Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας στο διαδίκτυο


Η προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας είναι ένα γεγονός που απασχολεί την Ελληνική κοινωνία τα τελευταία χρόνια. Ίσως ο λόγος να είναι το διαδίκτυο, λόγω των αναρτήσεων όπου είναι εύκολη η προσβασιμότητα, ασχέτως γλώσσας, τόπου, ημερομηνίας έκδοσης - ανάρτησης. Είναι πια αρκετά εύκολο να βρεις ένα κείμενο, ένα οπτικοακουστικό έργο ή ένα πρόγραμμα που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα ή στην άλλη άκρη του κόσμου. Το οποίο δημιουργήθηκε το 2012, λίγα ή πολλά χρόνια πριν. Οτιδήποτε ανεβαίνει στο διαδίκτυο μένει σε κοινή θέα για πάντα.

Το διαδίκτυο μας δίνει τη δυνατότητα να καταγράψουμε και να διασώσουμε τη μνήμη της ανθρωπότητας. Το κείμενο (βιβλίο, έρευνα, άρθρο), το οπτικοακουστικό υλικό και το λογισμικό πρόγραμμα που έχουμε τη δυνατότητα να βρούμε στο Internet, είναι η ιστορία του πολιτισμού μας και της τεχνολογίας. Ανάλογα με την εθνικότητα του δημιουργού ή την χρονολογία της γέννησης του έργου μπορούμε να καταλάβουμε πως σκεπτόταν ο κόσμος εκείνη την εποχή, πως ενεργούσε και πως εκφραζόταν.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει πάρει σημαντικές πρωτοβουλίες για την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας. Τα τελευταία χρόνια έχει ακολουθήσει και η Ελλάδα, μέσω του ΟΠΙ.  Είναι ο οργανισμός που προωθεί και προστατεύει τη δημιουργικότητα και το έργο του δημιουργού. Η λύση όμως, δεν είναι μια σειρά νόμων. Γιατί, όσους νόμους και αν ψηφίσουν οι Έλληνες βουλευτές ή οι Ευρωπαίοι βουλευτές, δεν θα υπάρξει ουσιαστική λύση και εξαφάνιση του προβλήματος αν δεν καταπολεμηθεί από την ρίζα.

Η πειρατεία στο διαδίκτυο μπορεί να καταπολεμηθεί μόνο αν ενταχθεί στην νοοτροπία του πολίτη. Ο πολίτης, θα πρέπει να αντιληφθεί ότι το έργο που διαβάζει, ακούει, βλέπει ή χρησιμοποιεί είναι η δουλειά ενός ατόμου ή μιας ομάδας και ότι για τη δημιουργία αυτού του έργου έχουν ξοδευτεί αρκετές ώρες από την προσωπική ζωή του ατόμου. Επίσης θα πρέπει να επιλυθεί μέσω της παιδείας και  της κοινωνίας. Θα πρέπει να γίνει αυτονόητο, από τον κόσμο, ότι όπως αναφέρουμε την πηγή του βιβλίου στο προφορικό ή γραπτό λόγο, θα πρέπει με τον ίδιο τρόπο να γίνεται για μια ιστοσελίδα (site ή blog). Τέλος, οι εταιρείες ( εκδοτικοί οίκοι, δισκογραφίες, παραγωγές ταινιών και εταιρείες ηλεκτρονικών προγραμμάτων) θα πρέπει να γίνουν πιο φιλικές με τους πελάτες - πολίτες. Να κατανοήσουν το οικονομικό επίπεδο του κοινού στο οποίο απευθύνονται και να βοηθήσουν με αυτό τον τρόπο την νόμιμη αγορά του έργου.

Η πειρατεία της πνευματικής ιδιοκτησίας είναι σοβαρό παράπτωμα. Με αυτόν τον τρόπο κλέβουμε τα χρήματα και  την εργασία ενός ανθρώπου. Αν το δημιούργημα μας αρέσει τόσο πολύ, ώστε να θέλουμε να το χρησιμοποιήσουμε, δεν έχουμε παρά να δημοσιεύσουμε την πηγή μας / τον δημιουργό και το μέσο της αρχικής ανάρτησης.  

Είναι τόσο εύκολο και δεν κοστίζει τίποτα!!


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Το Δελτίο Τύπου είναι ενημέρωση

Απο τον Γιώργο Παπατριαντφύλλου Οι παρερμηνείες σχετικά με το τι είναι το Δελτίο Τύπου είναι πάρα πολλές . Σύμφωνα με Βρεττανίδα επικοινωνιολόγο και καθηγήτρια Δημοσίων Σχέσεων : “ Πολλοί λένε πως ασχολούνται με τις Δημόσιες Σχέσεις , λίγοι είναι σε θέση να εξηγήσουν τι είναι οι Δημόσιες Σχέσεις  Ακριβώς στην ίδια λογική πολλοί λένε πως είναι επαγγελματίες στην επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και γνωρίζουν να συντάσουν Δελτίο Τύπου και να σχεδιάζουν τα λοιπά “εργαλεία” δημοσιότητας αλλά το μόνο που καταφέρνουν είναι να δημιουργούν μία κακή εικόνα για την επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και τα μέσα που αυτή χρησιμοποιεί .

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ