Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Νόμιμη η απαγόρευση προβολής εικόνων του Ολοκαυτώματος σε διαφημιστική καμπάνια

Νόμιμη και συμβατή με την ΕΣΔΑ έκρινε το ΕΔΔΑ την απαγόρευση χρησιμοποίησης εικόνων από το Ολοκαύτωμα για διαφημιστική καμπάνια της οργάνωσης PETA

Η απόφαση ελήφθη στο πλαίσιο της υπόθεσης Peta Deutschland v. Germany και δεν είναι ακόμη οριστική. Την προσφυγή ενώπιον του ΕΔΔΑ είχε υποβάλει η οργάνωση Peta (People for the Ethical Treatment of Animals) Deutschland ισχυριζόμενη ότι υπήρξε παραβίαση του άρθρου 10 της ΕΣΔΑ (δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης), επειδή γερμανικό δικαστήριο το 2004 της απαγόρευσε να προβάλει φωτογραφίες από τροφίμους σε στρατόπεδα συγκέντρωσης στο πλαίσιο της διαφημιστικής καμπάνιας “The Holocaust on your plate”.

Το σκεπτικό της καμπάνιας ήταν να προβάλλονται φωτογραφίες από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης δίπλα σε φωτογραφίες ζώων που κρατούνται ομαδικά σε κλούβες και οι φωτογραφίες να συμπληρώνονται με καταδικαστικές λεζάντες, όπως “if animals are concerned, everybody becomes a Nazi”. Η καμπάνια όμως σταμάτησε όταν το Κεντρικό Συμβούλιο Εβραίων της Γερμανίας υπέβαλε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων για να αποτρέψει την προβολή των φωτογραφιών από το Ολοκαύτωμα. Αργότερα το ζήτημα έφτασε και ενώπιον του Ομοσπονδιακού Συνταγματικού Δικαστηρίου, το οποίο απέρριψε την προσφυγή της PETA τον Φεβρουάριο του 2009.

Οι δικαστές του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου
αξιολόγησαν [PDF] ότι στην προκειμένη περίπτωση δεν υπήρξε παραβίαση του δικαιώματος έκφρασης της οργάνωσης PETA. Συμφώνησαν με τα γερμανικά δικαστήρια ότι η εργαλειοποίηση του ανθρώπινου πόνου κατά το Ολοκαύτωμα για τις ανάγκες μιας διαφημιστικής καμπάνιας κατά της κακοποίησης των ζώων έθιγε το δικαίωμα στην προσωπικότητα των επιζώντων Εβραίων, παρότι δεν υπήρχε τέτοια πρόθεση από την οργάνωση που δημιούργησε την καμπάνια.

Περαιτέρω το δικαστήριο επεσήμανε ότι σε μια τέτοια υπόθεση δεν είναι δυνατόν να αγνοηθεί το ιστορικό παρελθόν του κράτους στο οποίο θα γινόταν η προβολή τέτοιων εικόνων, δεχόμενο τη θέση της γερμανικής κυβέρνησης περί ειδικής υποχρέωσης που αισθάνεται το κράτος απέναντι στους Εβραίους που ζουν στη Γερμανία...

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Διαφήμιση ή Πρόκληση?

Από τον Μιχάλη Χελιδονόπουλο Ο μεγάλος εκφραστής της Επικοινωνίας είναι η Διαφήμιση. Τα μηνύματα που θέλεις να περάσεις, τα μεταμορφώνεις σε εικόνες και δημιουργείς ένα τηλεοπτικό spot. Εκεί μιλάς για το προϊόν σου, προσπαθείς να προσελκύσεις τον πελάτη σου και σίγουρα χτίζεις την εικόνα της μάρκας σου. Η μεγάλη πρόκληση για τους Διαφημιστές είναι η ίδια η...πρόκληση. Η πρόκληση για να προσέξει ο καταναλωτής το προϊόν και τη μάρκα.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη