλληλη περίσταση και στον κατάλληλο χρόνο».

Στις μέρες μας, που η αβεβαιότητα και ο ανταγωνισμός στην αγορά εργασίας είναι πολύ έντονα, η αναζήτηση και η αξιοποίηση των δυνατών μας σημείων κρίνονται απαραίτητα.

Πηγή: www.epixeiro.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Δημόσιες Σχέσεις : Η συμβολή της επιστήμης των Δημοσίων Σχέσεων στην πορεία ανάπτυξης της Ελλάδας και κάθε χώρας .

Άρθρο του καθηγητή και συγγραφέα , Γιώργου Παπατριανταφύλλου . Το επάγγελμα των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα έχει μία αξιοθαύμαστη πορεία και λαμπρή Ιστορία . Το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα η ΕΕΔΣ ( Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων ) ιδρύθηκε το 1965 απο εξαίρετους επιστήμονες και πρωτίστως Αξιοπρεπέστατους Ανθρώπους – επαγγελματίες . Πρωτεργάτης ήταν ο Μάνος Παυλίδης επί σειρά ετών πρόεδρος της ΕΕΔΣ . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το Παγκόσμιο Συνέδριο της I.P.R.A ( International Public Relations Association ) . Στην Αθήνα υπογράφηκε ο Κώδικας των Αθηνών , ο λαμπρός Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων , ο οποίος παραμένει σε απόλυτη Ισχύ και εφαρμόζεται απο όλα τα επιστημονικά σωματεία και τους επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Παραμένει ως ένα μνημιώδες έργο Πολιτισμού – Ανθρωπισμού και Επαγγελματισμού . Την ΕΕΔΣ εκόσμισαν με την παρουσία τους λαμπροί άνθρωποι του πνεύματος , της επιστήμης , του π

Διαφήμιση ή Πρόκληση?

Από τον Μιχάλη Χελιδονόπουλο Ο μεγάλος εκφραστής της Επικοινωνίας είναι η Διαφήμιση. Τα μηνύματα που θέλεις να περάσεις, τα μεταμορφώνεις σε εικόνες και δημιουργείς ένα τηλεοπτικό spot. Εκεί μιλάς για το προϊόν σου, προσπαθείς να προσελκύσεις τον πελάτη σου και σίγουρα χτίζεις την εικόνα της μάρκας σου. Η μεγάλη πρόκληση για τους Διαφημιστές είναι η ίδια η...πρόκληση. Η πρόκληση για να προσέξει ο καταναλωτής το προϊόν και τη μάρκα.