Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Επηρεάζονται τα παιδιά από την διαφήμιση?


Τα παιδία σήμερα είναι εύκολο να επηρεαστούν περισσότερο μέσω της κουλτούρας του κάθε παιδιού ξεχωριστά. Μια διαφήμιση δεν μπορεί να επηρεάσει όλο τον παιδικό πληθυσμό, αλλά απευθύνεται σε ομάδες του παιδικού πληθυσμού που έχουν, κοινό τρόπο σκέψης και αισθητικής κουλτούρας. Για να γίνει κατανοητή στα παιδιά και για να τα επηρεάσει θα πρέπει να είναι απλή και λύτη (γνωστή), γιατί απευθύνεται σε μικρά παιδιά που δεν έχουν την γνώση να ανταποκριθούν σε δύσκολο λεξιλόγιο.
Οι παιδικές διαφημίσεις κατά καιρούς έχουν κατηγορηθεί από πολλούς ότι εκμεταλλεύονται την άγνοια των παιδιών σχετικά με τις οικονομικές σχέσεις, υπερβάλλουν τα οφέλη των διαφημιζόμενων προϊόντων (διαστρεβλώνουν την αλήθεια), διεγείρουν τις επιθυμίες και στη συνέχεια δημιουργούν ανάγκες που δεν θα είχαν προτεραιότητα χωρίς τη διαφήμιση, «εξαπατώντας» κατά κάποιο τρόπο τα παιδιά και τις ανάγκες τους. Από την αντίθετη όψη, οι διαφημιστές ισχυρίζονται ότι οι παιδικές διαφημίσεις δεν δημιουργούν ανάγκες, απλώς προσπαθούν να ενημερώσουν τα παιδιά και τους καταναλωτές γενικότερα  για τις δυνατότητες των νέων προϊόντων.
Γενικότερα οι διαφημίσεις, αλλά κυρίως όμως οι παιδικές διαφημίσεις που αποτελούν το σημείο εστίασης μας, παρακολουθούνται ευχάριστα από τα παιδιά διότι είναι πολύ καλά μελετημένες, και μπορούν και συνδυάζουν γρήγορη εναλλαγή εικόνων, ποικιλία (κυρίως έντονων) χρωμάτων, ευχάριστη μουσική, είναι σύντομες, περιλαμβάνουν συνήθως παιδιά πρωταγωνιστές και πολλές φορές, εάν όχι πάντα, δημιουργούν στερεότυπο  ό,τι τα παιδιά στις μέρες μας είναι έξυπνα, δραστήρια και επιδέξια, επειδή χρησιμοποιούν το διαφημιζόμενο προϊόν. Μ’ αυτό τον τρόπο επηρεάζουν τα παιδιά και τα κάνουν πιο απαιτητικά με προτιμήσεις κυρίως προς τα διαφημιζόμενα προϊόντα, αποσκοπώντας  έτσι να καθιερώσει καταναλωτικές τάσεις προς όλη την οικογένεια. Στις περισσότερες παιδικές διαφημίσεις κυριαρχεί το κινούμενο σχέδιο που μπορεί να είναι από ένα γνωστό κινούμενο σχέδιο (της Γουωλτ Ντίσνεϊ, στρουμφάκια και διάφορα άλλα), η κάποιο άγνωστο που έχει δημιουργήσει ο διαφημιστής (σαν στοιχείο της διαφήμισης, η λογότυπο)  για να επηρεάσει το παιδικό κοινό. Για τα περισσότερα παιδιά πλέον η τηλεόραση αποτελεί συστατικό στοιχείο της καθημερινής τους ζωής και του ελεύθερου χρόνου τους. Σε πολλές μάλιστα περιπτώσεις τα παιδία αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στο να δουν τηλεόραση, ενώ λιγότερο χρόνο στις φιλικές τους συναναστροφές η και στις σχολικές τους δραστηριότητες.
Ένας επιπλέον άμεσος τρόπος διαφήμισης που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τα παιδία και ξεφεύγει από τα δεδομένα της τηλεοπτικής διαφήμισης, αποτελούν διάφορα παιχνίδια που στήνονται σε δημόσιους χώρους που εισέρχεται πλήθος κοινού, τότε τα παιδιά εισέρχονται σε προσωπική επαφή με το διαφημιζόμενο προϊόν και δυναμώνεται η επιθυμία τους για να το αποκτήσουν.
  Όσο αφορά τον χρόνο παρακολούθησης της τηλεόρασης οι διάφορες ανάμεσα σε αγόρια και κορίτσια είναι μικρές
§   Τα αγόρια παρακολουθούν περισσότερο τηλεόραση από τα κορίτσια.
§   Τα κορίτσια παρακολουθούν τηλεόραση ευκαιριακά και 1 με 3 ώρες την ημέρα είναι περισσότερα από τα αγόρια.
§   Ένα ελάχιστο ποσοστό (5%) αφιερώνει λιγότερο από μια ώρα στην τηλεόραση.

Η τοποθέτηση της διαφήμισης στην ροή του προγράμματος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, αφού οι διαφημίσεις είναι τοποθετημένες έτσι ώστε να έχουν αντίκτυπο προς τα παιδία του κοινού που ενδιαφέρει τους διαφημιστές, δηλαδή όταν έχει αθλητικά, γουέστερν, αστυνομικές σειρές και περιπετειώδεις ταινίες  δείχνουν παιδικές διαφημίσεις, που το μήνυμα τους απευθύνεται κυρίως στα (παιδιά) αγοράκια . Αντίθετα όταν οι διαφημίσεις απευθύνονται σε (παιδιά) κοριτσάκια προβάλλονται ανάμεσα σε αισθηματικές ταινίες και οικογενειακά σίριαλ.

Από τον Μάρκο Σμυρνάκη

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Διαφήμιση ή Πρόκληση?

Από τον Μιχάλη Χελιδονόπουλο Ο μεγάλος εκφραστής της Επικοινωνίας είναι η Διαφήμιση. Τα μηνύματα που θέλεις να περάσεις, τα μεταμορφώνεις σε εικόνες και δημιουργείς ένα τηλεοπτικό spot. Εκεί μιλάς για το προϊόν σου, προσπαθείς να προσελκύσεις τον πελάτη σου και σίγουρα χτίζεις την εικόνα της μάρκας σου. Η μεγάλη πρόκληση για τους Διαφημιστές είναι η ίδια η...πρόκληση. Η πρόκληση για να προσέξει ο καταναλωτής το προϊόν και τη μάρκα.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη