Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη
rockvitamins.blogspot.gr

Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης;
Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Αναντίρρητα, ειδικά τώρα, έχουμε ανάγκη από χιούμορ, γι ‘ αυτό και οτιδήποτε (φαινομενικά) κεφάτο έχει μεγάλη απήχηση. Αυτό όμως το (φαινομενικά) κεφάτο πόσο αντικειμενικά μπορούμε να κρίνουμε ότι είναι όντως κεφάτο, αφού με την τόση αποχαύνωση που έχουμε υποστεί καλά καλά δεν μπορούμε να καταλάβουμε την μεθοδική πολιτική υποδούλωση μας; Μέχρι πότε θα αρέσει στην πλειοψηφία κάτι που για την μειοψηφία ξεπερνάει τα όρια του σεβασμού;
Επιτρέψτε μου να ανήκω στην μειοψηφία και να θίγομαι όταν ακούω να εξευτελίζεται η παράδοση του τόπου μου, επειδή ένα Τσα-κάλι (πιθανόν, επηρεασμένο από έναν άγνωστο ηθοποιό, μέχρι την στιγμή που σε ένα video του στο youtube καυτηρίαζε τους Κρητικούς για την «λουκομόσκονη» που παράγουν..) αν και δεν τον ενδιαφέρουν τα νούμερα( όπως ισχυρίστηκε) και ενώ είχε χαθεί από το μουσικό προσκήνιο, όλως τυχαίος, σκέφτηκε κάτι που θα «πουλήσει»,… δηλαδή την κουζουλάδα, γελοιοποιώντας τις Κρητικές μαντινάδες με βωμολοχίες.

  Φαίνεται είναι της μόδας να υποδαυλίζεται οτιδήποτε γνήσιο σήμερα. Βέβαια, δίνουν την αφορμή και ορισμένοι «παραδοσιακοί τραγουδιστές» οι οποίοι, ενώ εισάγουν στα κρητικά ακούσματα pop- rap τόνους, πλασάρουν ταμπέλες παράδοσης, καθώς και οι Καπετάνιοι του βουνού που βουλιάζουν με τα νταηλίκια τους τη χάρη του νησιού μας.
Η κρητική μαντινάδα, από τα πρωτό-βυζαντινά χρόνια, διακρίνεται για την ιδιάζουσα έκφραση αντανακλώντας σκέψεις, συναισθήματα και φιλοσοφίες, συνοδεύοντας τους Κρητικούς σε κάθε πτυχή της ζωής τους. Αλίμονο μας, αν σήμερα φθείρουμε την όποια παράδοση, μας ξεχωρίζει σαν λαό, προκειμένου να κάνουμε το «κομμάτι» μας. Θα μου πείτε αυτό τραβάει την πλειοψηφία και πως η πλειοψηφία έχει δίκιο. Χμμ… στην ιστορία όμως, από τους πολλούς, λίγοι ξεχωρίζουν σε κάθε τομέα και ενώ κάποιοι μπορούν να κάνουν την διαφορά επιλεγούν το δρόμο των πολλών.
Καλά ξετελέματα, που λένε και στο χωριό μου.


Σα θες τη κουζουλάδα να κρατήσεις
Αξίες και ιδανικά να μην ποδοπατήσεις
Παραδόσεις χρόνων να μη εξευτελίσεις
Και με ταλέντο ήθους τόλμα να επαναστατήσεις.

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Το Δελτίο Τύπου είναι ενημέρωση

Απο τον Γιώργο Παπατριαντφύλλου Οι παρερμηνείες σχετικά με το τι είναι το Δελτίο Τύπου είναι πάρα πολλές . Σύμφωνα με Βρεττανίδα επικοινωνιολόγο και καθηγήτρια Δημοσίων Σχέσεων : “ Πολλοί λένε πως ασχολούνται με τις Δημόσιες Σχέσεις , λίγοι είναι σε θέση να εξηγήσουν τι είναι οι Δημόσιες Σχέσεις  Ακριβώς στην ίδια λογική πολλοί λένε πως είναι επαγγελματίες στην επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και γνωρίζουν να συντάσουν Δελτίο Τύπου και να σχεδιάζουν τα λοιπά “εργαλεία” δημοσιότητας αλλά το μόνο που καταφέρνουν είναι να δημιουργούν μία κακή εικόνα για την επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και τα μέσα που αυτή χρησιμοποιεί .

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ