Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αύξηση στους πολιτικούς Γάμους στο Ηράκλειο...

 Η κρίση χτύπησε και τις ..εκκλησίες. Προτιμούν πλέον τους πολιτικούς  Γάμους Ηρακλειώτες.

Τα σκαλιά του... Δημαρχείου επέλεξαν να ανέβουν φέτος 481 ζευγάρια από το Ηράκλειο, αφήνοντας παπά και κουμπάρο στο περίμενε... για όταν, και αν, έρθουν καλύτερες ημέρες.
Η οικονομική κρίση ακούμπησε για τα καλά τους πολυέξοδους θρησκευτικούς γάμους ωστόσο δεν άγγιξε το θεσμό, αφού, παρά τις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες, 682 ζευγάρια Ηρακλειωτών αποφάσισαν, μέχρι το μήνα που διανύουμε, να ενώσουν τις ζωές τους και με δεδομένο ότι θέλουμε λιγότερο από δύο μήνες για να μας αποχαιρετήσει το 2011 ο αριθμός αυτός αναμένεται να μεγαλώσει ξεπερνώντας τους 689 γάμους της περσινής χρονιάς.

Την ίδια ώρα, εντύπωση προκαλεί η πτωτική τάση των διαζυγίων, καθώς σε πείσμα των καιρών η φτώχια φαίνεται πως ενώνει τα ζευγάρια, τα οποία είτε προτιμούν να αντιμετωπίσουν μαζί τη - δύσκολη πολλές φορές - κοινή καθημερινότητά τους, είτε πολύ απλά προσπαθούν να αποφύγουν τα... έξοδα του διαζυγίου.

Σε αριθμούς


Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έδωσε στη "Ν.Κ." το Ληξιαρχείο Ηρακλείου, μέχρι και τον Οκτώβριο του 2011 στην πόλη μας τελέστηκαν 481 πολιτικοί γάμοι έναντι 417 το 2010. Την πόρτα του Δημαρχείου δηλαδή πέρασαν 64 ζευγάρια περισσότερα από πέρσι, ενώ δεν αποκλείεται ο αριθμός αυτός να μεγαλώσει, αφού έχουν προγραμματιστεί και άλλοι γάμοι για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο.

Για το ίδιο διάστημα, με τα ιερά δεσμά του γάμου, ανεβαίνοντας αυτή τη φορά τα σκαλιά της εκκλησίας, ενώθηκαν 201 ζευγάρια, σε αντίθεση με τα 272 της περσινής χρονιάς, δηλαδή 71 λιγότερα. Όλα πάντως μαρτυρούν πως οι γάμοι για το 2011 - στο σύνολό τους πολιτικοί και θρησκευτικοί - θα κλείσουν με θετικό πρόσημο, ξεπερνώντας το διάστημα που απομένει τους 689 γάμους του 2010 ίσως και τους 711 του 2009.

Πιο φτηνή λύση


Στη "μάχη" πολιτικός ή θρησκευτικός γάμος νικητής, και μάλιστα με διαφορά, αναδεικνύεται ο πρώτος. Οι πολιτικοί γάμοι στο Ηράκλειο είναι υπερδιπλάσιοι των θρησκευτικών, όντας 280 περισσότεροι (481 πολιτικοί-201 θρησκευτικοί το 2011). Αιτία όχι τόσο τα πιστεύω των νεονύμφων, όσο το πορτοφόλι τους...

Ο πολιτικός γάμος είναι ασφαλώς οικονομικότερη λύση, αφού το μόνο κόστος είναι το παράβολο για κάθε σύζυγο συν τα έξοδα της δημοσίευσης και φυσικά το κόστος της τελετής. Σε αντίθεση με τους θρησκευτικούς γάμους - και δεν αναφερόμαστε στο μυστήριο αλλά στα παρελκόμενά του - το κόστος ανεβαίνει στα... ουράνια. Προσκλήσεις, μπομπονιέρες, στολισμοί, νυφικό και γαμπριάτικο κουστούμι, βίντεο και φωτογραφίες, καλεσμένοι, κεράσματα και τα μεγάλα παραδοσιακά γλέντια "πονοκεφαλιάζουν" τα νέα ζευγάρια, που την ίδια στιγμή βλέπουν το μισθό τους, εξαιτίας του μνημονίου, να ψαλιδίζεται μήνα με το μήνα. Εύκολη λύση λοιπόν αποδεικνύονται οι πολιτικοί γάμοι, που στην πλειονότητα των ζευγαριών είναι απλά το πρώτο βήμα στην κοινή τους ζωή, αφού κατά παράδοση, μόλις καταφέρουν να βάλουν στην άκρη το απαραίτητο μπάτζετ, στη συνέχεια προχωρούν και στο θρησκευτικό γάμο.
Δεν πρέπει βέβαια να ξεχνάμε και το γεγονός ότι οι πολιτικοί γάμοι είναι η γρήγορη λύση για όσα νέα ζευγάρια θέλουν να πάρουν στεγαστικό δάνειο, αφού για να καταθέσουν αίτηση πρέπει να είναι παντρεμένοι.
Σύμφωνα πάντως με τον καθηγητή Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης κ. Σκεύο Παπαϊωάννου, οι λόγοι που οδηγούν τους νέους στον πολιτικό γάμο είναι πολλοί. «Μιλώντας σε υποθετικό επίπεδο πάντα, αφού δεν έχουν γίνει έρευνες πάνω στο ζήτημα, θα μπορούσαμε να πούμε πως πιο λογική αιτία για την αύξηση των πολιτικών γάμων φαντάζει η οικονομική συγκυρία. Ποιος μπορεί σήμερα να αντέξει το δυσβάστακτο κόστος ενός θρησκευτικού γάμου, αφού για την ημέρα και μόνο του μυστηρίου, με τους εκατοντάδες καλεσμένους και το γλέντι που επακολουθεί, χρειάζονται μερικές χιλιάδες ευρώ; Πόσω μάλλον αν συνυπολογίσει κανείς και τα έξοδα για το σπίτι των νεονύμφων, έπιπλα, ηλεκτρικές συσκευές κ.ά.».

Λιγότερα διαζύγια


Την ίδια ώρα, ακριβό... σπορ αποδεικνύονται σε καιρό οικονομικής ύφεσης τα διαζύγια, που και στο Ηράκλειο - όπως και στην υπόλοιπη χώρα τα τελευταία χρόνια - περνούν τη δική τους "κρίση". Στην πόλη μας, μέχρι και τον Οκτώβριο του 2011, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Ληξιαρχείου Ηρακλείου, έχουν εκδοθεί 155 διαζύγια έναντι των 182 της περσινής χρονιάς. Τα έξοδα των δικηγόρων βάζουν τα ζευγάρια σε δεύτερες σκέψεις, αποφασίζοντας να δώσουν μια δεύτερη... ανέξοδη ευκαιρία στη σχέση τους.

Ασφαλώς η "επανένωση» αυτή δεν είναι απόρροια επανεκτίμησης της σχέσης τους, αλλά κυρίως η αβεβαιότητα για το μέλλον και η ανασφάλεια να τα βγάλουν πέρα μόνοι τους σε καιρό κρίσης, απολύσεων και περικοπών εσόδων.

Νερό στο κρασί τους


Προτιμούν την γκρίνια...


«Είναι σύνηθες κάτω από συνθήκες κρίσης τα ανδρόγυνα να βάζουν νερό στο κρασί τους, να δαγκώνουν τα χείλη και να αποφασίζουν να συνεχίσουν τη ζωή τους ως ένα, ακόμη και αν η σχέση τους έχει φτάσει στο τέλμα», υπογραμμίζει ο κ. Παπαϊωάννου και εξηγεί: «Είναι πολλά αυτά που πρέπει να σκεφτούν. Έξοδα δικηγόρων, δικαστήρια, αποζημιώσεις, χρήματα που στις δύσκολες συγκυρίες, που περνάμε, δεν μπορούν να βρεθούν. Από την άλλη, μέσα στο κλίμα ανασφάλειας και αβεβαιότητας που διανύει η ελληνική οικογένεια, πολύ δύσκολα κάποιος θα πάρει την απόφαση να πορευτεί μόνος του. Με τους φόρους να χτυπάνε την πόρτα μας συνεχώς, χαράτσια, ΕΤΑΚ, φόροι κοινωνικής αλληλεγγύης κ.λπ., πολλοί προτιμούν να υπομείνουν την γκρίνια και το άγχος της δύσκολης καθημερινότητας μαζί με το σύντροφό τους, παρά να τα αντιμετωπίσουν μόνοι τους».






Πηγή: Νέα Κρήτη
Ανάρτηση: Μάρκος Σμυρνάκης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Δημόσιες Σχέσεις : Η συμβολή της επιστήμης των Δημοσίων Σχέσεων στην πορεία ανάπτυξης της Ελλάδας και κάθε χώρας .

Άρθρο του καθηγητή και συγγραφέα , Γιώργου Παπατριανταφύλλου . Το επάγγελμα των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα έχει μία αξιοθαύμαστη πορεία και λαμπρή Ιστορία . Το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα η ΕΕΔΣ ( Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων ) ιδρύθηκε το 1965 απο εξαίρετους επιστήμονες και πρωτίστως Αξιοπρεπέστατους Ανθρώπους – επαγγελματίες . Πρωτεργάτης ήταν ο Μάνος Παυλίδης επί σειρά ετών πρόεδρος της ΕΕΔΣ . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το Παγκόσμιο Συνέδριο της I.P.R.A ( International Public Relations Association ) . Στην Αθήνα υπογράφηκε ο Κώδικας των Αθηνών , ο λαμπρός Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων , ο οποίος παραμένει σε απόλυτη Ισχύ και εφαρμόζεται απο όλα τα επιστημονικά σωματεία και τους επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Παραμένει ως ένα μνημιώδες έργο Πολιτισμού – Ανθρωπισμού και Επαγγελματισμού . Την ΕΕΔΣ εκόσμισαν με την παρουσία τους λαμπροί άνθρωποι του πνεύματος , της επιστήμης , του π

Διαφήμιση ή Πρόκληση?

Από τον Μιχάλη Χελιδονόπουλο Ο μεγάλος εκφραστής της Επικοινωνίας είναι η Διαφήμιση. Τα μηνύματα που θέλεις να περάσεις, τα μεταμορφώνεις σε εικόνες και δημιουργείς ένα τηλεοπτικό spot. Εκεί μιλάς για το προϊόν σου, προσπαθείς να προσελκύσεις τον πελάτη σου και σίγουρα χτίζεις την εικόνα της μάρκας σου. Η μεγάλη πρόκληση για τους Διαφημιστές είναι η ίδια η...πρόκληση. Η πρόκληση για να προσέξει ο καταναλωτής το προϊόν και τη μάρκα.