Στρατηγικός Προγραμματισμός Δημοσίων Σχέσεων για μία μικρή τοπική επιχείρηση.

Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα

Το έτος ίδρυσης της επιχείρησης είναι 2006. Σήμερα, 2012 το κατάστημα αντιμετωπίζει μια πτώση  στο μηνιαίο εισόδημα και μια επιπλέον πτώση στον αριθμό των πελατών του.
Οι κυριότεροι λόγοι είναι τέσσερις. Πρώτον, υψηλές τιμές σε σύγκριση με τους ‘ανταγωνιστές’ της επιχείρησης σε τοπικό επίπεδο και Δεύτερον, η οικονομική κρίση που ξέσπασε στην Ελλάδα το 2009. Η  οποία παραμένει στην Χώρα έως και σήμερα. Τρίτον, υπήρξε σταδιακή (κάθε χρόνο) αύξηση των τιμών. Τέλος, υπήρξε μια αλλαγή στην εξυπηρέτηση του καταστήματος στους πελάτες.
 
Στόχοι
  • Η επιθυμία της επιχείρησης είναι μια σταδιακή και συνεχόμενη αύξηση του μηνιαίου τζίρου της επιχείρησης.
  • Η επιστροφή των πελατών, που για οικονομικούς λόγους αναγκάστηκαν να απευθυνθούν σε άλλες επιχειρήσεις ίδιων προϊόντων.
  • Οι ήδη υπάρχοντες πελάτες να αυξήσουν στοιχειωδώς τις αγορές τους.
  • Θετική εικόνα της κοινωνίας/ των πελατών  προς την επιχείρηση.     
 
Κοινό
Το κοινό το οποίο ενδιαφέρει την επιχείρηση είναι όλοι οι κάτοικοι της πόλης/ κωμόπολης. 
  • Έλληνες, κάτοικοι της περιοχής
  • Αλλοδαποί, κάτοικοι της περιοχής
  • Πολίτες με χαμηλό εισόδημα
  • Πολίτες με μεσαίο εισόδημα
  • Πολίτες με υψηλό εισόδημα
  • Πολίτες εργαζόμενοι σε ιδιωτικές επιχειρήσεις
  • Πολίτες εργαζόμενοι σε δημόσιες επιχειρήσεις. 
 
Ενέργειες
Διαφημίσεις:
  •  Δημιουργία διαφημιστικών φυλλαδίων.
Τα διαφημιστικά φυλλάδια θα έχουν διαστάσεις Α5.
Θα περιλαμβάνει το λογότυπο του καταστήματος και τη διεύθυνση επικοινωνίας με το κατάστημα. Όλα τα προϊόντα που διαθέτει η επιχείρηση. Επίσης, 2-3 φωτογραφίες από το χώρο του καταστήματος. Η μία θα δείχνει την είσοδο του καταστήματος και η άλλη μία ή δύο φωτογραφίες θα δείχνουν το εσωτερικό του καταστήματος και κάποια προϊόντα.  Τα χρώματα του φυλλαδίου θα είναι τα χρώματα του λογότυπου/ του καταστήματος.
Η διακίνηση των φυλλαδίων θα πραγματοποιηθεί μέσω της τοπικής εφημερίδας.
Τέλος, η διακίνηση θα πρέπει να πραγματοποιηθεί σε όλους τους υπαλλήλους των δημοσίων επιχειρήσεων της περιοχής (Ο.Α.Ε.Δ., ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ, Ο.Τ.Ε., Δ.Ε.Η., Ύδρευση, Ι.Κ.Α., ΕΦΟΡΙΑ και ΝΟΜΑΡΧΙΑ) και των Τραπεζικών καταστημάτων της πόλης.

Κόστος από 300 έως 500 ευρώ 
  • Προβολή από κοινωνικά δίκτυα.

Άν ο ιδιοκτήτης του καταστήματος διαθέτει προσωπική σελίδα στο Facebook τότε ο χώρος θα εκμεταλλευτεί για διαφήμιση-προβολή του καταστήματος. Θα αναρτηθούν φωτογραφικό υλικό του καταστήματος και των προϊόντων. Ο ιδιοκτήτης θα κάνει καθημερινές αναφορές στον προσωπικό του τοίχο (στο Facebook) για την προώθηση του καταστήματος στους πελάτες. 

Κόστος μηδενικό 
  • Προβολή σε μηχανές αναζήτησης στο διαδίκτυο.
Καταχώριση στις διαδικτυακές/ ηλεκτρονικές σελίδες των επαγγελματικών καταλόγων ‘Χρυσός Οδηγός’ και ‘11880’.

Κόστος μηδενικό
  • Διαφημιστικό πλαίσιο –Banner 
Καταχώριση σε διαδικτυακό Blog ή site που χρησιμοποιήτε από την τοπική κοινωνία.

Κόστος για blog από 50 έως 100 ευρώ το χρόνο
Κόστος για site από 100 έως 200 ευρώ  το χρόνο
  
  •  Αποστολή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (E-mail).
Αποστολή ηλεκτρονικών μηνυμάτων σε φίλους, συγγενείς, συνεργάτες και πελάτες (που διαθέτει η επιχείρηση το e-mail αυτών), σε περιόδους Χριστουγέννων, Πρωτοχρονιάς, Πάσχα και την ημέρα επετείου του μαγαζιού.
Η αποστολή μηνυμάτων θα περιέχει μια ευχετήρια κάρτα, με ένα προσωπικό μήνυμα του επιχειρηματία προς το κοινό.

Κόστος μηδενικό

  • Προσφορά δώρου.
Η επιχείρηση θα μπορούσε να προσφέρει σε έναν τυχερό πελάτη ένα αξιόλογο δώρο, μετά από κλήρωση. Επίσης, αν σε περίπτωση η επιχείριση διαθέτει κάποιο προϊόν που δεν πωλείτε,  μπορεί να το διαθέσει ως δώρο σε έναν πελάτη έπειτα από μια συγκεκριμένη αγορά ή να πέσει η τιμή του προϊόντος, ή να πωλήτε προσφορά με κάποιο άλλο προϊόν για λίγες ημέρες.

Κόστος ανάλογα την αξία του δώρου.

Αλλαγή της εικόνας του επιχειρηματία και του καταστήματος:
  • Το κατάστημα θα πρέπει να είναι πάντα καθαρό.
  • Ο επιχειρηματίας και ο υπάλληλος θα πρέπει να είναι καθαροί, ευγενικοί, να καλωσορίζουν τον πελάτη και να μην γίνονται ποτέ κουραστικοί σε αυτόν (στον πελάτη). 
  • εφόσον δεν υπάρχει πελάτης να εξυπηρετηθεί, θα πρέπει να παραμένει στο χώρο του καταστήματος, ο επιχειρηματίας ή ο υπάλληλος, ασχολούμενος με την καθαριότητα του καταστήματος. Ο καταναλωτής, ακόμα και όταν διασχίζει τον δρόμο επιθυμεί να βλέπει τον καταστηματάρχη ή τον υπάλληλο στην θέση του. Ένα άδειο μαγαζί, δεν ελκύει τον καταναλωτή.  
    Στο κατάστημα απαγορεύεται το κάπνισμα για τον επιχειρηματία, τον υπάλληλο και τον πελάτη. 

    Ο στρατηγικό προγραμματισμός που μόλις διαβάσατε, περιέχει ενέργιες οι οποίες είναι πιο οικονομικές. Υπάρχουν και άλλες πολλές ενέργεις που μπορεί να κάνει μία επιχείρηση. Οι παραπάνω ενέργειες δεν ταιριάζουν σε όλες τις επιχειρίσεις. 
    Για την κάθε επιχείρηση καλό θα ήταν να υπάρχει ένας στρατιγηκός προγραμματισμός ξεχωριστός και μοναδικός προς το ύφος της επιχείρήσης. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου