Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Άνθρωπος


γράφει η Λαμπρινή Παναγοπούλου,
Άνθρωπος (!)

Μία λέξη που μας έμαθαν ότι μας χαρακτηρίζει και μας προσδιορίζει ως όντα. Ετυμολογικά, η λέξη άνθρωπος προκύπτει από το πρόθεμα άνω και το ρήμα θρώσκω και σημαίνει κοιτώ ψηλά. Κοιτώ ψηλά και στοχεύω με αισιοδοξία. Όχι μόνο για κοινωνική καταξίωση και χρηματικές απολαβές, όπως δυστυχώς είχε καθιερωθεί.

Ωστόσο, αναρωτιέμαι κατά πόσο τελικά μας χαρακτηρίζει αυτή η λέξη ως πολίτες της ελληνικής κοινωνικοοικονομικής πραγματικότητας. Με την οικονομική κρίση που αποδείχθηκε να αποτελεί και μια βαθιά κρίση αξιών, διαφαίνεται άμεσα η έλλειψη παιδείας που μαστίζει την ελληνική κοινωνία. Βυθιστήκαμε σε έναν ωκεανό δυσχερειών και καθώς ήμασταν άκρως απροετοίμαστοι ή μάλλον ανίδεοι ότι κάτι θα μπορούσε να πάει στραβά στο «τέλειο» κοινωνικό σύστημα, στο οποίο εισερχόμασταν κατά την είσοδό μας στην πύλη του Ενιαίου Λυκείου (!) , οι περισσότεροι Έλληνες πνιγήκαμε. Οι υπόλοιποι, συμπεριφερόμενοι ως ναυαγοί καταφέραμε να επιβιώσουμε ανακαλύπτοντας, αφενός, ότι όλα αυτά που θεωρούσαμε ότι χρειαζόμασταν για να ζήσουμε «αξιοπρεπώς» δεν ήταν παρά μόνο το περίβλημα της φούσκας μέσα στην οποία αναθραφήκαμε και αφετέρου ότι είμαστε έστω και εξ ανάγκης ικανοί εφευρέτες εναλλακτικών τρόπων διαβίωσης.

Για τις θλιβερές στατιστικές που αφορούν στους «πνιγμένους», δηλαδή σε αυτήν τη μερίδα του πληθυσμού που βυθίστηκαν ακόμα περισσότερο στη φτώχεια και καταδικάστηκαν σκληρότερα από τους υπολοίπους, τα λόγια είναι περιττά καθώς αδυνατούν να αποδώσουν την τραγωδία. Όσον αφορά τους «ναυαγούς» έζησαν και αυτοί το δικό τους μαρτύριο. Μία πραγματικότητα στην οποία, ενώ δούλευαν σκληρά διατηρώντας τις ήδη υπάρχουσες συνθήκες και συγχρόνως εφευρίσκοντας νέες διεξόδους, δεν είχαν το δικαίωμα να ονειρευτούν. Να ονειρευτούν έστω μια μικρή αλλαγή.

Βαρύ το πλήγμα για τους α ν θ ρ ώ π ο υ ς. Άραγε, αυτός ο όρος συνέχισε να αποτελεί χαρακτηριστική ιδιότητα ή μήπως μεταλλάχτηκαν σε «εργαζομένους»; Ένας όρος που προσδιορίζει ορθότερα μεγάλο μέρος των πολιτών. Με αμφίβολες τόσο τις συνθήκες εργασίας όσο και τις απολαβές. Έτσι, με ένα κράτος βυθισμένο πολύ νωρίτερα από τους υπηκόους του, οι εργαζόμενοι έμειναν απροστάτευτοι απέναντι στις διαθέσεις της εργοδοσίας με την υποχρέωση να είναι επαγγελματίες και πάντα σε επαγρύπνηση μην τυχόν τους χρειαστούν στη δουλειά. Μαγευτική η ελληνική γλώσσα… με έναν τόνο διαφορά και αμέσως ξεκαθαρίζει το τοπίο!! Προκύπτει λοιπόν, η σύγχρονη εργασιακή δ ο υ λ ε ί α. Υποτελείς, με φαινομενικά δικαιώματα οι εργαζόμενοι καλούνται να ανταπεξέλθουν στα καθήκοντά τους ώστε να φέρουν τα ζητούμενα και συχνά παράλογα αποτελέσματα- νούμερα.

Στόχος μου, ωστόσο, δεν είναι να αποδώσω ευθύνες αλλά να καταδείξω πώς σε τόσο λίγο χρονικό διάστημα και σχεδόν αμαχητί χάσαμε την ιδιότητα που θεωρούσαμε εξ ορισμού στοιχείο μας.

Ας θυμόμαστε λοιπόν:

Άνθρωπος : -> άνω = ψηλά, σε ανώτερο επίπεδο 

->θρώσκω = βλέπω, κοιτώ, αποσκοπώΜε αισιοδοξία, με σεβασμό, με αξιοκρατία. Και κάπως έτσι θα ανακτήσουμε τις χαμένες μας δυνάμεις και θα αντιμετωπίσουμε την κρίση αξιών που βιώνουμε και θα καταπολεμήσουμε τις συνέπειές της : τον ρατσισμό, τον φασισμό, τη σύγχρονη δουλεία, το άγχος για το μέλλον, τις κρίσεις πανικού που ολοένα και αυξάνονται, τα χαμένα όνειρά μας!




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ