Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ανταγωνισμός | Φίλος ή Εχθρός;


της Έθελ Αγγελάτου 

Αν νομίζετε ότι το εβδομαδιαίο μας άρθρο έχει να κάνει με τις πωλήσεις και τις επιχειρήσεις (μόνο), κάνετε λάθος! Αυτή τη φορά, το θέμα έχει ως σκοπό να αντλήσετε πληροφορίες μέσα από αλληγορίες και μεταφορές που παραλληλίζονται με υποψηφίους, ανέργους και τους αναζητούντες εργασία γενικότερα.

Πρόσφατα, προέκυψε στο "διάβα" μου μια συζήτηση που είχε να κάνει με τον ανταγωνισμό, αγκαζέ με την δραστηριοποίηση. Λίγο πολύ, όλους μας κατά καιρούς, ο ανταγωνισμός μας έχει απασχολήσει, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Αν είστε νέοι επιχειρηματίες (start-upers) με φρέσκιες ιδέες που θέλετε να εισάγετε σε χαραμάδες του αγοραστικού κοινού, αν είστε υποψήφιοι ανάμεσα σε τόσους άλλους που αναζητάτε να σας ξεχωρίσουν, ή είστε εργαζόμενοι που ψάχνετε διακαώς το καλύτερο και πιο επιτυχημένο επόμενο βήμα σας στην αγορά... τότε σίγουρα ο ανταγωνισμός μπορεί να λειτουργήσει υπέρ σας! Σας ακούγεται μάλλον οξύμωρο και απίθανο, κι αυτό είναι απόλυτα κατανοητό. Μήπως όμως να ρίξετε μια καλύτερη ματιά στα πράγματα; Ας δούμε αρχικά ποια είναι η ετυμολογική έννοια του ανταγωνισμού:

Ανταγωνισμός είναι ο αγώνας μεταξύ περισσοτέρων, για την επικράτηση ή για την επίτευξη κάποιου σκοπού. Στα οικονομικά, ανταγωνισμός μεταξύ επιχειρήσεων είναι ο αγώνας μεταξύ τους για την επικράτηση στην αγορά και την αύξηση του μεριδίου αγοράς του καθενός (πηγή Βικιπαίδεια - Πατήστε εδώ).

Όταν λοιπόν τέθηκε, στη συζήτηση που συμμετείχα, το ερώτημα αν είναι καλύτερη και πιο σοφή λύση να μην δραστηριοποιείται πολύ κάποιος, να μην "διατυμπανίζει" τις προσπάθειές/ενέργειές του και να μένει ελαφρώς στην αφάνεια, μαζί με την τεχνογνωσία του, με σκοπό πάντα την μοναδικότητα και το μονοπώλιο... η απάντηση ήταν πολύ απλή. Καλό το μονοπώλιο, αλλά για κάποιον ευρέως γνωστό. Σε αντίθεση με την περίπτωση όπου δεν είστε σε θέση να έχετε ήδη εδραιώσει το brand σας (χωρίς δηλαδή να έχετε σημαντικό αριθμό followers & fans), τότε η αφάνεια είναι και η "καταδίκη" σας. Αυτό ισχύει για όποια από τις παραπάνω ιδιότητες αναφέραμε. Ακόμα και στους αναζητούντες εργασία, αν δεν κινητοποιηθούν, δεν εκπαιδεύσουν τον κύκλο τους για την κατάσταση που διανύουν, ώστε να το θυμάται ο κύκλος τους για να έχει "ανοιχτά αυτιά σε ευκαιρίες", τότε δεν κερδίζουν απολύτως κανένα μερίδιο αγοράς. Παραμένουν απλά στην αφάνεια, χάνοντας ευκαιρίες.

Δραστηριοποιηθείτε, κινηθείτε σοφά και με κρίση, εκτιμήστε σωστά τον ανταγωνισμό και κινηθείτε κοντά σε αυτόν ώστε να προλαβαίνετε ενέργειές του και να βρίσκεστε ένα βήμα μπροστά. Στο κάτω-κάτω, χωρίς τον ανταγωνισμό, ενδεχομένως να μην υπήρχαν κίνητρα για βελτίωση και πιο συντονισμένη προσπάθεια για επιτυχία.

Χτίστε, λοιπόν, το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα!
Γιατί... αν δεν έχετε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, δεν μπορείτε να ανταγωνιστείτε.

["If you don't have a competitive advantage, don't compete." - Jack Welch]
Έθελ Αγγελάτου, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ