Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πέντε μύθοι για το social media marketing

ΑΠΌ ΤΟΝ ΑΛΈΞΑΝΔΡΟ ΦΑΤΣΗ.

Δεν ξέρω αν φταίμε όσοι ασχολούμαστε σοβαρά με το social media marketing επειδή δεν αποσαφηνίζουμε επαρκώς κάποια πράγματα. Δεν ξέρω αν φταίνε οι ίδιοι οι μαρκετίστες ή οι επιχειρηματίες που αντιμετωπίζουν το μάρκετινγκ στα social media με επιπολαιότητα και δεν δίνουν την απαραίτητη προσοχή σε κάποια σοβαρά ζητήματα. Ούτε αν τελικά είναι υπεύθυνος ο συνήθης αποδιοπομπαίος τράγος τα ΜΜΕ και οι δημοσιογράφοι - που ως γνωστόν φταίνε για τα πάντα – οι οποίοι μεταφέρουν λάθος εντυπώσεις.



Γεγονός είναι πάντως ότι για το θέμα της προβολής και επικοινωνίας μέσω του κοινωνικού ιστού πιο πολλοί μύθοι ακούγονται παρά αλήθειες. Επειδή έχω κουραστεί να ακούω και να επαναλαμβάνω κάποια πράγματα, θα αναφερθώ εδώ στους πιο σημαντικούς. Για κάποιους από αυτούς έχω γράψει ξανά. Σε κάθε περίπτωση ελπίζω ότι μια μικρή ανακεφαλαίωση θα μας βοηθήσει να βάλουμε το όλο ζήτημα σε μια σειρά.



Μύθος 1ος : Το social media marketing είναι για όλους. Καταρχάς μπορεί το είδος της επιχείρησης σας ή του brand σας να μην ενδείκνυται για μια τέτοιου είδους προβολή. Αν εμπορεύεστε πολύ φθηνά commodities για παράδειγμα ή προϊόντα όπως πάνες ακράτειας ή κάτι που το αγοράζει κανείς μια φορά στα τρία χρόνια όπως χαλάκι εισόδου, δεν μπορώ να φανταστώ σε τι θα σας ωφελούσε να προβληθείτε στα social media. Το αυτό και για αρκετές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο B2B. Αν και όλοι οι επαΐοντες λένε και ξαναλένε ότι το social media marketing είναι και για τις B2B επιχειρήσεις, εγώ εξακολουθώ να πιστεύω ότι, κατά κανόνα, αυτό δεν ισχύει. Για την Ελλάδα τουλάχιστον.



Μύθος 2ος : Το social media marketing είναι δωρεάν. Έχω γράψει ολόκληρο post για το θέμα και την επόμενη φορά που θα ακούσω κάποιον να το λέει θα τον βάλω να φάει το IPHONE του. Είναι πολύ πιο φθηνό, στοχευμένο και αποδοτικό από οποιαδήποτε άλλη μορφή προβολής (με την προϋπόθεση ότι γίνεται σωστά). Αυτό ναι. Δωρεάν όμως ΔΕΝ είναι.





Μύθος 3ος : Προκειμένου να έχουμε αποτελεσματική παρουσία στον κοινωνικό ιστό αρκεί να μεταφέρουμε στο Facebook τα concept και την δουλειά που έχουμε ήδη αναπτύξει στα άλλα κανάλια επικοινωνίας. Αν έχετε τέτοιες αυταπάτες, καλή τύχη. Θα την χρειαστείτε. Το ότι πρέπει να υπάρχει συνέπεια και συνέργεια μεταξύ κάθε καναλιού που χρησιμοποιούμε είναι δεδομένο. Αυτό όμως απέχει πάρα πολύ από το απλό 'copy-paste' που έχουν κάποιοι άνθρωποι στο μυαλό τους. Στα social media όμως δεν μπορούμε να βομβαρδίσουμε τον χρήστη με το μήνυμα μας. Πρέπει να επιλέξει ο ίδιος να το λάβει. Επίσης λόγω της φύσης του μέσου, ο χρήστης δεν είναι πια παθητικός θεατής αλλά έχει την δυνατότητα να αλληλεπιδράσει σε ό,τι βλέπει. Πράγμα που σημαίνει ότι η προσέγγιση μας πρέπει να είναι πολύ διαφορετική.



Μύθος 4ος : Δεν μπορούμε να υπολογίσουμε το ROI. Μεγάλη και πονεμένη ιστορία αυτό το ROI... Λοιπόν αν οι στόχοι έχουν καθοριστεί εκ των προτέρων και έχετε δώσει βάρος στο τι πρέπει να μετρηθεί και πώς, δεν θα έχετε κάποιο πρόβλημα. Εξαρτάται βέβαια και από τις πλατφόρμες που θα χρησιμοποιήσετε. Δεδομένου όμως ότι το μαρκετινγκ στον κοινωνικό ιστό αποτελεί υποκατηγορία του digital marketing, γενικώς είναι πολύ πιο εύκολα και αξιόπιστα μετρήσιμο από οποιοδήποτε άλλο μέσο χρησιμοποιείτε.



Μύθος 5ος : Όσο περισσότερους followers/μέλη στη Facebook Page σου έχεις, τόσο το καλύτερο. Αν πρόκειται για άτομα που έγιναν followers ή ήρθαν στη σελίδα σου επειδή τους ενδιαφέρει αυτό που έχεις να πεις, τότε ναι ισχύει. Αν ήρθαν επειδή έκανες κάποιον διαγωνισμό τύπου 'μπάτε σκύλοι αλέστε' ή πρόκειται για Twitter spammers τότε όχι απλώς δεν σε βοηθάνε καθόλου αλλά μάλλον σου κάνουν και ζημιά γιατί μειώνουν το Edgerank σου.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ