Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παγκρήτιος Διαγωνισμός Ελαιολάδου

Ο Παγκρήτιος Διαγωνισμός Ελαιολάδου διοργανώνεται από την Αγροδιατροφική Σύμπραξη της Περιφέρειας Κρήτης σε συνεργασία με τους




Στον διαγωνισμό μπορούν να συμμετέχουν:


Επιχειρήσεις τυποποίησης ελαιολάδου, Συνεταιριστικές Οργανώσεις, και Παραγωγοί ή Ομάδες Παραγωγών που διαθέτουν στην αγορά επώνυμο και τυποποιημένο εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, συμβατικής ή/και βιολογικής καλλιέργειας.


Η επιτυχής διεξαγωγή και η μεγάλη συμμετοχή που είχαμε στον 1ο Παγκρήτιο Διαγωνισμό, το 2015, καθώς και οι πολλές διακρίσεις από το εξωτερικό, που ακολούθησαν για τα βραβευμένα Κρητικά ελαιόλαδα, αποτέλεσαν κίνητρα αναζήτησης για βελτίωση της ποιότητας των τυποποιημένων Κρητικών ελαιολάδων, τα οποία μπορούν να αναδειχθούν ακόμα καλύτερα, τόσο στην εγχώρια όσο και στην παγκόσμια αγορά.


Για τρίτη συνεχή χρονιά, η Αγροδιατροφική Σύμπραξη Περιφέρειας Κρήτης οργανώνει τον Παγκρήτιο Διαγωνισμό Ελαιολάδου, καθιερώνοντας τον πλέον ως θεσμό. Καλεί όλους τους παραγωγούς και τυποποιητές του Κρητικού ελαιολάδου να στηρίξουν την ανάδειξη του ποιοτικού μας προϊόντος, ως τον κύριο «πρεσβευτή» του πρωτογενή τομέα του νησιού μας, για την παραγωγή και τις εξαγωγές.



Η συμμετοχή των ποιοτικών τυποποιημένων Κρητικών ελαιολάδων στο διαγωνισμό θα έχει ως αποτέλεσμα:
την ανάδειξη των ιδιαίτερων οργανοληπτικών χαρακτηριστικών του ποιοτικού και επώνυμου Κρητικού ελαιολάδου.
τη βελτίωση της τεχνογνωσίας γύρω από το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο και την ποιοτική του αναβάθμιση.
την ενδυνάμωση της εικόνας του Κρητικού ελαιόλαδου και την προβολή του εντός και εκτός της χώρας μας.

Επικεφαλής της Κριτικής επιτροπής είναι δυο διακεκριμένοι επιστήμονες με πολυετή εμπειρία σε όλα τα στάδια παραγωγής και ποιοτικής αξιολόγησης του ελαιολάδου.


Από την Ιταλία, ο κ. Αντόνιο Τζουζέπε Λάουρο, γεωπόνος, ειδικός στην καλλιέργεια της ελιάς, επαγγελματίας γευσιγνώστης, κριτής σε μεγάλους διεθνείς διαγωνισμούς και σύμβουλος για την Αγροτική Ανάπτυξη της περιφέρειας της Καλαβρίας, στην Ιταλία. Επίσης είναι καθηγητής σε θέματα ελαιοκαλλιέργειας και σύμβουλος προώθησης (marketing) για το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο.


Από την Ελλάδα, η καταξιωμένη στο χώρο κα Έφη Χριστοπούλου, panel suvervisor και αναγνωρισμένη εκπαιδεύτρια του Διεθνούς Συμβουλίου Ελαιοκομίας σε χημικές και οργανοληπτικές ιδιότητες, χημικός εμπειρογνώμονας της Ε.Ε. και του IOC.


Συντονίστρια του διαγωνισμού είναι η έμπειρη γευσιγνώστρια κα Ελευθερία Γερμανάκη, panel supervisor του Οργανοληπτικού Εργαστηρίου ΑΣ Ρεθύμνου και με πολλαπλές συμμετοχές σε διεθνείς διαγωνισμούς.


Η δεκαμελής κριτική επιτροπή απαρτίζεται από Έλληνες και ξένους εκπαιδευμένους δοκιμαστές και από τους τέσσερεις νομούς της Κρήτης, οι οποίοι συμμετέχουν σε διαπιστευμένη οργανοληπτική ομάδα, έχουν εμπειρία στην εφαρμογή της οργανοληπτικής μεθόδου και έχουν συμμετάσχει ως κριτές σε ελληνικούς η/και διεθνείς διαγωνισμούς ελαιολάδου.


Ο διαγωνισμός καθώς και όλα τα ελαιόλαδα που θα βραβευτούν, θα προβληθούν σε αναγνωρισμένα ελληνικά και ξένα ΜΜΕ.


Στάδια του διαγωνισμού:


1 Φεβρουαρίου 2017: Έναρξη αποστολής δειγμάτων.

6 Μαρτίου 2017: Κλείσιμο των συμμετοχών και αποστολής δειγμάτων.

11 Μαρτίου 2017: Αξιολόγηση δειγμάτων στο Οργανοληπτικό Εργαστήριο Αγροτικού Συνεταιρισμού Ρεθύμνης «EΝΩΣΗ»

12 Μαρτίου 2017: Τελετή βράβευσης στο Ξενοδοχείο Pearl Hotel στο Ρέθυμνο.

Aίτηση συμμετοχής


Σύνδεσμος Ελαιοκομικών Δήμων Κρήτης, Σύνδεσμος Εξαγωγέων Κρήτης, Σύνδεσμος Τυποποιητών Ελαιολάδου Κρήτης, Δίκτυο Κρητικού Ελαιολάδου, Εργαστήριο Οργανοληπτικής Αξιολόγησης του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ρεθύμνου, ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ - Ινστιτούτο Ελιάς, Υποτροπικών Φυτών και Αμπέλου, Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων




Πηγή: likeacretan.blogspot.gr





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ