Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τα... αεροδρόμια μεταβάλλουν τις τοπικές καιρικές συνθήκες

Πώς επηρεάζουν τον καιρό οι προσγειώσεις και οι απογειώσεις Αυξημένα επίπεδα βροχών και χιονιού κατέγραψαν οι επιστήμονες σε περιοχές κοντά σε αεροδρόμια. Οι συχνές
απογειώσεις και προσγειώσεις αεροπλάνων, όπως λένε, ιδίως υπό ορισμένες ατμοσφαιρικές συνθήκες, προκαλούν μεταβολές στα σύννεφα και κατ’ επέκταση στις τοπικές καιρικές συνθήκες.

Αμερικανοί επιστήμονες του Εθνικού Κέντρου Ατμοσφαιρικών Ερευνών χρησιμοποίησαν δορυφορικές φωτογραφίες και υπολογιστικά μοντέλα πρόβλεψης του καιρού για να μελετήσουν την επίπτωση των αεροσκαφών στα νέφη σε ακτίνα 100 χιλιομέτρων γύρω από έξι μεγάλα αεροδρόμια (Λονδίνου, Φρανκφούρτης, Παρισιού, Σιάτλ, Σικάγο και Καναδά).


Οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι, ανάλογα με το αεροδρόμιο και τον τύπο των αεροπλάνων, σε ποσοστό 6% κατά μέσο όρο διαμορφώνονται -ιδίως στα αεροδρόμια των ψυχρότερων κλιμάτων- οι κατάλληλες συνθήκες, ώστε να δημιουργηθούν αυξημένες βροχές και χιόνια εξαιτίας της κίνησης των αεροσκαφών. Υπολόγισαν ότι κατά μέσο όρο μια στις 20 πτήσεις από ή προς ένα αεροδρόμιο μπορεί να προκαλέσει βροχή ή χιόνι, αν η θερμοκρασία στα γειτονικά σύννεφα είναι κάτω από μείον 20 βαθμούς Κελσίου.


Οι ερευνητές εκτιμούν ότι το φαινόμενο συμβαίνει σε πολλά αεροδρόμια του πλανήτη, κυρίως αυτά που βρίσκονται σε μέσο και υψηλό γεωγραφικό πλάτος, και είναι συχνότερο κατά τους χειμερινούς μήνες. Ο παράγων-κλειδί είναι κατά πόσο υπάρχουν σύννεφα στην περιοχή του αεροδρομίου, τα οποία περιέχουν υγρά σταγονίδια νερού σε θερμοκρασίες πολύ κάτω από το σημείο πήξης, κάτι που συμβαίνει συχνά (δηλαδή το νερό δεν έχει παγώσει).


Οι επιστήμονες τόνισαν ότι χρειάζονται περαιτέρω έρευνες για να είναι σίγουροι πόσο σημαντική είναι η επίδραση των αεροπλάνων στην πρόκληση βροχής ή χιονιού. Όπως είπε ο επικεφαλής των ερευνών, «τα αεροπλάνα δεν προκαλούν κατ’ ανάγκη αρκετή βροχή και χιόνι για να επηρεάσουν το παγκόσμιο κλίμα, πάντως το φαινόμενο είναι αισθητό γύρω από τα μεγάλα αεροδρόμια σε μεσαία γεωγραφικά πλάτη».


Προς το παρόν, οι ερευνητές δεν μπορούν να εκτιμήσουν τη συνολική ποσότητα βροχής ή χιονιού που «πυροδοτείται» από την επίδραση των αεροσκαφών στα σύννεφα. Πάντως οι πρώτες ενδείξεις από ραντάρ έδειξαν μια χιονόπτωση της τάξης των δυόμιση περίπου εκατοστών την ώρα, αφότου αρκετά αεροπλάνα είχαν διέλθει μέσω των υπερκείμενων νεφών σε μια περιοχή κοντά σε ένα αεροδρόμιο.


Εδώ και αρκετές δεκαετίες οι επιστήμονες μελετούν την εξήγηση των μυστηριωδών -μερικές φορές γιγάντιων- «τρυπών» και «καναλιών» μέσα στα σύννεφα, που προκαλούνται από τα διερχόμενα αεροπλάνα. Τώρα, φαίνεται πως υπάρχει μια ερμηνεία για το φαινόμενο. Όταν ένα αεροσκάφος πετάει μέσα από ένα σύννεφο με θερμοκρασία κάτω από μείον 15 βαθμούς Κελσίου, το οποίο περιέχει υπέρψυχρα σταγονίδια νερού (που παραμένουν σε υγρή και όχι παγωμένη κατάσταση), οι τουρμπο-κινητήρες αναγκάζουν τον αέρα πίσω από τα φτερά και τις μηχανές να διασταλεί γρήγορα. Καθώς ο αέρας επεκτείνεται, ταυτόχρονα παγώνει απότομα και αναγκάζει τα σταγονίδια να παγώσουν τελείως και τελικά να πέσουν μαζικά στο έδαφος ως χιόνι ή βροχή. Οποιοδήποτε αεροπλάνο (επιβατηγό, ιδιωτικό, πολεμικό κλπ.) μπορεί να προκαλέσει αυτό το φαινόμενο, με χρονική υστέρηση το πολύ μιάμιση ώρα μετά τη διέλευση του αεροσκάφους.


Στην ουσία, τα αεροπλάνα κάνουν κάτι ανάλογο με τη διαδικασία δημιουργίας τεχνητής βροχής, η οποία προκαλείται μέσω της σκόπιμης διασποράς μικρών σωματιδίων στην ατμόσφαιρα, με στόχο να αποτελέσουν τους πυρήνες γύρω από τους οποίους θα μπορούν να μαζευτούν σταγόνες υγρού νερού μέσα στα νέφη, οι οποίες στη συνέχεια θα παγώσουν και θα παράγουν παγοκρυστάλλους. Όταν αυτοί γίνουν αρκετά μεγάλοι, θα πέσουν στη γη ως χιόνι ή βροχή.


Στην περίπτωση των αεροπλάνων, δεν προστίθενται επί τούτου σωματίδια στην ατμόσφαιρα, αλλά ως πυρήνες για τους παγοκρυστάλλους δρουν τα ίδια τα παγωμένα σωματίδια, που δημιουργούνται κατά το πέρασμα του αεροσκάφους μέσα από τα σύννεφα. Καθώς οι παγωμένοι κρύσταλλοι πέφτουν στο έδαφος μετά το πέρασμα του αεροπλάνου, δημιουργείται μια μεγάλη τρύπα (διαμέτρου αρκετών χιλιομέτρων) ή ένα «κανάλι» στα νέφη.
Πηγή: newsbeast.gr 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ