Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τιμούν τον συγγραφέα Γ. Πρατσίνη στην Ελούντα

Η Βιβλιοθήκη «Μανώλης Φουντουλάκης» διοργανώνει τα Σάββατο 13 Αυγούστου στις 7:00 μ.μ. στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του δημοτικού καταστήματος Ελούντας, παρουσίαση των δύο βιβλίων του φουρνιώτη συγγραφέα Γιώργου Πρατσίνη, «Μεραμπέλλο, Άγιον Όρος της Κρήτης» και «ο γιατρός της Σπιναλόγκας».



Ομιλητές στην εκδήλωση θα είναι ο δάσκαλος και Δ/ντής του Δημοτικού Σχολείου Ελούντας Μανώλης Μακράκης, ο πολιτικός μηχανικός Κωστής Μαυρικάκης και ο φιλόλογος Δημήτρης Περοδασκαλάκης. Ο συγγραφέας θα μιλήσει για την περιπέτεια συγγραφής των βιβλίων του και θα απαντήσει σε ερωτήσεις του κοινού. Τη συζήτηση θα συντονίζει ο δημοσιογράφος Λευτέρης Βαρδάκης.


Η Βιβλιοθήκη «Μανώλης Φουντουλάκης» ιδρύθηκε από τα μέλη της οικογένειας του Μανώλη Φουντουλάκη, με την πολύτιμη υλική και ηθική συμπαράσταση των Φίλων του.

Σκοπός της είναι η διαφύλαξη και ανάδειξη της τοπικής ιστορίας, του πολιτισμού και των τεχνών στην Ελούντα, η γνωριμία και επαφή των παιδιών με όλα αυτά, μέσα από τα βιβλία τόσο στην κλασσική όσο και στην ηλεκτρονική - διαδραστική μορφή τους.


Η εγκατάσταση της Βιβλιοθήκης στο φιλόξενο χώρο του Δημοτικού Σχολείου Ελούντας (όπου λειτουργεί και ως δανειστική) σχεδιάστηκε και κατασκευάσθηκε με την ευγενική προσφορά της παραγωγής της τηλεοπτικής σειράς «Το Νησί» και ειδικότερα του σκηνοθέτη Θοδωρή Παπαδουλάκη, του σκηνογράφου Αντώνη Χαλκιά και των τεχνικών τους.


Ο συγγραφέας Γιώργος Πρατσίνης, γεννήθηκε το 1927 στη Φουρνή  Λασηθίου. Έμαθε τα πρώτα γράμματα στο χωριό του και τέλειωσε το Γυμνάσιο της Νεάπολης το 1944, μετά την Γερμανοϊταλική κατοχή. Το Σεπτέμβριο του ίδιου έτους εγγράφεται στην Γεωπονική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ύστερα από επιτυχείς εισαγωγικές εξετάσεις. Διέκοψε τις σπουδές του το Μάιο του 1949 λόγω του εμφυλίου πολέμου. Υπηρέτησε ως απλός στρατιώτης στα Αλβανικά σύνορα και απελύθη το Μάιο του 1952.


Την ίδια χρονιά επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, συνεχίζει τις σπουδές του και παίρνει το πτυχίο το 1955. Εργάστηκε ως Γεωπόνος Γεωργικών Εφαρμογών καθώς και ως προϊστάμενος στη Διεύθυνση Εγγείων Βελτιώσεων Νομού Λασιθίου.


Το λογοτεχνικό του ταλέντο είχε φανεί ήδη από τα πρώτα σχολικά του χρόνια.

Έργα του είναι: «ΑΝΘΡΩΠΙΑ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ» (με­τα­φρασμένο και στα ιτα­λι­κά LE AQUILE REALI), «ΤΡΑΓΙΚΗ ΤΕΤΡΑΛΟ­ΓΙΑ» (Ισμαήλ πασάς-Μανώλης Καμπάνης ιστορική ανασκόπηση), «ΟΔΗΓΟΣ ΚΙΝΗΜΑ­ΤΟ­ΓΡΑ­ΦΟΥ ΓΙΑ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΕΣ» (τε­χνι­κό εγχειρίδιο), «ΠΝΕΥ­ΜΑ­ΤΙΚΕΣ ΙΕΡΕΙΕΣ ΤΗΣ ΦΟΥΡ­ΝΗΣ (Μαρία Α­μα­ριώ­του, Σοφία Μαυροειδή-Παπαδάκη έκδοση Δήμου Νεάπολης),

 «ΩΣ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ ΘΑ Σ’ ΑΓΑΠΏ» (αληθινή ιστορία της κατοχής μεταφρασμένο και στα ιταλικά FINE L’ ETERNITA TI AMERO), «ΛΙΓΑ ΩΡΙΜΑ ΣΤΑΧΥΑ ΚΙ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑΣ» (Ποιήματα), «Ο ΡΑΣΟΦΟΡΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥΛΗ» (Πραγματική ιστορία), «ΕΝΑΣ ΑΝΔΡΑΣ ΔΥΟ ΓΥΝΑΙΚΕΣ», «ΜΕΡΑΜΠΕΛΛΟ ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ» (Β΄ Έκδοση Ν. Α. Λασιθίου), «ΑΙΓΥΠΤΟΣ» (Ιστορικές εντυπώσεις), «ΓΕΡ­ΜΑ­ΝΙΑ Βαϊμάρη-Δρέσδη-Λειψία» (ταξιδιωτικές εντυπώ­σεις), «Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ και η εν δυνάμει Προδοσία της», Ο ΓΙΑΤΡΟΣ ΤΗΣ ΣΠΙΝΑΛΟΓΚΑΣ» (Β΄ έκδοση Σαββάλα) 
 

Τα μεταφρασμένα στα ιταλικά έχουν βραβευθεί από την Αccademia del Fiorino της Φλωρεντίας,  της οποίας έγινε επίτιμο μέλος. Επίσης έχει βραβευθεί σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς στην Κατάνη, στη Μεσσήνη και στην Πίζα. Ασχολήθηκε με τον ερασιτεχνικό κινηματογράφο και η βρα­βευμένη ταινία του «ΚΡΗΤΗ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ» προβλήθηκε από την τότε τηλεόραση Θεσσαλονίκης. Από το 1961 ζει με την οικογένεια του στη Θεσσαλονίκη.

Δημοσίευση: Βογιατζάκη Δέσποινα

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ