Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ απέναντι στην οικονομική κρίση

Η οικονομική κρίση των τελευταίων χρόνων χαρακτηρίζεται από τους ειδικούς ως κρίση πολύπλευρη, απόρροια πολλών παραγόντων και γεγονότων που συνέβησαν και συμβαίνουν σε διεθνές και παγκόσμιο επίπεδο. Σε τέτοιες περιόδους, οι πολίτες χρειάζονται περισσότερο από ποτέ τις τέχνες, τα μουσεία, την επαφή με ποικίλους πολιτισμούς και όλα όσα δείχνουν μια πιο φωτεινή πλευρά της καθημερινότητας. Όμως, η οικονομική κρίση αφήνει όλο και βαθύτερα ίχνη μιας θλιβερής πολιτιστικής παρακμής…

Της Τζένης Χαραλαμπίδου

«Ο πολιτισμός είναι η καρδιά ενός λαού, το ζωτικό του στοιχείο, η παρακαταθήκη δίχως την οποία είναι καταδικασμένος στη λήθη και την αποξένωση από κάθε ιδιαιτερότητα που με μόχθο έχει κατακτήσει στην πάροδο των αιώνων» τονίζει στη «Ραδιοτηλεόραση» η διευθύντρια Λαϊκού Πολιτισμού & Νεολαίας Ομίλου Unesco Πειραιώς και Νήσων, Γιωργία Παράσχου.

Αναμφίβολα, είναι φανερές οι δυσμενείς επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης σε όλες τις εκφάνσεις της τέχνης και του πολιτισμού: από τη διοργάνωση πάσης φύσεως φεστιβάλ, την εμπορευματική αξιοποίηση μουσειακών χώρων, τη διοργάνωση εικαστικών εκθέσεων μέχρι τη λογοτεχνική παραγωγή. Παρ" όλες τις προσπάθειες του κράτους, των τοπικών Αρχών, πολιτών, εθελοντών φιλότεχνων… Τελικά, μέχρι ποιο βαθμό η κρίση του οικονομικού χώρου επηρεάζει τις αξίες ενός πολιτισμού;

«Η Ελλάδα θα μπορούσε να είναι πηγή πολιτισμού για τον πλανήτη αν αξιοποιούσε την κληρονομιά που της άφησε το ιστορικό παρελθόν της και αν οι πολίτες της ενδιαφέρονταν περισσότερο γι’ αυτό, διότι δυστυχώς παρατηρείται το φαινόμενο μη Έλληνες να γνωρίζουν καλύτερα την ιστορία και τον πολιτισμό της χώρας μας από ό,τι οι Έλληνες. Τα πολιτισμικά στοιχεία μας πρέπει να αξιοποιηθούν στο έπακρον ακόμη και μέσα στην κρίση, ώστε να έρθει η πολυπόθητη ανάπτυξη μέσα από τον πολιτισμικό τουρισμό ως εξαγώγιμο προϊόν. Είναι χρέος μας να διαφυλάξουμε, να διασώσουμε και να διαδώσουμε την πολιτιστική μας κληρονομιά στις νέες γενιές, διότι ωθούμαστε στο να χάσουμε την εθνική μας ταυτότητα, που δημιουργήθηκε στο πέρασμα της ιστορίας» σημειώνει στη «Ραδιοτηλεόραση» η Γιωργία Παράσχου.


Σύμφωνα με τη διευθύντρια Λαϊκού Πολιτισμού & Νεολαίας Ομίλου Unesco Πειραιώς και Νήσων, ο πολιτισμός μας θα μπορούσε να αποτελέσει έναν ισχυρότατο οικονομικό παράγοντα για τη χώρα μας. Σε κάθε περίπτωση, χρειάζεται σκληρή δουλειά, οργάνωση, προβολή, άξιο προσωπικό και σωστή εκπαίδευση. Η εκπαίδευση αποτελεί τη βάση όλων. Ο καθένας μας, λοιπόν, οφείλει να «παλεύει» ξεχωριστά μέσω κάθε φορέα (δημόσιου, ιδιωτικού, ΜΚΟ κ.ά.) ώστε ο ελληνικός πολιτισμός να διασωθεί και να αξιοποιηθεί με τον καλύτερο τρόπο –και προς όφελος της οικονομίας μας.

* Ο Όμιλος UNESCO Πειραιώς και Νήσων έχει δημιουργηθεί σύμφωνα με τις Αρχές και τα Ιδανικά της UNESCO. Aποσκοπεί στη δημιουργία ενός Πολιτισμού Ειρήνης, στην προαγωγή και συγκρότηση ομάδων Μελετών και Διεθνών Σχέσεων, καθώς και στην επίτευξη πολιτισμικών, τουριστικών και αναπτυξιακών σκοπών. Συμβάλλει στην ελεύθερη διακίνηση μορφωτικών και πολιτιστικών ιδεών και πρωτοβουλιών, τη διαφύλαξη, διάσωση, διάδοση και προστασία του λαϊκού πολιτισμού και την ανάπτυξη της ειρήνης, της φιλίας και της αμοιβαίας συνεργασίας και κατανόησης ανάμεσα στους ανθρώπους που υπηρετούν τη λαϊκή παράδοση κάθε χώρας.

Ρεπορτάζ: Τζένη Χαραλαμπίδου


Πηγή: http://www.ert.gr
          https://news.makedonias.gr/2016/02/225291/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Το Δελτίο Τύπου είναι ενημέρωση

Απο τον Γιώργο Παπατριαντφύλλου Οι παρερμηνείες σχετικά με το τι είναι το Δελτίο Τύπου είναι πάρα πολλές . Σύμφωνα με Βρεττανίδα επικοινωνιολόγο και καθηγήτρια Δημοσίων Σχέσεων : “ Πολλοί λένε πως ασχολούνται με τις Δημόσιες Σχέσεις , λίγοι είναι σε θέση να εξηγήσουν τι είναι οι Δημόσιες Σχέσεις  Ακριβώς στην ίδια λογική πολλοί λένε πως είναι επαγγελματίες στην επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και γνωρίζουν να συντάσουν Δελτίο Τύπου και να σχεδιάζουν τα λοιπά “εργαλεία” δημοσιότητας αλλά το μόνο που καταφέρνουν είναι να δημιουργούν μία κακή εικόνα για την επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και τα μέσα που αυτή χρησιμοποιεί .

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη