Ανταγωνισμός | Φίλος ή Εχθρός;


της Έθελ Αγγελάτου 

Αν νομίζετε ότι το εβδομαδιαίο μας άρθρο έχει να κάνει με τις πωλήσεις και τις επιχειρήσεις (μόνο), κάνετε λάθος! Αυτή τη φορά, το θέμα έχει ως σκοπό να αντλήσετε πληροφορίες μέσα από αλληγορίες και μεταφορές που παραλληλίζονται με υποψηφίους, ανέργους και τους αναζητούντες εργασία γενικότερα.

Πρόσφατα, προέκυψε στο "διάβα" μου μια συζήτηση που είχε να κάνει με τον ανταγωνισμό, αγκαζέ με την δραστηριοποίηση. Λίγο πολύ, όλους μας κατά καιρούς, ο ανταγωνισμός μας έχει απασχολήσει, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Αν είστε νέοι επιχειρηματίες (start-upers) με φρέσκιες ιδέες που θέλετε να εισάγετε σε χαραμάδες του αγοραστικού κοινού, αν είστε υποψήφιοι ανάμεσα σε τόσους άλλους που αναζητάτε να σας ξεχωρίσουν, ή είστε εργαζόμενοι που ψάχνετε διακαώς το καλύτερο και πιο επιτυχημένο επόμενο βήμα σας στην αγορά... τότε σίγουρα ο ανταγωνισμός μπορεί να λειτουργήσει υπέρ σας! Σας ακούγεται μάλλον οξύμωρο και απίθανο, κι αυτό είναι απόλυτα κατανοητό. Μήπως όμως να ρίξετε μια καλύτερη ματιά στα πράγματα; Ας δούμε αρχικά ποια είναι η ετυμολογική έννοια του ανταγωνισμού:

Ανταγωνισμός είναι ο αγώνας μεταξύ περισσοτέρων, για την επικράτηση ή για την επίτευξη κάποιου σκοπού. Στα οικονομικά, ανταγωνισμός μεταξύ επιχειρήσεων είναι ο αγώνας μεταξύ τους για την επικράτηση στην αγορά και την αύξηση του μεριδίου αγοράς του καθενός (πηγή Βικιπαίδεια - Πατήστε εδώ).

Όταν λοιπόν τέθηκε, στη συζήτηση που συμμετείχα, το ερώτημα αν είναι καλύτερη και πιο σοφή λύση να μην δραστηριοποιείται πολύ κάποιος, να μην "διατυμπανίζει" τις προσπάθειές/ενέργειές του και να μένει ελαφρώς στην αφάνεια, μαζί με την τεχνογνωσία του, με σκοπό πάντα την μοναδικότητα και το μονοπώλιο... η απάντηση ήταν πολύ απλή. Καλό το μονοπώλιο, αλλά για κάποιον ευρέως γνωστό. Σε αντίθεση με την περίπτωση όπου δεν είστε σε θέση να έχετε ήδη εδραιώσει το brand σας (χωρίς δηλαδή να έχετε σημαντικό αριθμό followers & fans), τότε η αφάνεια είναι και η "καταδίκη" σας. Αυτό ισχύει για όποια από τις παραπάνω ιδιότητες αναφέραμε. Ακόμα και στους αναζητούντες εργασία, αν δεν κινητοποιηθούν, δεν εκπαιδεύσουν τον κύκλο τους για την κατάσταση που διανύουν, ώστε να το θυμάται ο κύκλος τους για να έχει "ανοιχτά αυτιά σε ευκαιρίες", τότε δεν κερδίζουν απολύτως κανένα μερίδιο αγοράς. Παραμένουν απλά στην αφάνεια, χάνοντας ευκαιρίες.

Δραστηριοποιηθείτε, κινηθείτε σοφά και με κρίση, εκτιμήστε σωστά τον ανταγωνισμό και κινηθείτε κοντά σε αυτόν ώστε να προλαβαίνετε ενέργειές του και να βρίσκεστε ένα βήμα μπροστά. Στο κάτω-κάτω, χωρίς τον ανταγωνισμό, ενδεχομένως να μην υπήρχαν κίνητρα για βελτίωση και πιο συντονισμένη προσπάθεια για επιτυχία.

Χτίστε, λοιπόν, το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα!
Γιατί... αν δεν έχετε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, δεν μπορείτε να ανταγωνιστείτε.

["If you don't have a competitive advantage, don't compete." - Jack Welch]
Έθελ Αγγελάτου, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου