Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ορίζοντας τις Δημόσιες Σχέσεις


Σε πολλές χώρες του πλανήτη αλλά και στην Ελλάδα, οι Δημόσιες Σχέσεις είναι ένα μάλλον παρεξηγημένο αντικείμενο γνώσης και εργασίας. Υπάρχουν εκατοντάδες ορισμού για το συγκεκριμένο επάγγελμα ( όπου ορισμένες φορές αναφέρεται ως τέχνη ή επιστήμη) και
κάθε επαγγελματίας των Δημοσίων Σχέσεων αντιλαμβάνεται τη δουλειά του ανάλογα με τις συνθήκες στις οποίες εργάζεται και τις ανάγκες της θέσης του. Πολλοί θεωρούν ότι οι Δημόσιες Σχέσεις είναι συνώνυμες με της διαφήμισης, των πωλήσεων και του μάρκετινγκ. Εξαιτίας της δυσκολίας του ορισμού τους οι Δημόσιες Σχέσεις πολλές φορές περιγράφονται ως προς το τι δεν είναι και όχι ως προς τι είναι.

Οι Δημόσιες Σχέσεις είναι καταρχήν επικοινωνία.

Σε αυτό που συμφωνούν όλοι οι ορισμοί για τις Δημόσιες Σχέσεις είναι ότι οι Δημόσιες Σχέσεις είναι καταρχήν επικοινωνία. Επικοινωνία με την έννοια της «ανταλλαγής πληροφοριών που ολοκληρώνεται με την εδραίωση αμοιβαίας κατανόησης ανάμεσα σε δύο ή περισσότερα άτομα ή ομάδας»… Συνεπώς κάθε λειτουργία Δημοσίων Σχέσεων είναι επικοινωνία. Όμως κάθε επικοινωνία δεν είναι απαραίτητα και λειτουργία Δημοσίων Σχέσεων.
Οι Δημόσιες Σχέσεις είναι ένα υποσύνολο της επικοινωνίας. Είναι πάνω από όλα ένα επάγγελμα. Είναι επαγγελματική επικοινωνία η οποία, όπως κάθε επικοινωνία, έχει έναν πομπό και ένα δέκτη. Ο πομπός στις Δημόσιες Σχέσεις είναι ο οργανισμός, μια οργανωμένη ομάδα ανθρώπων, που εργάζεται συλλογικά για την πραγμάτωση κάποιου κοινού στόχου. Οργανισμός θεωρείται μια επιχείρηση, ένα μουσείο, μια ΔΕΚΟ, μια ποδοσφαιρική ομάδα, το πολιτικό γραφείο ενός βουλευτή ή και ένα κράτος. Ο πομπός /οργανισμός είναι εκείνος που θα αναζητήσει τις εξειδικευμένες υπηρεσίες που προσφέρει μια εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων ( ή θα δημιουργήσει ένα τμήμα Δημοσίων Σχέσεων στο εσωτερικό του).
Ένα σημείο που επίσης συμφωνούν οι περισσότεροι ορισμοί για τις Δημόσιες Σχέσεις είναι ότι πρόκειται για μια οργανωμένη, σχεδιασμένη, προμελετημένη λειτουργία επικοινωνίας. Τονίζεται ότι οι Δημόσιες Σχέσεις δεν είναι η ανταλλαγή χαμόγελων και χειραψιών αλλά ο σχεδιασμός και η εκτέλεση ενός προγράμματος Δημοσίων Σχέσεων. Στόχος του προγράμματος αυτού είναι η οργανωμένη διαχείριση της εικόνας του οργανισμού (Public Relations is the management of image)

Πηγή: ‘Δημόσιες Σχέσεις, Μάρκετινγκ και Προπαγάνδα’, Ραϋμόνδος Αλβανός. 

Δημοσίευση: Βογιατζάκη Δέσποινα

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Δημόσιες Σχέσεις : Η συμβολή της επιστήμης των Δημοσίων Σχέσεων στην πορεία ανάπτυξης της Ελλάδας και κάθε χώρας .

Άρθρο του καθηγητή και συγγραφέα , Γιώργου Παπατριανταφύλλου . Το επάγγελμα των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα έχει μία αξιοθαύμαστη πορεία και λαμπρή Ιστορία . Το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα η ΕΕΔΣ ( Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων ) ιδρύθηκε το 1965 απο εξαίρετους επιστήμονες και πρωτίστως Αξιοπρεπέστατους Ανθρώπους – επαγγελματίες . Πρωτεργάτης ήταν ο Μάνος Παυλίδης επί σειρά ετών πρόεδρος της ΕΕΔΣ . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το Παγκόσμιο Συνέδριο της I.P.R.A ( International Public Relations Association ) . Στην Αθήνα υπογράφηκε ο Κώδικας των Αθηνών , ο λαμπρός Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων , ο οποίος παραμένει σε απόλυτη Ισχύ και εφαρμόζεται απο όλα τα επιστημονικά σωματεία και τους επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Παραμένει ως ένα μνημιώδες έργο Πολιτισμού – Ανθρωπισμού και Επαγγελματισμού . Την ΕΕΔΣ εκόσμισαν με την παρουσία τους λαμπροί άνθρωποι του πνεύματος , της επιστήμης , του π

Διαφήμιση ή Πρόκληση?

Από τον Μιχάλη Χελιδονόπουλο Ο μεγάλος εκφραστής της Επικοινωνίας είναι η Διαφήμιση. Τα μηνύματα που θέλεις να περάσεις, τα μεταμορφώνεις σε εικόνες και δημιουργείς ένα τηλεοπτικό spot. Εκεί μιλάς για το προϊόν σου, προσπαθείς να προσελκύσεις τον πελάτη σου και σίγουρα χτίζεις την εικόνα της μάρκας σου. Η μεγάλη πρόκληση για τους Διαφημιστές είναι η ίδια η...πρόκληση. Η πρόκληση για να προσέξει ο καταναλωτής το προϊόν και τη μάρκα.