Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Facebook Fan Page: 11 λόγοι που η επιχείρησή σας πρέπει να έχει

από τον Βασίλη Μπαρτζώκα*

Το
Facebook, το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο (social network) της εποχής μας, είναι πλέον ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία marketing για κάθε επιχείρηση. Ένα μεγάλο μέρος των πελατών κάθε επιχείρησης περνάει αρκετή ώρα της ημέρας επικοινωνώντας, διαβάζοντας, διασκεδάζοντας με περιεχόμενο κάθε τύπου (κείμενα, video κλπ) που δημιουργούν είτε οι ίδιοι οι χρήστες, είτε επιχειρήσεις και οργανισμοί. Παρακάτω, έχω καταγράψει αναλυτικά 11 λόγους για τους οποίους κάθε επιχείρηση θα πρέπει να δημιουργήσει μία fan page στο Facebook.

1. Facebook: Η μεγαλύτερη, παγκόσμια αγορά

Περίπου 700 εκατ χρήστες παγκοσμίως.
50% των χρηστών “μπαίνουν” καθημερινά.
Ο μέσος χρήστης αφιερώνει ημερησίως περίπου μία ώρα συνδεδεμένος στο Facebook.
Στην Ελλάδα το 2011 υπάρχουν περίπου 3 εκατομμύρια λογαριασμοί.
1 Τρισεκατομμύριο επισκέψεις σε ένα μήνα.

2. Άμεση συμμετοχή

Από τη στιγμή που κάποιος πατήσει το “like” στην fan page σας, τότε αρχίζει και η άμεση, συνεχόμενη επικοινωνίατου με την επιχείρησή σας. Θα ενημερώνεται για τα νέα του κλάδου, τα events που διοργανώνετε ή συμμετέχετε, τις νέες σας προσφορές κλπ. Ένας πραγματικά καλός τρόπος για να βρίσκεστε σε στενή επαφή με τους υπάρχοντες και μελλοντικούς σας πελάτες.

3. Αμφίδρομη σχέση με το κοινό (likers)



Μέσω των Fan Page, δίνεται η δυνατότητα στις επιχειρήσεις να “εξανθρωπίζονται” και να δημιουργούν πιοπροσωπικές σχέσεις με τους πελάτες τους. Η επικοινωνία είναι άμεση και αμφίδρομη και αυτό βοηθάει στο marketing, στο PR, στο customer service και βέβαια στις πωλήσεις. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι για την επικοινωνία μέσω διαδικτύου (φόρμες επικοινωνίας, forums κλπ) αλλά το facebook είναι πλέον ο πιο εύκολος, γρήγορος και φτηνός τρόπος.

4. Διαφ/ση

Η διαφ/ση στο Facebook είναι πολύ αποτελεσματική λόγω των στοιχείων που δίνουν οι χρήστες προκειμένου να δημιουργήσουν ένα πλήρες profile. Ηλικία, φύλλο, χώρα-πόλη διαμονής είναι κάποια από αυτά. Δεν είναι όμως τα μόνα. Οι χρήστες δηλώνουν ποιες είναι οι ασχολίες που τους αρέσουν. Αν για παράδειγμα πουλάτε τροφές για σκύλους, θα μπορούσατε να διαφ/σετε τη σελίδα σας σε χρήστες που μένουν στην Αθήνα (όπου για παράδειγμα βρίσκεται η επιχείρησή σας) και έχουν σαν ενδιαφέρον “dogs, pets” κλπ.

5. Στατιστικά στοιχεία


Οι Facebook Fan Page, έχουν δυνατότητα αναλυτικών στοιχείων των likers σε ότι αφορά στο φύλλο, την ηλικία, την τοποθεσία, την γλώσσα και άλλα. Επίσης μπορεί ο ιδιοκτήτης μίας σελίδας, εκτός από τα παραπάνω στοιχεία, να παρακολουθεί ακόμα και τι απήχηση είχαν συγκεκριμένα status στο κοινό του, δυνατότητα που μπορεί να βοηθήσει στη μεταγενέστερη παραγωγή περιεχομένου (πχ τι αρέσει και τι όχι).

6. Branding

Οι Fan Page, σε αντίθεση με τα προσωπικά profile, βοηθάνε στην ανάδειξη της μάρκας (brand ) επιτρέποντάς σας, να δημιουργήσετε custom σελίδες (με τα λογότυπα, χρώματα κλπ) που μπορούν ακόμα να είναι ίδιες με το site της επιχείρησής σας. Μπορείτε για να το πω πιο απλά να δημιουργήσετε ένα αντίγραφο του site σας μέσα στο Facebook.

7. Απεριόριστο κοινό


Σε αντίθεση με το προσωπικό profile (πολλοί χρήστες το χρησιμοποιούν και επαγγελματικά) που έχει τον περιορισμό των 5.000 φίλων, οι fan page μπορούν να δεχτούν απεριόριστο αριθμό likers.
Αυτή η διαφορά αποκτάει μεγάλο ενδιαφέρον, όταν το κοινό μιας επιχείρησης αρχίζει να ξεπερνάει τους 3.000-4.000 και ο υπεύθυνος-ιδιοκτήτης δεν έχει προνοήσει να δημιουργήσει Fan Page, αλλά χρησιμοποιεί για τη δουλειά του το προσωπικό του profile (που ήδη μέσα έχει και τους περίπου 500-1.000 φίλους και συγγενείς). Σε αυτή την περίπτωση, είτε θα περιορίσει την επικοινωνία της επιχείρησής του σε αυτόν τον αριθμό, ή θα πρέπει να ξαναχτίσει την κοινότητά των likers από την αρχή σε Fan Page.

Βεβαίως τίθεται και το θέμα των ενημερώσεων προς το κοινό. Ο διαχειριστής μίας fan page, μπορεί να στείλει ενημέρωση σε όλους τους likers, ενώ ο διαχειριστής ενός profile μόνο σε 20 άτομα max.

8. Επισκεψιμότητα στο site


Μέσω της κοινότητας που δημιουργείτε μέσα στο Facebook και μοιραζόμενοι μαζί της έξυπνο περιεχόμενο από το site σας (video, κείμενα, εικόνες κλπ) μπορείτε να αυξάνετε την κίνηση στο site σας.

9. Google και SEO


Ένας πολύ σημαντικός λόγος για τη δημιουργία fan page είναι το
SEO (Search engine optimization). Εκτός του ότι τα links από το Facebook και άλλα social networking sites , καταχωρούνται πλέον από την Google και αυξάνουν το ranking της σελίδας σας, το περιεχόμενο που δημοσιεύεται σε μία fan page είναι προσβάσιμο σε πιθανή αναζήτηση στην Google από οποιονδήποτε και όχι μόνο από χρήστη του Facebook. Τα παραπάνω δεν ισχύουν για group και profile και το περιεχόμενο που δημοσιεύεται σε αυτούς τους τύπους λογαριασμών, είναι προσβάσιμο μόνο σε μέλη και φίλους αντίστοιχα.

10. Multimedia


Το Facebook επιτρέπει το “ανέβασμα” video, αρχείων ήχου και εικόνων δωρεάν. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να απασχολούνται οι ιδιοκτήτες σελίδων για πακέτα hosting ή το bandwidth αν ανεβάζουν πολλά video και εικόνες και αν αυτά έχουν γίνει viral με χιλιάδες προβολές σε μια βδομάδα.

11. Εκδηλώσεις


Χρησιμοποιόντας το “Facebook Events” μπορείτε να προωθείτε διάφορες εκδηλώσεις που διοργανώνει ή συμμετέχει η επιχείρησή σας, ούτως ώστε να έρχεστε σε ακόμα πιο στενή επαφή με το κοινό σας.


Πηγή:epixeirein.gr/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Διαφήμιση ή Πρόκληση?

Από τον Μιχάλη Χελιδονόπουλο Ο μεγάλος εκφραστής της Επικοινωνίας είναι η Διαφήμιση. Τα μηνύματα που θέλεις να περάσεις, τα μεταμορφώνεις σε εικόνες και δημιουργείς ένα τηλεοπτικό spot. Εκεί μιλάς για το προϊόν σου, προσπαθείς να προσελκύσεις τον πελάτη σου και σίγουρα χτίζεις την εικόνα της μάρκας σου. Η μεγάλη πρόκληση για τους Διαφημιστές είναι η ίδια η...πρόκληση. Η πρόκληση για να προσέξει ο καταναλωτής το προϊόν και τη μάρκα.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη